لحظه  بروز رسانی 
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

اجناس مفت یا برخی از زنان آخر الزمان؟!

 لینک
اجناس مفت یا برخی از زنان آخر الزمان؟!

اجناس مفت یا برخی از زنان آخر الزمان؟!

متأسفانه امروزه شاهد آن هستیم که برخی از زنان کشف حجاب کرده و به بدترین و محرک‌ترین شکل ممکن خود را در کوچه، خیابان، محل کار و تحصیل و فضای مجازی عرضه می‌دارند و در جامعه فساد و افساد می‌کنند و جالب اینکه از نبود آزادی و داشتن حجاب اجباری گله‌مند هستند؛ زیرا این‌ها حجاب را به داشتن یک روسری کوچک و یا یک شال نازک که سر را هم به خوی نمی‌پوشاند تفسیر می‌کنند. درحالی‌که بودونبود این روسری فرقی نمی‌کند، زیرا این‌ها درواقع حجاب ندارند، چراکه زیبایی‌های بدن خود را بسیار ارزان و مفت و در بسته‌بندی‌های زیبا که همان روسری و لباس‌هایی جلف و رنگارنگ است، در اختیار همه مردان قرار داده‌اند.

حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام درباره زنان این‌چنینی می‌فرمایند:

«در آخرالزمان و نزدیک به قیامت که بدترین زمانه است زنانی پدیدار می‌شوند که کشف حجاب کرده‌اند و برهنگی را پیشه خودساخته‌اند و به دنبال خودنمایی هستند، این‌گونه زنان از دین خارج هستند، در فتنه‌ها و بلاها داخل هستند، گرایش به شهوات دارند و با سرعت به دنبال لذت‌ها می‌روند، حرام‌های خدا را حلال می‌دانند و درنهایت در جهنم عذاب همیشگی خواهند داشت.»[1]

یظْهَرُ فِی آخرالزمان وَ اقْتِرَابِ السَّاعَهِ وَ هُوَ شَرُّ الْأَزْمِنَهِ نِسْوَهٌ کاشِفَاتٌ عَارِیاتٌ مُتَبَرِّجَاتٌ مِنَ الدِّینِ دَاخِلَاتٌ فِی الْفِتَنِ مَائِلَاتٌ إِلَی الشَّهَوَاتِ مُسْرِعَاتٌ إِلَی اللَّذَّاتِ مُسْتَحِلَّاتٌ لِلْمُحَرَّمَاتِ فِی جَهَنَّمَ خَالِدَاتٌ

[1]. من لا یحضره الفقیه؛ ج 3؛ ص 390.







لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/jdagD

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

هزار سال در مقابل یک کلمه/ عاقبت شوخی با نامحرم

 لینک
هزار سال در مقابل یک کلمه/ عاقبت شوخی با نامحرم

هزار سال در مقابل یک کلمه/ عاقبت شوخی با نامحرم

قابل‌توجه کسانی که به‌هیچ‌وجه مراعات نمی‎کنند، مخصوصاً در ، پشت تلفن و ارتباطات کاری و درسی!
یکی از مصادیق عفت در گفتار این است که از شوخی و گفتگوی بی‌جا و بدون دلیل موجه با نامحرم خودداری کنیم. چراکه کسانی که این‌گونه ارتباطات بینشان وجود دارد اولاً خیلی زودتر پرده حیا بینشان دریده شده و در معرض گناهان بزرگ‌تر قرار خواهند گرفت، ثانیاً روابط شکلی موجب ایجاد تحریک احساسات و ایجاد عشق بین طرفین می‌شود که اگر به ازدواج منجر شود، چون بر اساس تعقل و بررسی کامل جوانب نبوده دردسرساز خواهد شد و اگر به ازدواج منجر نشود، موجب افسردگی، حسرت و دیگر مشکلات روحی و روانی و در افراد متأهل علاوه بر این موارد به سرد شدن روابط زناشویی و خانوادگی خواهد شد.
لذا شرع مقدس ما را از با نامحرم نهی کرده است.
پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) دراین‌باره می‌فرمایند:
«هرکس با شوخی کند، در مقابل هر کلمه‌ای که در دنیا با او سخن گفته است، خداوند هزار سال او را در جهنم زندانی خواهد کرد!»
(وسائل الشیعه، ج ۲۰، ص ۱۹۸)

http://nidamat.com/237

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

حراج حجاب و حیا در اینستاگرام متأسفانه

 لینک
حراج حجاب و حیا در اینستاگرام متأسفانه

حراج حجاب و حیا در اینستاگرام

متأسفانه در چند سال اخیر و خصوصاً باعث از بین رفتن بسیاری از حریم‌ها شده است و وقتی حریم‌ها از بین رفتند، حرمت‌ها از بین رفتند و با از بین رفتن حرمت، حیاها از بین می‌روند. یکی از نشانه‌های بارز از بین رفتن حیا این است که برخی از زنان و دختران برای اینکه بهتر و بیشتر دیده شوند و لایک بیشتری دریافت نمایند، از پس حجاب بیرون می‌آیند و با انتشار عکس‌های خصوصی خود، حیای خویش را به تاراج می‌گذارند. خانمی که خوش نداشت عکس او را یک نامحرم ببینند حالا به نقطه‌ای رسیده است که عکس‌های بی‌حجاب خود را در اینستاگرام می‌گذارد تا و گدایی کند! و با این کار هم به خود و هم به دیگران آسیب می‌زند لذا این پدیده گرچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد ولی بر حیا و عفت جامعه هم اثر بسیار مخربی خواهد داشت.






لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/Leah5

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

به مردان مومن بگو : چشمان خود را از حرام فرو

 لینک
به مردان مومن بگو : چشمان خود را از حرام فرو

به مردان مومن بگو : چشمان خود را از حرام فرو ببندند!
یکی از فرمان‌های الهی «غض بصر» به معنای چشم فروهشتن است که خداوند درباره نگاه بیان کرده و از مؤمنان خواسته تا در برابر نامحرمان از مرد و زن چشم فروگیرند و در دیگران به‌صورت خیره، هیز و تیز و مستقیم نگاه نکنند. (نور، آیه 30)




‌چرانی


مشاهده مقاله : " چشم‌چرانی، خیانت چشم‌ها و بیماری روانی" در لینک ذیل:
http://nidamat.com/ZzlTu

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

ازدواج سبب پاک‌دامنی است #عفت و #پاک‌دامنی یکی

 لینک
ازدواج سبب پاک‌دامنی است #عفت و #پاک‌دامنی یکی

ازدواج سبب پاک‌دامنی است

و ‌دامنی یکی از نشانه‌های خوب بودن است، چراکه به فرموده حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام: «عفت، در رأس همه خوبی‌هاست؛ العِفَّهُ رَأسُ کلِّ خَیر»[1] لذا هر که می‌خواهد مهذب شود و در مسیر خوب بودن و خوب شدن حرکت کند باید عفیف باشد و هر که در مسیر عفت حرکت کند خداوند او را کمک خواهد کرد. چراکه پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: «مَن یستَعفِفْ یعِفَّهُ اللّهُ، هرکه طالب عفت باشد خداوند او را عفیف کند»[2]

یکی از راه‌های تقویت عفت ازدواج است چراکه پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: «تَزَوَّج تَستَعِفَّ مَعَ عِفَّتِک؛ ازدواج کن تا بر پاک‌دامنی‌ات بیفزایی»‌[3]

و البته هر کس به خاطر عفت ازدواج کند، شخص صادقی وعده داده است که خداوند او را در برابر مشکلات ، کمک خواهد کرد و یقیناً هر که را که خالق کمک کند، نیازمند خلق نخواهد شد.

پیامبر خدا صلی‌الله علیه و آله می‌فرماید: سه نفرند که خداوند حتماً کمکشان می‌کند: … و کسی که به‌قصد عفت ورزی از گناه ازدواج کند؛ ثَلاثَهٌ کلُّهُم حَقٌّ عَلی اللّهِ عَونُهُ:… و النّاکحُ الّذی یریدُ التَّعَفُّفَ.»[4]

[1]. غررالحکم: 1168.
[2]. غررالحکم: 9144.
[3]. معانی الأخبار: ص 318 ح 1.
[4]. میزان الحکمه، ج 7، ص: 448، حدیث 13239.





لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/Gb46E

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

دستور قرآن به زنان مبنی بر رعایت عفت چشم، عفت جنسی

 لینک
دستور قرآن به زنان مبنی بر رعایت عفت چشم، عفت جنسی

دستور قرآن به زنان مبنی بر رعایت عفت چشم، عفت جنسی و عفت در زینت

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا

و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و ورزند و زیورهای خود را آشكار نگردانند مگر آنچه كه طبعاً از آن پیداست. (آیه ۳۱ سوره نور)







http://nidamat.com/512

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

دستور حجاب در قرآن وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ

 لینک
دستور حجاب در قرآن وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ

دستور حجاب در قرآن
وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ...
و باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشكار نكنند؛ (سوره نور آیه 31)



http://nidamat.com/543

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

لباس تقوی همان عفاف است امام محمد

 لینک
لباس تقوی همان عفاف است امام محمد

لباس تقوی همان عفاف است

امام محمد باقر علیه‌السلام در تفسیر آیه «و لِباسُ التَّقْوی ذلِک خَیرٌ؛ لباس تقوی مایه خیر و نیکی است» می‌فرماید: لباسِ تقوا، عفاف و پاک‌دامنی است؛ زیرا شخص پاک‌دامن، اگر لباسی هم در تن نداشته باشد، بدی‌هایش آشکار نخواهد شد، ولی انسان فاجر و آلوده‌دامن، هرچند بدنش پوشیده از لباس باشد، اما عیب‏هایش آشکار است.[1]

الإمامُ الباقرُ علیه السلام فی تَفسیرِ الآیهِ: … و أمّا لِباسُ التَّقوی فالعَفافُ؛ لأنّ العَفیفَ لا تَبدو لَه عَورَهٌ و إن کانَ عارِیا مِن الثِّیابِ و الفاجِرُ بادِی العَورَهِ و إن کانَ کاسِیا مِن الثِّیابِ، یقولُ: «و لِباسُ التَّقْوی ذلِک خَیرٌ» یقولُ: العَفافُ خَیرٌ.

هر چه هوا سردتر شد باید لباس ضخیم‌تری پوشیده شود تا سرما بر تن اثر نگذارد لذا هر چه جامعه فاسدتر شد لباس تقوا یا همان عفت هم باید ضخیم‌تر شود تا نفس انسان در برابر فساد جامعه نفوذناپذیر باشد.

[1].بحار الأنوار الجامعه لدرر أخبار الأئمه الأطهار، ج‏68، ص: 272







لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/zRRIL

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

خصلت تهذیب کننده نفس و دورکننده از پستی‌ها

 لینک
خصلت تهذیب کننده نفس و دورکننده از پستی‌ها

خصلت تهذیب کننده نفس و دورکننده از پستی‌ها

تهذیب نفس و رسیدن به مقامات عالیه در دنیا شرایطی دارد که باید فراهم شود و ازجمله شرایط آن عفت و پاک‌دامنی است؛ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام دراین‌باره می‌فرمایند:

«العَفافُ یصونُ النَّفسَ و ینَزِّهُها عَنِ الدَّنایا؛ عفت، نفس را مصون می‌دارد و آن را از پستی‌ها دور نگه می‌دارد.»[1]

شواهد بسیاری برای اثبات مدعا وجود دارد، ازجمله عفت ابن سیرین که او را عالم تعبیر خواب نمود و به مقامات عالیه رساند و همچنین شیخ رجبعلی خیاط، جعفر مجتهدی و آهنگری که دستش نمی‌سوخت و دیگر افرادی که داستان آن‌ها بسیار زیبا عبرت‌آموز و شنیدنی است.

[1]. تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 256، ح 5420






لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/ZLTiN

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده
گروه تبلیغ مجازی سیصد و سیزده

ضمانت بهشت توسط حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله به‌شرط

 لینک
ضمانت بهشت توسط حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله به‌شرط

ضمانت بهشت توسط حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله به‌شرط شش عمل

حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله برای کسی که ملتزم به شش عمل باشد بهشت را ضمانت کرده‌اند:

اضْمَنُوا لِی سِتّاً مِنْ أَنْفُسِکمْ أَضْمَنْ لَکمُ الْجَنَّهَ اصْدُقُوا إِذَا حَدَّثْتُمْ وَ أَوْفُوا إِذَا وَعَدْتُمْ وَ أَدُّوا إِذَا اؤْتُمِنْتُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکمْ وَ غُضُّوا أَبْصَارَکمْ وَ کفُّوا أَیدِیکمْ.

«عمل کردن به شش چیز را برای من تضمین کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم، راستی در گفتار، وفای به عهد، برگرداندن امانت، پاک‌دامنی، چشم‌پوشی از نگاه حرام و نگه‌داشتن دست (از غیر حلال).»[1]

همان‌طور که ملاحظه می‌شود یکی از موارد فوق مربوط به گناهان زبان است (راستی در گفتار)، یکی مربوط به گناهان اجتماعی (وفای به عهد)، دو تا مربوط به حق‌الناس است (امانت و نگه‌داشتن دست از حرام) و دوتای دیگر مربوط است به عفت و پاک‌دامنی (خودداری از چشم‌چرانی و خودداری از گناهان جنسی مثل زنا، لواط و استمناء)

[1]. کنز الفؤاد ج 2، ص 11 – بحارالانوار (ط-بیروت) ج 74، ص 170

ء



ء




لینک کوتاه مطلب: ضمانت بهشت توسط حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله به‌شرط شش عمل

حضرت رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله برای کسی که ملتزم به شش عمل باشد بهشت را ضمانت کرده‌اند:

اضْمَنُوا لِی سِتّاً مِنْ أَنْفُسِکمْ أَضْمَنْ لَکمُ الْجَنَّهَ اصْدُقُوا إِذَا حَدَّثْتُمْ وَ أَوْفُوا إِذَا وَعَدْتُمْ وَ أَدُّوا إِذَا اؤْتُمِنْتُمْ وَ احْفَظُوا فُرُوجَکمْ وَ غُضُّوا أَبْصَارَکمْ وَ کفُّوا أَیدِیکمْ.

«عمل کردن به شش چیز را برای من تضمین کنید تا من هم بهشت را برای شما ضمانت کنم، راستی در گفتار، وفای به عهد، برگرداندن امانت، پاک‌دامنی، چشم‌پوشی از نگاه حرام و نگه‌داشتن دست (از غیر حلال).»[1]

همان‌طور که ملاحظه می‌شود یکی از موارد فوق مربوط به گناهان زبان است (راستی در گفتار)، یکی مربوط به گناهان اجتماعی (وفای به عهد)، دو تا مربوط به حق‌الناس است (امانت و نگه‌داشتن دست از حرام) و دوتای دیگر مربوط است به عفت و پاک‌دامنی (خودداری از چشم‌چرانی و خودداری از گناهان جنسی مثل زنا، لواط و استمناء)

[1]. کنز الفؤاد ج 2، ص 11 – بحارالانوار (ط-بیروت) ج 74، ص 170

ء



ء




لینک کوتاه مطلب: http://nidamat.com/MLILS

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید