بهـ نامـ خدا


فریبــــــــــــــــــــــــ مشابهتـــــــــــــــــ روز و شبـــــــــــــــها را نخوریـــــــــــــــم

امــــــــــــروز، دیــــــــــــــروز نیستــــــــــــــــ

و فــــــــــــردا امـــــــــــــــروز نمـــــــــــــی شود ...
بروز رسانی 
تینا
تینا

سلام اگر کار مثل فیس نما علاقه دارین کسب

سلام
اگر کار مثل فیس نما علاقه دارین کسب درآمد کنید به پی وی من در تلگرام مراجعه کنید
با آموزش رایگان
@tsa70

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
سامان کریمی
مهربونمهربون
سامان کریمی

استخراج رایگان بیت کوین بدون پرداخت هزینه!! با

استخراج رایگان بیت کوین بدون پرداخت هزینه!!

با نصب این مرورگر به همین راحتی
https://get.cryptobrowser.site/2835235

فقط با یک لپتاپ یا کامپیوتر متصل به اینترنت و از طریق استخراج بیت کوین ( به وسیله توانِ پردازشی cpu شما در حل معادلات بیت کوین ) درآمد کسب کنید.

(آموزش کلی در پیج شخصی)

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
هنرگرافیک
هنرگرافیک
برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
isam
خوشحالخوشحال
isam
عشق

عشق

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

مدعیان دروغین؟؟!! پرسش:

مدعیان دروغین؟؟!! پرسش: آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟ واول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳ن

مدعیان دروغین؟؟!!

پرسش:
آیا احمد الحسن همان یمانی موعود است؟ واول مهدیین دوازده گانه و جزء ۳۱۳نفر می باشد؟

پاسخ:
یمانی شخصی است از بلاد یمن که قبل از ظهور حضرت قیام خواهد کرد ومردم را به حق دعوت خواهد کرد وجزء پنج علامت حتمی قبل از ظهور است که محقق خواهد کرد وتوصیه شده وقتی یمانی قیام کرد پرچم او پرچم هدایت است که به او بپیوندید.
عَنْ عُمَرَ بْنِ حَنْظَلَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: لِلْقَائِمِ خَمْسُ عَلَامَاتٍ ظُهُورُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِ‏ وَ الصَّيْحَةُ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّكِيَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَيْدَاء.[۱]
...ثُمَّ قَالَ ع خُرُوجُ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ وَ الْخُرَاسَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِي ‏شَهْرٍ وَاحِدٍ فِي يَوْمٍ وَاحِد... لَيْسَ فِي الرَّايَاتِ رَايَةٌ أَهْدَى‏ مِنْ رَايَةِ الْيَمَانِيِ‏ هِيَ رَايَةُ هُدًى لِأَنَّهُ يَدْعُو إِلَى صَاحِبِكُمْ‏ فَإِذَا خَرَجَ الْيَمَانِيُّ حَرَّمَ بَيْعَ السِّلَاحِ عَلَى النَّاسِ وَ كُلِّ مُسْلِم‏الحدیث[۲]
این حدیث که بخشی از حدیث طولانی از امام باقر(ع) است حضرت اشاره دارد که خروج یمانی، سفیانی وسید خراسانی در یک سال، یک ماه ویک روز خواهد بود...ودر بین پرچم ها پرچمی باهدایت تر از پرچم یمانی نیست چون پرچمی است که هدایت می کند بسوی صاحبتان وزمانی که یمانی خروج کند فروش سلاح را برای مردم وهر مسلمانی حرام می کند.

با توجه به این دو حدیث احمدالحسن نمی تواند یمانی موعود باشد چون:

اولاً فعلا خبری از خروج سفیانی وسید خراسانی نیست.

وثانیا یمانی از یمن خروج می کند واهل یمن است در حالی که احمدالحسن در بصره خروج کرده است. برای مطالعه بیشتر می توانید به کتاب الیمانیون قادمون که به تازگی از شیخ علی کورانی چاپ شده است مراجعه کنید.

ثالثا: یمانی فروش سلاح را حرام می کند در حالی که جناب احمدالحسن تا بحال چنین کاری نکرده است.

اما مهدیون دوازده گانه همانطور که در احادیث ذکر شده است بعد از ظهور خواهند بود در حالی که یمانی قبل از ظهور است پس نمی تواند جزء مهدیون ۱۲ باشد. رسول خدا(ص) می فرماید:
فى الليلة التى كان فيها وفاته: يا أبا الحسن احضر دواة و صحيفة، فأملى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله وصية حتى انتهى الى هذا الموضع فقال: يا أبا الحسن انه يكون بعدى اثني عشر إماما و من بعدهم اثنى عشر مهديا، فأنت يا على أول الاثنى عشر إماما، و ذكر النص عليه السّلام فقال: اذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه محمّد المستحفظ من آل محمّد فذلك اثنى عشر إماما، ثم يكون من بعده اثنى عشر مهديا فاذا حضرته الوفاة فليسلّمها الى ابنه أول المقربين له ثلاثة أسامى؛ اسم كاسمى، و اسم كاسم أبى و هو عبد اللّه و أحمد، و الثالث المهدى هو أول المؤمنين.[۳]

طبق این حدیث این مهدی های ۱۲گانه بعد از دوازده امام هستند که شیخ حر عاملی برای این حدیث تفاسیری نقل کرده است که این مهدی ها دوازده گانه یا همان ۱۲ امام هستند که دوباره رجعت می کنند یا اینکه از کمک کننده های به صاحب الامر ووزراء او در مناطق مختلف هستند.

اینکه یمانی هم از آن دوازده تا باشد چون مصداق این ۱۲ مهدی مجهول است نمی توان چنین ادعایی کرد . لذا ادعای طرفداران احمدالحسن در یمانی خواندن او واینکه او اول مهدیین و۳۱۳ نفر است درست نمی باشد.

پی نوشتها:
[۱] . ابن أبي زينب، محمد بن ابراهيم، الغيبة( للنعماني)، ص۲۵۲، نشر صدوق - تهران، چاپ: اول، ۱۳۹۷ق.

[۲] .همان، ص۲۵۵-۲۵۶؛ شیخ مفید، الارشاد في معرفة حجج الله العباد، نشرکنگره شیخ مفید، قم، ۱۴۱۳ق، چ اول.

[۳] . شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، الإيقاظ من الهجعة بالبرهان على الرجعة، ص۳۹۵، نويد - تهران، چاپ: اول، ۱۳۶۲ ش.

http://www.soalcity.ir/node/3149

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

آیا کشتار گسترده مردم توسط امام زمان (عج) بعد

آیا کشتار گسترده مردم توسط امام زمان (عج) بعد از ظهور صحیح است؟ در بعضی از روایات مطالبی از کشتار

آیا کشتار گسترده مردم توسط امام زمان (عج) بعد از ظهور صحیح است؟

در بعضی از روایات مطالبی از کشتار گسترده امام زمان (عج) بیان شده است. که بسیاری از آنها به شخصی به نام محمدبن علی الکوفی می رسد که فردی بدنام و دروغ گو است و تمام علمای رجال بر بی اعتباری روایات او حکم کرده اند. فضل بن شاذان که هم عصر او و از علمای بزرگوار است درباره او می گوید: «رجل کذاب؛ مردی بسیار دروغ گوست. و در جایی دیگر اظهار داشته است: «کدت أقنت علیه؛ نزدیک بود در قنوت نماز لعن و نفرینش کنم»

گذشته از اشکالات سندیت این دسته از روایات، از جهت دلالت نیز ناتمام اند و قابل پذیرش نمی باشند؛ زیرا مفاد بسیاری از آن ها با ضروریات مذهب و شریعت در تعارض است و به هیچ عنوان نمی توان آن ها را توجیه کرد.
اصولا امام مهدی (علیه السلام) می آید که عدالت را بیاورد و بساط جور و جفا و ستم را برچیند. بنابراین، امکان ندارد که بخواهد از راه ظلم به عدل برسد و یا با ایجاد بدعت، سنت جدش حضرت محمد (صلی الله علیه واله) و امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) را زنده کند.

از سویی نیز روایات دیگری شیوه امام مهدی (عج) را بیان کرده اند که خلاف ادعای مطرح شده درباره کشتار گسترده است. چرا که سیره ایشان را مانند سیره پیامبر (ص) معرفی کرده و مردم را شادمان از این واقعه معرفی می کنند. به عنوان نمونه:

راوی از امام باقر (علیه السلام) سؤال می کند که حضرت حجت (علیه السلام) پس از ظهور، چه سیره و روشی در حکومت خواهد داشت؟ امام پاسخ می دهد همان طور که رسول خدا (صلی الله علیه واله) پس از بعثت تمام آن چیزهایی را که پیش از ایشان به عنوان دین مطرح بود، مثل یهودیت، نصرانیت و مجوسیت، همه را بی اعتبار اعلام کرد، مهدی (علیه السلام) نیز پس از ظهور آن چه که به نام اسلام بر دنیا حاکم است، اما با اساس اسلام مخالف است، از میان خواهد برد و اسلام واقعی را دوباره بر پا خواهد کرد.[۱]

پیامبر اکرم (صلی الله علیه واله) به فرموده ی قرآن با نرمی و عدم خشونت باورها و عقاید پیش از خود را بی اعتبار کرد.

«فَبِمَا رَحْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ لِنتَ لَهُمْ وَ لَوْ كُنتَ فَظًّا غَلِیظَ الْقَلْبِ لاَنفَضُّواْ مِنْ حَوْلِكَ[آل عمران/۱۵۹] به (بركت) رحمت الهى، در برابر آنان [مردم‏] نرم (و مهربان) شدى! و اگر خشن و سنگدل بودى، از اطراف تو، پراكنده مى‏ شدند.»

این سیره ی پیامبر با همه ی مردم بود و حتی با کافران هم این گونه رفتار می کرد و تنها اختصاص به مسلمان ها نداشت. امام زمان (علیه السلام) نیز درباره کافران هم همان سیره و همان نرمی و لطافت را به خرج خواهد داد، که سیره رسول الله بود، مسلمانان که جای خود دارند.

نیز در روایتی دیگر از رسول خدا (صلی الله علیه واله) آمده است:

مردی از امت من قیام می کند که مردم زمین و آسمان او را دوست دارند.[۲]

و از حضرت علی (علیه السلام) نیز نقل شده است که فرموده است:

چون مردی از فرزندانم ظهور کند چنان گشایشی در کار مردم ایجاد می شود که حتی مردگان به دیدار یکدیگر می روند و ظهورش را به هم مژده می دهند.[۳]

پی نوشتها:
[۱]. الغیبة( للنعمانی)، النص، ص: ۲۳۲.
[۲]. احقاق الحق، ج ۱۹، ص ۶۶۳.
[۳]. صدوق، کمال الدین ج۲، ص ۶۵۳؛ مجلسی، بحارالانوار، ج۵۲، ص ۳۲۸.

http://www.soalcity.ir/node/394

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

برده داری در ایران باستان برخی می پندارند قبل از اسلام

برده داری در ایران باستان

thumb_HamMihan-2015149104115328851014619


برخی می پندارند قبل از اسلام در ایران برده داری نبوده و برده داری ارمغان اسلام برای ایران است.در جای جای کتاب “مادیان هزار دادستان”  احکام مربوط به برده بیان شده که به روشنی حکایت از آن دارد که قبل از اسلام در ایران برده داری رواج داشته است و نبود برده داری در ایران پیش از اسلام، دروغی بیش نیست. بنابراین، برده داری در ایران ارمغان اسلام برای این کشور نیست. در بخشی از کتاب «ماتیکان هزار داتستان» که در عصر ساسانیان به نگارش در آمده و در آن احکام شرعی زرتشتیان گرد آمده است، به احکام بردگی اختصاص دارد.
این کتاب به همت موبد رستم شهزادی به فارسی برگردانده شده و با عنوان «قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان» به چاپ رسیده است.

احکام بردگان را از صفحه ی 65 تا 67 می خوانیم. به برخی از این احکام توجه کنیم:


-    «بندگان کسانی شمرده می شوند که توسط رعایای شاهنشاهی در جنگ به اسارت در آمده باشند.»


-    «همان گونه که در هر ده روز یک روز غلام آزادی دارد، دهمین فرزند کنیز نیز از قید بندگی آزاد است.»


-    «اشخاص آزاد و بنده هردو ممکن است خادم معبد گردند ولی بنده نمی تواند مانند آزاده قبول هدایا و تحف زوار کند.»


-    «هرگاه بنده اکدینی (کافری) به همراهی آقای خود به دین مزدیسنی در آیند بنده در خدمت آقای خود باقی خواهد ماند.»


-    «بنده ای که به عنوان کارگر به دیگری کرایه داده شود، کارفرما باید مزد او را به مالک بنده بدهد.»


-    «بندگان می توانند با اجازه ی آقای خود آزادی خود را با پول خریداری نموده یا دیگری را حاضر نمایند قیمت آنان را به مالک پرداخته آزاد نمایند.»(1)

به گواهی شاهنامه، اسفندیار زرتشتی در جنگ دینی با ارجاسب، با شکست دادن او در حمله به ترکستان، علاوه بر غارت گنجینه های او، دو گروه دختر کمرباریک و خواهران و دختران و مادر ارجاسب را با خود به ایران آورد.
حکیم فردوسی در شاهنامه می گوید:

همه گنج ارجاسپ در باز کرد
بکپّان درم سختن آغاز کرد

هزار اشتر از گنج دینار شاه
چو سیصد زِ دیبا و تخت و کلاه‏

صد از مشک، وَ ز عنبر و گوهران
صد از تاج، وَ ز نامدار افسران‏

از افگندنی هاى دیبا هزار
بفرمود تا برنهادند بار

چو سیصد شتر جامه چینیان
ز منسوج و زربفت و ز پرنیان‏

عمارى بسیچید و دیبا جلیل
کنیزک ببردند چینى دو خیل‏

برخ چون بهار و ببالا چو سرو
میان ها چو غرو و برفتن تذرو

ابا خواهران یل اسفندیار
برفتند بت روى صد نامدار

زپوشیده رویان ارجاسپ پنج
ببردند با مویه و درد و رنج‏

دو خواهر دو دختر یکى مادرش
پر از درد و با سوک و خسته برش(2)

آرتورکریستن سن مستشرق دانمارکی در کتاب ایران در زمان ساسانیان می نویسد: ایرانیان اکثراً دست اسیران جنگی را بر پشت بسته و آنها را به عنوان غلامی می فروختند… خریداران خود را مالک جان بردگان می دانستند.(3)

    با استناد به منابع زرتشتی و غیر زرتشتی می توان وجود برده داری در ایران باستان را نشان داد:
1. ماتیکان هزار داتستان (قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان)، ترجمه: رستم شهزادی (رئیس سابق انجمن موبدان تهران)
2. مادیان هزار دادستان (احکام حقوقی در عصر ساسانیان)، ترجمه: سعید عریان
3. شاهنامه، ابوالقاسم فردوسی
4. دانشنامه جهان اسلام، به کوشش بنیاد دایره المعارف اسلامی

پی نوشتها:

(1). قانون مدنی زرتشتیان در زمان ساسانیان، گردآورنده و برگردان: رستم شهزادی (درگذشت: 1378)، تهران، انتشارات فروهر، چاپ دوم، 1386.

(2). شاهنامه فردوسی، بر اساس نسخه چاپ مسکو، تهران: مؤسسه نور، صفحه ۷۱۰ ، بخش «بازگشتن اسفندیار نزد گشتاسپ‏».

(3). ایران در زمان ساسانیان، آرتور کریستن سن، ترجمه رشید یاسمی، ص۲۴۰ و۳۴۴.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

آیا می توان برتری مردان بر زنان را ثابت کرد؟

آیا می توان برتری مردان بر زنان را ثابت کرد؟

thumb_HamMihan-2015149104653602780145414

پاسخ:

از دیدگاه قران کریم و روایات چیزی به نام جنس برتر وجود ندارد؛ انسان برتر داریم اما جنس برتر نداریم ؛ انسانیت انسان هم به کمالات روحی و معنوی اوست که زن و مرد هیچ تفاوتی در این زمینه ندارند.

هر جا كه سخن ار تكريم تكويني است، موضوع آن ‹‹بني آدم›› يعني نوع انسان است: « ولقد كرّمنا بني آدم» (اسراء 70) ما آدمي زادگان را گرامي داشتيم .

‹‹ياايّها النّاس انّا خلقناكم من ذكر و انثي و جعلناكم شعوبا و قبايل لتعارفوا انّ اكرمكم عندالله اتقاكم» (الحجرات 13) اي مردم! ما شما را از يك مرد و زن آفريديم و شما را تيره ها و قبيله ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد، (اين ها ملاك امتياز نيست)،‌گرامي ترين شما نزد خداوند با تقوا ترين شماست››

زن و مرد از منظر کمالات انسانی هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند، همانطور که مردان قادر هستند کمالات انسانی را طی کرده و به مراحل بالای عرفانی و قرب الی الله نائل بشوند زنان نیز واجد این قدرت بوده و هیچ گونه برتری و ارجحیتی در این میان وجود ندارد.

کسانی که معتقد هستند، عادت ماهیانه زنان مانع رسیدن آن به کمال انسانی می شود از عوالم معنی بی خبر است، یکی از اساتید عرفان می فرمودند بسیاری از خانم ها (که شاگرد این بزرگوار هستند) مراحل سیر و سلوک عرفانی را طی کردند.

زن و مرد فقط از حیث جسمی و همچنین روانی اختلافاتی دارند که وجود این اختلافات هم برای بقاء نسل انسانی لازم و ضروری است، اگر مرد از جهت قدرت بدنی برتر از زن هست زنان نیز از جهات بسیاری برتر از مردان هستند و همانطور که گفتم وجود این تفاوت ها لازم و ضروری است و هیچ برتریتی را نسبت به هم ایجاد نمی کند.

http://www.askdin.com/thread33632-22.html

کانال تلگرام انجمن گفتگوی دینی:
https://telegram.me/joinchat/AwCnQDvMfzPhJvWUHr0WUg


مشاهده همه ی 10 نظر
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

راه شناخت مدعیان مهدویت چیست؟؟

thumb_HamMihan-2015149104163076631014525


راه شناخت مدعیان مهدویت چیست؟؟


در پاسخ به این سوال باید یادآور شد که:

اولا زمانی سکه تقلبی ضرب می‌شود که سکه حقیقی و واقعی وجود داشته باشد یعنی تا سکه واقعی و اصلی موجود نباشد نمی‌توان بدل او را جعل نمود لذا جعلیات بر پایه واقعیات است به این بیان که چون ذات مقدس امام مهدی(عج) وجود و حضور دارد مدعیان دروغین نیز پدیدار می‌شوند و ادعای امامت و مهدویت می‌کنند.

ثانیا اگر کسی مدعی مهدویت شد باید ادله‌ای را که در روایات مربوط به ظهور امام زمان(عج) وجود دارد را دارا باشد تا حقانیت وی آشکار گردد.

که در این مجال به پاره‌ای از آن ویژگی‌ها و صفات تلویحا اشاره می‌کنیم:

1ـ در لسان روایات ما آمده است که حضرت صاحب الامر(عج) همچون جد بزرگوارشان و دیگر انبیای صاحب معجزه و خرق عادی می‌باشند، بنابراین اولین دلیلی که بر حقانیت امام مهدی(عج) وجود دارد داشتن معجزه می‌باشد، لذا افرادی که ادعای مهدویت دارند باید از آنها بینه و معجزه خواست. در واقع یکی از اصلی‌ترین وجوه تمایز حضرت صاحب الامر(عج) با مدعیان مهدویت، داشتن معجزه و خرق عادت می‌باشد.

2ـ قبل از قیام ایشان بنابر روایات متعبره شیعه پنج علامت حتمی رخ می‌دهد. قال الباقر(ع): «خمسٌ قبل قیام علیه الاسلام؛ 1ـ الصیحه 2ـ و السفیانی 3ـ و خصفٌ فی البیداء 4ـ و خروج الیمانی 5ـ و قتل نفس الزکیه.

که بنابر نظر علمای اهل فن، احتمال بَداء و عدم رخداد در این علایم نیز راه دارد لکن یکی از وجوه تمایز امام مهدی(عج) از مدعیان و منحرفان دروغین، همین علامات خمسه قبل از ظهور ایشان است.

3ـ از دیگر وجوه تمایز، داشتن آثار و علائمی است که در متون مذهبی ما برای این بزرگوار به حسب ظاهری و نسبی ترسیم شده است. علایمی هم چون داشتن خال بر گونه راست، پیشانی فراخ، استخوان‌بندی درشت، بودن ایشان از نسل پیغمبر (حتی یخرج من ولدی)، هم‌اسم و هم‌کنیه بودن ایشان با نبی اکرم اسلام(ص) (یوطی اسمه اسمی)، فرزند امام حسن عسکری(ع) و از مکه ظهور می‌کنند و ...

4ـ با ظهور امام(عج)، ماهیت و باطن عالم دگرگون می‌شود و به لحاظ معرفتی عالم یک تغییر جدی و جوهری پیدا می‌کند و ذایقه بشریت به حدی رشد می‌کند که مردم به طور جمعی و جهانی حلاوت ایمان و طعم توحید را خواهند چشید و در واقع با ظهور امام(عج)، قلوب مردم به نور ولایت ولی خدا منور می‌شود و نفوس بشری هم این ولایت را می‌پذیرد به طوری که همه اجتماع عصر ظهور بر محور این جریان نور حرکت می‌کنند.

«در مقام نتیجه‌گیری در چند جمله باید اذعان کرد که وظیفه ما در قبال مدعیان دروغین مهدویت اولا تکذیب و رسوا نمودن آنها است ثانیا درخواست و مطلب معجزه از ایشان، و حتی با نادیده گرفتن علایم حتمی مطابقت ایشان با ویژگی‌های ظاهری و نسبی حضرت صاحب الامر(عج) می‌باشد که از مکه نیز قیام می‌نمایند. با توجه به نکات مذکور کسانی که در زمره مدعیان مهدویت محسوب می‌شوند بدون داشتن علایم و شرایط فوق چنان چه در روایات ما ذکر گردیده مبنی بر این که کسانی که مدعی ملاقات با حضرت هستند، وظیفه ما تکذیب آنها است. بطریق اولی تکلیف ما در قبال مدعیان مهدویت روشن است.»


برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
شهید قنبر علی افضلی(شهدا شرمنده ایم)
ورزشکارورزشکار
شهید قنبر علی افضلی(شهدا شرمنده ایم)

صبور باش که پس از هر سختی آسانیست هی

صبور باش که پس از هر سختی آسانیست

هی نگو که هر چی سنگه جلو پای لنگه!
در نومیدی،بسی امید ست      در پایان شب سیه،سپید ست

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید