الا که رازخدایی خداکندکه بیایی،تونورغیب نمایی خداکندکه بیایی،شب فراق توجاناخدا کندبه سرآید،سرآیدوتوبیایی خداکندکه بیایید دمی که بی توسرآیدخداکندکه نیاید،الا که هستی مایی خداکندکه بیایی،دگربس است جدایی خداکندکه بیایی
بروز رسانی 
لبیک یااباصالح(عج)
لبیک یااباصالح(عج)

****************************************************************************** ** شهادت رس

****************************************************************************** ** شهادت رس

******************************************************************************
** شهادت رسول اکرم(ص)و شهادت امام حسن مجتبی(ع)و شهادت امام رضا(ع)برمسلمانان تسلیت باد**
******************************************************************************

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
لبیک یااباصالح(عج)
لبیک یااباصالح(عج)

*****************************************************************************

*****************************************************************************

*****************************************************************************
{-35-}.................** عید سعید قربان عید بندگی خداوندیکتا برمسلمانان جهان مبارک باد **................{-35-}
*****************************************************************************

** قربانی، نماد وارستگی و مساوات **

حجاج در ادامه اعمال روز عید با كوله باری از عقیده و جهاد، رو به سنّت قربانی می آورند و آن را به پیشگاه پروردگار هدیه می كنند و به دستور الهی جامه عمل می پوشانند كه فرمود: «فـَمَنْ تَمَتَّعَ بِالعُمْرة اِلَی الحَجِّ فـََمَا اسْتَیْسَرَ مِنَ الْهَدْیِ.»

آن كسی كه به قربانگاه می رود و گوسفندی را ذبح می كند، در حقیقت با حركتی نمادین عزم از میان بردن هوس ها و وابستگی هایش را می كند و آماده ایثار و فداكاری می شود. این عمل را از آن جهت كه عبادت و وسیله تقرّب به خداست، قربان گویند.(5) چنان كه امام سجاد(علیه السلام) ضمن پرسشی از شبلی پرسیدند: «آیا به هنگام سربریدن قربانی، نیت كردی كه با تمسك به حقیقت تقوی و ورع حلقوم طمع را قطع كنی ... »

بخشش و قربانی و تقسیم آن در میان مردم بویژه تنگ دستان به معنای دستگیری و تعاون است. وقتی حاجی در روز عید به شكرانه انجام مناسك حج، موظف می شود تا حیوانی سالم و كامل را بكشد و گوشت آن را به نیازمندان بدهد، این عمل خود عامل نزدیك شدن به خدا می گردد و انسان را مشمول عنایت الهی می سازد و هم بر حسب مصرف، عامل ایجاد محبّت بین انسان و افراد جامعه می شود. این گونه است كه بین مسلمانان رابطه ای صمیمی به وجود می آید كه خود یكی از عوامل و زمینه های انسجام است و بدین صورت تعاون و همبستگی اجتماعی در اعمال خیر و نیكوكاری در میان مردمان افزایش می یابد. از طرف دیگر، اگر تقسیم قربانی صحیح انجام گیرد، میلیون ها گرسنه سیر می شوند و بدینوسیله بین غنی و فقیر، ارتباط برقرار می گردد. این همان انسجام و همدلی مورد توجه شارع است.

از دیگر نمادهای قربانی «مساوات » است؛ به طوری كه تقسیم گوشت قربانی به سه قسمت و استفاده شخص حاجی از آن شاهد گویایی بر این مساوات است. و در این صورت یكی از مصادیق تفرقه (امتیازاتی كه انسان برای خود قائل شده است) از بین می رود و همه به این قول پیامبر اعظم(صلی الله علیه واله) رجوع می كنند كه درخطبه حجةالوداع فرمود: «مردم! پروردگار همه شما یكی است و پدر همه شما یكی است؛ همه از آدم هستید و آدم از خاك است؛ عرب را بر عجم فضیلتی نیست، مگر به تقوا.» این عمل در حجّ، عدالت اجتماعی اسلام را منعكس می كند و خود عاملی است بر انسجام و اتحاد بین همه مسلمین جهان.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
نیـــــ ...نـوا
مهربونمهربون
نیـــــ ...نـوا

💠 جهت اقامه ی نماز به سوی قدس می آییم

💠 جهت اقامه ی نماز به سوی قدس می آییم

💠 جهت اقامه ی نماز به
سوی قدس می آییم (ان شاءالله)

🌹 با خامنه ای به قدس می‌آییم✊

💢 راه همان راه است ، وظیفه همان وظیفه

♦ ️شیطان صفتانی که خودشان دجّالند
♦ ️بر مذهب بی‌دینی خود می‌بالند
♦ ️من در عجبم چه گفتی آقا بهشان
♦ ️از گفته‌ی تو تا به ابد می‌نالند...

❣ حضرت امام خامنه‌ ای (مدظله العالی):
💢 ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت✊
💢 «ملت، عاشق مبارزه‌ی با صهیونیست‌هاست»✊

✊ نصرُمِن الله وفَتح قَریب✊

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
نیـــــ ...نـوا
مهربونمهربون
نیـــــ ...نـوا

️امام زمان(عج) ️: در حق یکدیگر استغفار

️امام زمان(عج) ️: در حق یکدیگر استغفار

️امام زمان(عج) ️:

در حق یکدیگر استغفار کنید
اگر طلب مغفرت و آمرزش برخی از شما برای یکدیگر نبود ،
تمام اهل زمین هلاک می گشتند.


دلائل الامامة، ص۲۹۷

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
نیـــــ ...نـوا
مهربونمهربون
نیـــــ ...نـوا

الهى بى پناهان را پناهى به سوى خسته

الهى بى پناهان را پناهى به سوى خسته

الهى بى پناهان را پناهى

به سوى خسته حالان كن نگاهى

مرا شرح پریشانى چه حاجت

كه بر حال پریشانم گواهى

خدایا تكیه بر لطف تو دارم

كه جز لطفت ندارم تكیه گاهى

دل سرگشته ام را رهنما باش

كه دل بى رهنما افتد به چاهى

نهاده سر به خاك آستانت

گدایى، دردمندى، عذرخواهى

گرفتم دامن بخشنده اى را

كه بخشد از كرم كوهى به كاهى

خوشا آن كس كه بندد با تو پیوند

خوشا آن دل كه دارد با تو راهى

زنخل رحمت بى انتهایت

بیفكن سایه بر روى گیاهى

به آب چشمه لطفت فرو شوى

اگر سر زد خطایى، اشتباهى

مران یا ربّ زدرگاهت «رسا» را

پناه آورده سویت بى پناهى

دكتر قاسم رسا

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
نیـــــ ...نـوا
مهربونمهربون
نیـــــ ...نـوا

روز جمعه متعلق است به مولا و ولی نعتمان حضرت صاحب

روز جمعه متعلق است به مولا و ولی نعتمان حضرت صاحب

روز جمعه متعلق است به مولا و ولی نعتمان حضرت صاحب العصر والزمان (عج)

روزمان را با هدیه ۵ شاخه گل صلوات به محضر مبارکشان معطر میکنیم .

ذکر روز جمعه (💯 مرتبه)

🔶⚜ اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلی مُحَمَّدوَآلِ‌مُحَمَّدوَعَجِّل‌فَرَجَهُــم ⚜🔶

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
لبیک یااباصالح(عج)
لبیک یااباصالح(عج)
پست شماره 319345960 از لبیک یااباصالح(عج)

.................................................................................................................................
** امام حسين عليه السلام : لايَحِلُّ لِعَينٍ مُؤمِنَةٍ تَرَى اللّه َ يُعصى فَتَطرِفَ حَتّى تَغَيِّرَهُ ؛
..................................................................................................................................
حديث امام حسين عليه السلام :بر هيچ چشم مؤمنى روا نيست كه ببيند خدا نافرمانى مى شود و چشم خود را فرو بندد ، مگر آن كه آن وضع را تغيير دهد .
..................................................................................................................................

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید