bumim.ir
بروز رسانی 
ناراحتناراحت
@hamid-220
تفاوت!!
افسران - تفاوت!!
مشاهده همه ی 41 نظر
ناراحتناراحت
@hamid-220
ارباب وعده ها
افسران - ارباب وعده ها
مشاهده همه ی 3 نظر
حبیب
مهربونمهربون
حبیب

اون دنیا شرابش اصله !!!



یکی میگفت : 

ما که میخواییم تو بهشت زن خوشکل بگیریم ، یا شراب ناب بزنیم بالا ، خوب خر نیستیم که، همین دنیا این کار ها را میکنیم ! نقد و ول کنیم ، نسیه رو بچسبیم !!

بهش گفتم :

ایات قران را نفهمیدی داداش ! اون چیز هایی که خدا در قران وعده داده ، اونا تشبیه معقول به محسوسه !

گفت : یعنی چی تشبیه معقول به محسوسه  ؟ 

گفتم : خدا چون دید ما نمیتونیم حقایق توحیدی را بفهمییم ! با سیب و گلابی و حوری و غلمان ذهن ما را نزدیک به اون حقایق کرده !؟

گفت ، چندتا مثال بزن تا درست بفهمم!!

منم چندتا مثال زدم :

1- (ید الله فوق ایدیهم) یعنی: دست خدا بالای همه دست هاست .(سوره الفتح. ایه ی 10)

2-(الرحمن علی العرش استوی ) يعني: خداوند روی كرسي نشسته است .(سوره ی طه . ایه ی 5)

3-(الله نور السموات والارض ) یعنی : خدا نور اسمان ها و زمین است.( سوره ی نور . ایه ی 37)

گفتم اگر بخواهیم این ایات را همین جوری معنی کنیم 100 درصد کفر است ! 

گفت پس چه جوری معنی کنیم !؟

گفتم :


ما چون فقط با عالم دنیا مانوس هستیم نمی توانیم درک واقعی از اون دنیا داشته باشیم !!

واگر خدا بخواهد با زبان غیر دنیا با ما صحبت کند ما نمیفهمیم !

بنابراین خدا وند با مثال ها و تشبیهات این دنیا که انها را میتوانیم حس کنیم با ما صحبت میکند!

به عبارت دیگر ان مسایل عقلی و معنوی را در قالب مسایل حسی میریزد تا ما بفهمیم ! مثلا چون در این دنیا پادشاهان و سلاطین به روی صندلی و کرسی تکیه میزنند و مینشینند خدا هم میفرماید من در روی کرسی نشسته ام کنایه از اینکه من پادشاه افرینش هستم!!

که به این کار در منطق تشبیه معقول به محسوس میگویند .

بنابراین:

در ایه اول منظور قدرت خداست.

در ایه دوم منظور این است که خدا پادشاه عالم است.

در ایه سوم همانطور که نور همه جا هست و الا ما چیزی را نمیتوانستیم ببینیم خدا هم همه جا هست .



حالا بریم پیش حوری و شراب :

گفتم دوست عزیز ، یه ایه داریم تو قران که در ان به چهار رود  بهشتی اشاره کرده است!{1}

1- رود اب 2- رود شراب 3- رود عسل 4- رود شیر 

گفتم ، شما فکر میکنی اون دنیا اینارو بهت میدن !؟ 

تعجب کرد : گفت مگه نمیدن !؟

گفتم نخیر نمیدن !؟

گفت پس چی میدن ؟

منم گفتم علامه ی طهرانی که شاگرد علامه ی طباطبایی هست در کتاب امام شناسی خود ص 186 فرموده :

منظور از  رود اب : علم ومعرفت خداست که بهت میدن !!!

منظور از رود عسل : شیرنی های واردات به فلب انسان از عالم قدس است ! به عبارتی ان بارقه های توحیدی از ذات الهی است ! که اون قدر شیرینه مثل عسل توصیف شده !

منظور از نهر های شیر : منظور علوم شرایع و حکمت عملیه است 

و منظور از رود شراب : جذبات و انوار الهی هستنند که چنان بر قلب انسان شیرین می اید  که شخص به کلی از هستی ساقط شده و مست الهی میشود ! و به همین علت به ان رود شراب گفته شده !!!

{البته علامه در این کتاب دلایل خود را هم ذکر میکند }


خلاصه :

نظر دوست ما عوض شد و جور دیگر به قران و ایات ان نگاه کرد !

ان شا الله خداوند از اون شراب ها ی ناب بهشتی به همه ی ما بدهد . الهی امین 

جهت مطالعه ی بیشتر به کتاب امام شناسی ، جلد 1 ، ص 186 مراجعه شود .

منابع :

1- سوره ی محمد ، ایه ی 15

dme_500x400_1453734636563769.jpeg 





برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ناراحتناراحت
@hamid-220
خائن ...
افسران - خائن ...
مشاهده همه ی 4 نظر
سرباز کوچک اسلام
قبراققبراق
سرباز کوچک اسلام
عکس و تصویر یادمان باشد...
مشاهده همه ی 4 نظر
مهردخت
آروم و عادیآروم و عادی
مهردخت
امام جواد (ع):

اعتماد به خدا بهای هر چیز گرانبهاست

ونردبانی به سوی هر بلندایی...

مشاهده همه ی 5 نظر