bumim.ir
به خاطر شأن والای حضرت رسول الله و حضرت امیرالمومنین، پست های متناسب با نام این عزیزان رو در گروه قرار بدید
برای اعتلای نام این بزرگواران، نیازمند همکاری شما (عاشقان رسول الله و امیرالمومنین صلوات الله علیهما) در این گروه هستیم ـ یا علی
ابوبصیر می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: یا ابامحمد! کسی که با ولایت ما بمیرد شهید است. گفتم: فدایت شوم گرچه در رختخواب از دنیا رود؟ فرمود: گرچه در رختخواب از دنیا رود، به درستی او زنده است و خداوند به او روزی می بخشد.
 بحار الانوار ج ۲۷ ص ۱۳۸
%D8%B9%D9%84%DB%8C_%D8%B9.gif



بروز رسانی 
♡♥رقـیه بانو ♥♡لبیک یا حسین
آروم و عادیآروم و عادی
♡♥رقـیه بانو ♥♡لبیک یا حسین
عکس و تصویر 💐 ماراخدا بہ عشق حسین آفریده اسٺ 💐 از اوڪریم تر همہ عالــم ندیده اسٺ ...
💐 ماراخدا بہ عشق حسین آفریده اسٺ
💐 از اوڪریم تر همہ عالــم ندیده اسٺ

💐 ریـزه خـور عطـاے حسینیــم تاابــد
💐 این لطف فاطمہ است ڪه برمارسیده اسٺ
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
عباس
عباس

مظلوم‌ترین رهبر تاریخ علی بود
بی یارتر از او به جهان یار نیامد
دیدند همه فاطمه‌اش نقش زمین شد
بر یاری او یک تن از انصار نیامد


بيْنَمَا عَلِيٌّ يَخْطُبُ وَ أَعْرَابِيٌّ يَقُولُ وَا مَظْلِمَتَاهْ فَقَالَ ادْنُ فَدَنَا فَقَالَ لَقَدْ ظُلِمْتُ عَدَدَ الْمَدَرِ وَ الْمَطَرِ وَ الْوَبَرِ وَ فِي رِوَايَةِ كَثِيرِ بْنِ الْيَمَانِ وَ مَا لَا يُحْصَى.

حضرت آقا امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه مشغول خطبه خواندن بود که یک شخص عرب وارد مسجد شد و با صدای بلند گفت که در حق من ظلم شده است؛ حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب صلوات الله علیه رو کرد به آن عرب و در میان مردم گفت:
در حق تو یک ظلم واقع شده است در حالی که به اندازه ذرات عالم و اندازه باران در حق من ظلم شده است.
(در روایت دیگر داریم به اندازه ای که شمارش نمی شود به من ظلم شده است)


مناقب ابن شهرآشوب، ج‏2، ص: 115
الغارات (ط - الحديثة)، ج‏2، ص: 488
شرح نهج البلاغة ابن أبي الحديد، ج‏4، ص: 106
بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏28، ص: 373

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
عباس
عباس

یکی از مطالب ثابت و قطعی که اهل سنت درباره حضرت علی نقل کرده اند قاضی ترین مردم هست یعنی بر اساس روایات صحیح اهل سنت حضرت علی قاضی ترین افراد در زمان خودش است برای نمونه این روایت از صحیح بخاری رو دقت کنید:

4211 حدثنا عَمْرُو بن عَلِيٍّ حدثنا يحيى حدثنا سُفْيَانُ عن حَبِيبٍ عن سَعِيدِ بن جُبَيْرٍ عن بن عَبَّاسٍ قال قال عُمَرُ رضي الله عنه أَقْرَؤُنَا أُبَيٌّ وَأَقْضَانَا عَلِيٌّ
صحيح البخاري  ج 4   ص 1628

ابن عباس از عمر نقل میکنه که قاری ترین ما ابی بن کعب و قاضی ترین ما علی بن ابی طالب بود

خب پس عمر قضاوت حضرت علی رو قبول داشته چون امکان نداره کسی را قاضی ترین مردم بدونیم ولی قضاوتش رو قبول نداشته باشیم
پس چرا در قضیه فدک ابوبکر و عمر با حضرت علی اختلاف پیدا کرده بودند؟
مگه نباید حرف قاضی ترین مردم را قبول کرد؟
مگر اینکه منافع این دو نفر در این باشه که خلاف حق عمل کنند که قطعا نفاق رو نشون میده

قضاوت با ذهن های بیدار
کمی هم به فکر شب اول قبر باشیم
روزی که حضرت فاطمه حق خود (فدک) را طلب میکرد، به او گفتند: شاهد هم داری؟ فرمود: بله شوهرم علی و... ابوبکر گفت: به روباه گفتن شاهدت کیه گفت دمم
حالا که خر عمر از پل رد شده و به خلافت چند روزه رسیده، میگه علی قاضی ترین مردمه. آخه بیش از هفتاد بار آبروی دین و اسلام رو خریده ـ همون هفتاد باری که گفت: اگر علی نبود عمر هلاک میشد...
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
عباس
عباس

پشيماني ابوبكر در آخرين روزهاي زندگي :

معمولاً هر شخصي در آخرين روزهاي زندگيش و هنگامي كه احساس مي‌كند مرگ به او نزديك شده است ، مهمترين سخنان خود را گفته و اساسي‌ترين سفارش‌ها را مي‌كند .

ابن أبي قحافه نيز در آخرين روزهاي عمرش ، سخناني گفته است كه شنيدن آن‌ها واقعيت‌هاي بسياري را آشكار مي‌كند ؛ هر چند كه او حتي در اين جا نيز از گفتن تمام حقايق خودداري كرده است ؛ اما همين اندازه‌اش نيز براي اثبات بسياري از مسائل كفايت مي‌كند .

وي در آخرين روزهاي عمرش ، اعتراف مي‌كند كه دستور هجوم به خانه صديقه طاهره را صادر كرده است . تعدادي از علماي اهل سنت ؛ از جمله شمس الدين ذهبي (748هـ ) در تاريخ الإسلام ، در تاريخ زندگي ابوبكر ، محمد بن جرير طبري در تاريخش ، ابن قتيبه دينوري در الإمامة والسياسة ، ابن عساكر در تاريخ مدينه دمشق و ... چنين مي‌نويسند :

عبد الرحمن بن عوف در بيماري ابوبكر بر او وارد شد و بر وي سلام كرد ، پس از گفتگويي ، ابوبكر به او چنين گفت :
أما إني لا آسى على شيء إلا على ثلاث فعلتهن ، وثلاث لم أفعلهن ، وثلاث وددت أني سألت رسول الله صلى الله عليه وسلم عنهن : وددت أني لم أكن كشفت بيت فاطمة وأن أغلق علي الحرب .
تاريخ الإسلام ، ج3 ، ص118 و تاريخ الطبري، ج 2، ص 619، ج 3 ص 430 ط دار المعارف بمصر و الامامة والسياسة - ابن قتيبة الدينوري ، تحقيق الزيني - ج 1 - ص 24 و تاريخ مدينة دمشق - ابن عساكر - ج 30 - ص 422 و شرح نهج البلاغة - ابن أبي الحديد - ج 2 - ص 46 – 47 و المعجم الكبير - الطبراني - ج 1 - ص 62 و مجمع الزوائد - الهيثمي - ج 5 - ص 202 – 203 و مروج الذهب ، مسعودي شافعي ، ج1 ،‌ ص290 و ميزان الاعتدال - الذهبي - ج 3 - ص 109 و لسان الميزان - ابن حجر - ج 4 - ص 189 و كنز العمال ، المتقي الهندي ، ج 5 ، ص631 و ... .

من به چيزي تأسف نمي‌خورم ، مگر بر سه چيز كه انجام دادم و سه چيزي كه انجام ندادم و سه چيزي كه كاش از رسول خدا (صلي الله عليه وآله وسلم) مي‌پرسيدم : دوست داشتم خانۀ فاطمه را هتك حرمت نمي‌كردم هر چند براي جنگ بسته شده شود ... .

جالب اين است كه برخي از علماي اهل سنت ، به خاطر حفظ آبروي ابوبكر ، روايت را اين گونه تحريف مي‌كند :

أما إني ما آسى إلا على ثلاث فعلتهن ، وثلاث لم أفعلهن ، وثلاث لم أسأل عنهن رسول الله صلى الله عليه وسلم . وددت أنى لم أفعل كذا ، لخلة ذكرها . قال أبو عبيد : لا أريد ذكرها .

قال : ووددت أني يوم سقيفة ...
معجم ما استعجم - البكري الأندلسي - ج 3 - ص 1076 – 1077 .
آگاه باشيد که من بر سه چيز که انجام دادم غصه مي خورم ؛ و سه چيز که انجام نداده ام ، و سه چيز که دوست داشتم آن را از رسول خدا مي پرسيدم .

دوست داشتم که من فلان کار را نمي کردم !!! به علتي که آن را ذکر کرد ؛ ابو عبيده مي گويد : من نمي خواهم بگويم ابو بکر چه گفت ( ولي مي دانم )...

تصحيح ضياء المقدسي :
ضياء‌ المقدسي كه ذهبي در تذكرة الحفاظ ، ج4 ، ص1405 و 1406 ، از وي با عناوين الإمام العالم الحافظ الحجة ، محدث الشام ، شيخ السنة ، جبلاً ثقة ديّناً زاهداً ورعا عالماً بالرجال ، ياد مي‌كند ، اين روايت را تصحيح كرده و مي گويد :

هذا حديث حسن عن أبي بكر .
الأحاديث المختارة ، ج10 ، ص88-90 .
اين روايتي نيکوست از ابو بکر .

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
عباس
عباس
حضرت امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیه السلام فرمودند:

خداوند برای ما اهل بیت(علیهم السلام)
شیعیان و پیروانی برگزیده است که ما را یاری می کنند،با خوشحالی ما خوشحال می شوند و در اندوه و غم ما، محزون می گردند.

غرر الحکم، ج 1، ص .235

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
عباس
عباس

امام صادق( عليه السلام) درباره آيه ى كريمه «انا انزلناه فى ليلة القدر» فرمود:

مراد از «ليلة» فاطمه(سلام الله علیها) است. مراد از «قدر» خداوند است،
پس هر كس مادرم فاطمه ى زهرا (عليهاالسلام) را آن گونه كه بايد، بشناسد، شب قدر را درك كرده است.
مادرم «فاطمه» ناميده شد، زيرا خلايق از معرفت او عاجزند.»
بحارالانوار، ج 43، ص 65 ر 58 از تفسير فرات بن ابراهيم.


برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
میثم(...)
آروم و عادیآروم و عادی
میثم(...)
می خواستم در مورد مشکلات این روزای  خوزستان بنویسم اما خودتون بهتر بلدین کهه چه مشکلاتی هست

وقتی دوران جنگ با چه جون و دلی میجنگیدن تا خوزستان از دست نره پس حالا کو اون روحیه حتما باید جنگ باشه بابا مردم خوزستان الان باین آلودگی هوا هم دارن تلفات میدن

از تمامی دوستان خواهش دارم که داخل فیس یه کمپینی راه بندازیم شایدصدامون به گوش یه نفر برسه ما که نمی تونیم خودمون کاری کنیم افسران - عوضش ایرباس و برجام که هست
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید