bumim.ir
بروز رسانی 
✔ اللهم عـجل لولیـــک الفـــــ❤️ــــرج ✔
ناراحتناراحت
✔ اللهم عـجل لولیـــک الفـــــ❤️ــــرج ✔
مدیر اجرایی سایت
barrinhas21
"بسم الله الرحمن الرحیم"

حادثه امروز یمن (جنایت وحشیانه آل سعود در کشتن عزاداران صنعا) بدون شک قلب هر انسان آزاده ای را بدرد آورد و باعث انزجار دوباره مردم نسبت به عاملین این حرکت شنیع شد، و نیز چهره شیطانی این خاندان را بیش از پیش آشکارتر نمود. باتوجه به اینکه این امر ناشایست و به دور از شان انسانیت بوسیله خاندانی رخ میدهد که در راس کشورهای اسلامیست و همچنین مدعی اجرای واقعی احکام اسلام است دیگر روا نیست که بعنوان یک مسلمان و جزء ی از جامعه اسلامی سکوت کرده و اقدامی درخور این کار انجام ندهیم. حال برای نشان دادن انزجارمان از عاملین این حرکت شنیع، با انتشار تصاویری در رابطه با این موضوع در تمامی شبکه های اجتماعی آن را به گوش سردمدارن این انسان نماها می رسانیم.

http://otaghkhabar24.ir/sites/default/files/repo/pics/1394/07/06//pic-24793-1443423427.jpg

خون را خون پاک می کند
ما کاربران فیس نما این حرکت به دور از شان انسانیت را محکوم و همه با هم در این ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) دست به دعا برده و عاجزانه از خداوند ارحم الراحمین طلب فرج وظهور مولایمان را میکنیم تا که بتوانیم انتقام تمام این خون های به ناحق ریخته را بوسیله آن حضرت از این شیطان های انسانما بگیریم . ان شالله

http://jamejamonline.ir/Media/Image/1394/01/11/635634089629916991.jpg

%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87%D9%85_%D8%B9%D8

barrinhas21
مشاهده همه ی 580 نظر
ذی طوی
ذی طوی
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
kashfe-hejab-farhangnews.jpg
ويژگي هاي لباس
نياز انسان به لباس و پوشش، تاريخي به قدمت پيدايش وي بر كره خاكي دارد و چيزي نيست كه در آن جاي ابهام و ترديد وجود داشته باشد.

از ديدگاه فرهنگ اسلامي، لباسي كه زن و مرد مي پوشند، بايد ويژگي هايی را دارا باشد:
1 - لباس عامل تشبّه مرد و زن به يكديگر نشود. لباس هاي ويژه زنان را مردان نپوشند و جامه هايي كه مردانه محسوب مي شود، زنان بر تن نكنند، البته پوشيدن لباس هايي كه معمولاً هر دو گروه استفاده مي كنند مجاز است.
2 -مردان و زنان مسلمان بايد از پوشش لباس هايي كه توجه نامحرمان را به آنان جلب مي كند، خودداري كنند.
3 - لباسي كه جامه شهرت محسوب شود، چه به دليل رنگ و جنس پارچه و چه به دليل نوع دوخت و يا پوشيدن آن، از موارد ممنوع در فقه اسلامي است.
4 - جامه هاي غصبي چه از اموالِ افراد و چه اموال نهادها و چه شركت ها و مؤسسات، چه غصب اموال اشخاص حقيقي باشد و چه حقوقي، چه خصوصي و چه بخش عمومي، چه مالك آگاه باشد و چه خبر نداشته باشد، جامه اي نيست كه مسلمان مجاز به استفاده از آن در نماز و غير نماز باشد.
5 - لباس بايد ميزان پوشش لازم در فقه اسلامي را براي مردان و زنان تأمين كند يعني خواهران در برابر نامحرم غير از صورت و كفّين، ديگر بخش هاي بدن را بپوشاند و برادران هم بخشي از بدن را كه عورت به حساب مي آيد، از ديدرس دور سازند.
6 - مقداري از پوشش بين مرد و زن محرم هم ضروري است، در حدّي كه مرد از مرد و زن از زن نيز بايد عورتين خود را بپوشانند و حتي بهتر است كه حداقل از ناف تا زانو پوشيده باشد.
7 - در شرائطي كه كسي با قصد ريبه و نگاه آلوده به دست و صورت بانوان نگاه كند، پوشاندن آن از بيننده لازم است، گرچه بيننده، پسر بچه اي نابالغ باشد.



 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
43_294788.jpg
تسهیل ازدواج جوانان
با توجه به گستردگی اسباب تحریک جنسی در سطح جامعه کنونی ما، نیاز به ایجاد تسهیل در امر ازدواج برای جلوگیری از مفاسد و همچنین کاهش آلودگی به گناه، بیش‌تر از هر زمانی احساس می‌شود.
اسباب تحریک جنسی
برخی از اسباب تحریک جنسی موجود در جامعه، موارد ذیل است:
1. اینترنت (سایتهای غیر اخلاقی و چت با جنس مخالف)، فیلمهای مستهجن، ارسال عکس و قطعه‌های فیلم غیر اخلاقی از طریق موبایل، فیلمهای تحریک کننده سیما و سینما؛
2. محیطهای ناسالم و دوستان ناباب؛
3. پوششهای نامناسب و آرایشهای محرک بعضی از دختران و زنان در جامعه؛
4. اختلاط دختر و پسر در برخی از مکانهای تحصیلی و کاری.
کنترل غریزه جنسی ـ خصوصا با وجود محرکات فراوان ـ برای بیش‌تر جوانان مشکل است؛ از اینرو زمانی که غرائز جوان به وسیله اسباب تحریک به هیجان می‌آید، به دنبال راهی برای ارضاء آن می‌گردد، و معمولا در صورت نبودن راه حلال، به سوی انحرافات اخلاقی سوق پیدا می‌کند و ازدواج که تنها راه حل مناسب برای جوابگویی به این غریزه است نیز در بیش‌تر مواقع به خاطر بالا بودن هزینه‌های آن، وا نهاده می‌شود.

 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
shadi-va-neshat-dar-zendegi-eslami.jpg
شادیهای ناپسند

از نظر شرع مقدس، این گونه شادیها مذموم و ناپسند است و مؤمنان باید از آنها پرهیز كنند.
كسی كه با گناه و معصیت خدا به شادی بپردازد، دو عمل زشت انجام داده است: یكی ارتكاب خود معصیت و دیگری شادی به گناه و علی ع فرمود: شادی كردن به گناه زشت تر از انجام دادن آن است.
2. شادی تمسخرآمیز: شادی های تمسخرآمیزكه به منظور تحقیر و تضعیف حق، انجام می شود. مانند خنده فرعون در برخورد با دلایل منطقی و معجزات روشن حضرت موسی ع، این شیوه طاغوتها و جاهلان متكبر است كه می خواهند بدین وسیله به دیگران بفهمانند كه اصلاً سخن و نظر آنها قابل بررسی، مطالعه و جوابگویی نیست و ارزش یك برخورد جدی را ندارد.در عصر حاضر نیز متكبران و افراد خودخواه و فاسد چنین رفتارهایی را به صورت های مختلف، همچون فیلم، طنز و... دارند .
3. شادی به خاطر غرور و سرمستی
4. شادی به مشكلات دیگران :علی ع فرمود: به لغزش دیگران خوشحال مشو! زیرا تو نمی دانی زمانه با تو چه خواهد كرد.
5. شادی با دروغ : پیامبر اكرم ص فرمود: وای بر كسی كه سخنی دروغ بگوید تا مردم را بخنداند! وای بر او! وای بر او! وای بر او!
6. خندیدن هنگام مصیبت : امام عسكری ع فرمود: از ادب انسانی به دور است كه انسان در برابر افراد محزون اظهار شادی كند.
 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
22222_294622.jpg
شخصیّت اخلاقی امام رضا علیه السلام

«ابراهیم بن عباس» دربارۀ روش اخلاقی آن حضرت می گوید: هرگز ندیدم آن حضرت، با سخن خود در حق کسی جفا کند (و مورد اهانت و آزار قرار دهد) و یا کلام کسی را قبل از آنکه پایان یابد، قطع کند.
نیاز نیازمندان را برآورده می ساخت و هرگز حاجتمندی را که توان انجام حاجت او را داشت، رد نمی کرد. هرگز پای خود را نزد دیگران دراز نمی کرد. و هرگز در حضور دیگران به چیزی تکیه نمی داد.
و هرگز ندیدم غلامان و خدمۀ خود را دشنام دهد. و ندیدم که در جمع با صدای بلند بخندد؛ بلکه خنده اش تبسّم بود.
وقتی سفره پهن می کرد، بردگان و خدمه و حتی دربانها و نگهبانان نیز با او بر سفره می نشستند. خوابش کم بود. و کارهای نیک و صدقه های پنهانی فراوانی داشت و اکثر آنها را در شب تار انجام می داد (تا مبادا کسی خجالت بکشد و یا او را بشناسد) هر کس گمان کند مثل او را [در غیر اهل بیت] در فضایل دیده است، او را تصدیق نکن!
به راستی کجا می توان یافت کسی را که این همه آداب دین را در زندگی و برخوردهای خود مراعات نموده باشد، جز حضرت رضا علیه السلام و امامان دیگر که از این تبارند.
 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
emam_reza93_1.jpg
شخصیّت اخلاقی امام رضا علیه السلام

کمک از بالای در
شخصی وارد بر حضرت رضا ع و عرض کرد: سلام بر شما ای پسر رسول خدا! من از دوستان شما و پدرانتان هستم که از سفر حج برمی گردم و خرجی خود را تمام (و یا گم) کرده ام و نمی توانم به شهر و دیارم بازگردم. مبلغی را در اختیارم بگذارید تا بتوانم به شهرم بازگردم، در آنجا این مبلغ را از جانب شما صدقه خواهم داد.
حضرت فرمود: بنشین خدا تو را رحمت کند! و شروع کرد با مردم سخن گفتن تا زمانی که مردم متفرق شدند و جز سلیمان و خثیمه کسی باقی نماندند، آنگاه حضرت از آن دو نفر اجازه گرفت و داخل اتاق دیگرشد و پس از لختی (بی آنکه خود را نشان دهد) در را بست و دست خود را از بالای در به سمت آن مرد بیرون آورد و فرمود: خراسانی کجاست؟ آن مرد به در نزدیک شد، حضرت فرمود: این دویست دینار است و می توانی با این مبلغ به شهرت بازگردی و (در آنجا که رسیدی) لازم نیست آن را از طرف من صدقه دهی. مرد پول را در حالی که خوشحال بود خود را غرق در نعمت (و لطف) امام می دید گرفت. سلیمان می گوید: عرض کردم: فدایت شوم! کمک خوبی کردی و بر او مهربانی نمودی، چرا صورت خود را از او پنهان نمودی؟ حضرت فرمود:
این کار را از بیم آنکه مبادا ذلّت سئوال را در چهرۀ او ببینم، انجام دادم. آیا قول رسول خدا ص را نشنیدی که فرمود پنهان کننده حسنه برابر هفتاد حج پاداش دارد. و آشکار کننده گناه خوار و پنهان کننده گناه [ممکن است] آمرزیده شود.
حضرت رضا ع از این برخورد به نکات دقیقی توّجه و اشاره نموده است، از جمله:
1. صبر کرد که مردم متفرّق شوند تا شخص سائل هنگام دریافت پول شرمنده نشود.
2. اینکه سلیمان و خثیمه باقی ماندند، شاید حضرت خواست آنها را به عنوان یاران خود تربیّت کند و شیوۀ احسان به دیگران را به آنها بیاموزد و شاهد این ادّعا احترام ویژه به آن دو بود که حضرت برای رفتن به اطاق دیگر از آنها اجازه گرفت و راز پنهان کردن چهره را از فقیر برای آنها بیان نمود و به قول رسول خدا ص به عنوان سند محکم استناد نمود.
3. در لحظۀ دادن پول به فقیر چهره را پنهان نمود تا عَرقِ شرم بر پیشانی او را مشاهده نکند. و ثواب خویش را مضاعف نماید.
 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
0.025799001318144904_jazzaab_ir.jpg
شخصیّت اخلاقی امام رضا علیه السلام

حضرت رضا علیه السلام نسبت به زیر دستان و غلامان خویش هرگز اهانت نمی کرد و ناسزا نمی گفت، با آنان هم غذا می شد و سر یک سفره می نشست و هنگام خوردن غذا آنان را به خدمت فرا نمی خواند و اجازه نمی داد غلامان وقت غذا به احترام او برخیزند. از جسارت آنها در می گذشت، هرگز خود را برتر از برده ها نمی دانست و در راه آزادی آنان عاشقانه تلاش می کرد، و از تذکر سازنده نسبت به آنان خودداری نمی کرد. رفتار او با فقر این گونه بود که هرگز آنان را دست خالی رد نمی کرد و گاهی تمام ثروتش را به فقرا می بخشید و از بهترینها به آنان انفاق می کرد. آنهم به اندازۀ نیازشان و با حفظ نمودن آبرو و حیثیّت آنان، به گونه ای که سعی می کرد انفاق یا در شب باشد و یا از بالای در که ذلّت و خجالت را در چهرۀ آنان مشاهده نکند.
با مردم و در مجالس نیز ریزترین مسائل اخلاق و آداب را مراعات می کرد، با گفتارش کسی را آزار نمی داد و ناسزا نمی گفت. پای خود را در مجالس دراز نمی کرد و در حضور دیگران به دیوار تکیه نمی زد. هرگز دیده نشد که آب دهان بیرون اندازد و با صدای بلند بخندد و یا میهمان خود را به کاری وادارد و حتی حاضر نمی شد که میهمان به میل خود در خانۀ او کار کند.
امید است که با تأسی به این هشتمین مهر ولایت و امامت، حضرت ثامن الحجج علیه السلام علی بن موسی الرضا علیه السلام بتوانیم گوشه ای از فرهنگ غنی شیعه را به جهانیان مدعی فرهنگ و تمدّن نشان دهیم.
 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
ذی طوی
ذی طوی
1188998_461_294510.jpg
طلیعه نور در سرزمین طوس

عالم آل محمد ص
امام هفتم ع :از پدرم جعفر بن محمد بارها شنیدم كه می فرمود: همانا عالم آل محمد در صلب توست. و ای كاش او را درك می كردم كه همانا او هم نام امیرمؤمنان علی ع می باشد.
علم و دانش امام رضا ع آن چنان برجسته بود كه دانشمندان متعصبی از اهل سنت همچون ابن حجر عسقلانی و سمعانی، زبان به تحسین گشوده و می گویند: حضرت رضا ع اهل دانش و فضیلت بود و از نسب شریفی برخوردار بود.

آگاه به اسرار
یكی از مصادیق بارز علم ائمه ع آگاهی آنان از حوادث و رخدادهایی است كه در مكان های دیگر و یا در زمان های بعد اتفاق خواهد افتاد، كه اگرچه باور آنها برای توده مردم كمی مشكل است؛ ولی نسبت به ائمه ع همچون قطره ای از اقیانوس بی كران به شمار می رود.
از وشاء كوفی نقل شده كه تعدادی از مسائل مشكل را در طوماری نوشتم تا به نزد علی بن موسی ع ببرم و جواب آنها را از ایشان سؤال كنم. صبح زود به در خانه امام ع رفتم، ولی به خاطر ازدحام جمعیت، نتوانستم به خدمت آن حضرت شرفیاب شوم.
در این هنگام یكی از خادمین امام سراغ مرا می گرفت و می گفت: حسن بن علی وشاء پسر دختر الیاس بغدادی چه كسی است؟ نزدیك رفتم و گفتم: من هستم. او مكتوبی به من داد و گفت: این جواب مسائلی است كه همراه توست. از این اتفاق متحیر شدم و به امامت آن حضرت یقین پیدا كردم و مذهب وقف.را رها كردم.
 لینک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید