بروز رسانی 
*•. ❤ شیـــــــــــــــــدا ❤ .•*
*•. ❤ شیـــــــــــــــــدا ❤ .•*

سلام دارم خدمت دوستان خوبم. رکسانا هستم، مدیر گروه خبری میروژ!

سلام دارم خدمت دوستان خوبم.
رکسانا هستم، مدیر گروه خبری میروژ!
همه ی دوستان رو به عضویت در گروه بسیار متنوع "جستجوگر هوشمند خبری میروژ" دعوت میکنم.
https://facenama.com/miroozh

جستجوگر هوشمند خبری میروژ
www.miroozh.com
www.miroozh.ir

با میروژ، یک پا از اخبار و اطلاعات کشور جلوتر باشید.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

متمدن شدن اروپای قرون وسطائی توسط مسلمانان یکی از موضوعاتی که

متمدن شدن اروپای قرون وسطائی توسط مسلمانان

1052d1402575061-salibi.gif

یکی از موضوعاتی که قابل انکار نیست تأثیر تمدن اسلامی بر غرب است،و این امر آنچنان قطعی و مسلم است که دانشمندان و نویسندگان غربی هم در کتابهای خود به آن اشاره کرده اند.یکی از این شخصیتهایی که به این مطلب اشاره کرده است مورخ مشهور فرانسوی گوستاولوبون است. وی در بخشی از کتاب خود بنام« تاریخ تمدن اسلام و عرب»،بطور تقریباً مفصلی به این اثرگذاری اشاره کرده است.در اینجا به گوشه ای از بیانات این نویسنده فرانسوی اشاره می کنیم:
« ما در این فصل ثابت خواهیم کرد که تأثیر مسلمانان در غرب بسیار بوده و تمدن اسلامی بود که غرب را متمدن کرد.برای درک اهمیت این مطلب نخست باید وضع اروپا را قبل از ورود تمدن اسلامی در نظر بگیریم.
ما وقتی به قرن نهم ودهم میلادی بر می گردیم یعنی آن زمانی را که تمدن عرب(اسلام)در اسپانیا به حدّ اعلای ترقی رسیده بود در نظر بگیریم می بینیم مراکز علمی غرب عبارت بود از برجها و قلعه هایی که یک مشت حکمرانان و اربابان وحشی در آن زندگی می کردند و افتخارشان به این بود که سواد ندارند و دانشمندترین رهبانان مذهبی هم آن دسته کشیشهای نادانی بودند که تمام وقت خود را در دیرها بسر میبردند تا کتابهای نفیس قدمای یونان وروم را از میان کتابخانه های کلیساها بیرون آورده و نوشته های آنرا محو کرده و بدین وسیله از اوراق آن برای نوشتن اوراد مهمل و بی معنی استفاده کنند...

و راستی اروپا در قرون وسطی اطلاعاتی که از کتابهای یونانیان قدیم داشت همان اطلاعاتی بود که از روی ترجمۀ کتابهای عربی و مسلمان بدست آورد...و اینجاست که اگر ملتی باشد که ما اعتراف کنیم به اینکه در اطلاع یافتن از علوم قدیمه ما مدیون آنها می باشیم،آنها همان مسلمانان می باشند نه کشیشان و رهبانان قرون وسطی که حتّی اسم یونان را هم نشنیده بودند....

مطالعه بیشتر در لینک زیر

http://www.askquran.ir/thread21371-8.html#post727700

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
علیرضا
علیرضا

دریافت شماره موبایل یا تلفن مجازی امریکا یا کانادا با گوشی

دریافت شماره موبایل یا تلفن مجازی امریکا یا کانادا با گوشی + همراه راهنمای فارسی $$$ رایگان و نا محدود $$$

168781

دریافت شماره موبایل یا تلفن مجازی رایگان امریکا یا کانادا با گوشی

دریافت تماس رایگان

دریافت پیامک رایگان

این برنامه روی گوشی های اندروید نصب میشود و بعد از نصب با وارد کردن مشخصات خود یک خط آمریکا یا کانادا و ایالت انتخابی شما برای شما صبت میشود که از آن پس آن خط قابلیت دریافت پیامک قابلیت دریافت تماس از سراسر دنیا را خواهد داشت.همچنین با این برنامه شما میتوانید نامحدود شماره برای خودتان ثبت کنید و استفاده نمائید.


آیا وایبر شماره شمارو دی اکتیو کرده و مجبورید از سیم کارت دیگری استفاده کنید؟

آیا مزاحمانی در وایبر دارید و می خواهید از شر آنها خلاص شوید؟

آیا می خواهید فقط بعضی از افراد شماره های شماره را داشته باشند؟

آیا می خواهید در وایبر تبلیغات رایگان انجام دهید؟

و هزاران امکان دیگر …؟؟؟؟

می خواهید از فروش شماره امریکا و کانادا کسب درآمد کنید ؟

بعد از نصب این نرم افزار بر روی گوشی خود که دارای اندروید 4 به بالا باشد می توانید به تعداد دلخواه و نا محدود شماره مجازی امریکا یا کانادا دریافت نمایید و برای کاربردهای مختلف مثل انجام تبلیغات رایگان وایبری، چت با وایبر و واتس آپ و … با شماره های امریکا یا کانادا و یا ثبت نام در سایت های خارجی با شماره های امریکا یا کانادا و … و یا سرکار گذاشتن دوستان خود از آن استفاده نمایید.

دوستان می توانند وایبر یا واتس آپ و … خود را با این شماره ها فعال نمایند و از آن استفاده نمایند.

نمونه ای از شماره ها به صورت مثال

+12056777866

+19125587456

+14063568888

و میلیون های شماره دیگه که هر شماره ای که به شما داده می شود به نام شما به صورت رایگان ثبت می شود.

مثالی از کاربرد این نرم افزار :

1- بعد از نصب نرم افزار شما فرم نرم افزار را به نام و مشخصات دلخواه پر می کنید نیاز به وارد کردن اطلاعات صحیح مثل نام و ایمیل نیست

2- بعد از دریافت شماره از یکی از ایالت های دلخواه امریکا یا کانادا این شماره به نام شما ثبت می شود

3- حال شما شماره ای به صورت زیر خواهید داشت +1؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ( به جای ؟ عدد است )

4- با وایبر با این شماره ثبت نام میکنید به جای شماره موبایل خود ( می توانید برای واتس آپ تانگو و یا آیدی یاهو و … هم استفاده کنید )

5- بعد از چند ثانیه کد فعال سازی وایبر ( یا هر نرم افزار دیگری ) به صورت پیامک برای شما می آید

6- شما بازدن کد در وایبر یا هر نرم افزار دیگه ای وایبر شما ( یا هر نرم افزار دیگه ای ) با این شماره فعال می گردد و شما می توانید از این شماره استفاده کنید و نگران دی اکتیو شدن و … نباشید.

7- از این شماره می توانید برای تماس دوستان و آشنایانی که در امریکا هستند استفاده کنید تا به این شماره پیامک بزنن و یا تماس بگیرن.

شما یک شماره ایرانسل را 5000 تومان می خرید آلان هزاران شماره امریکا یا کانادا را فقط با 4500 تومان می توانید بخرید…

برای خرید کلیک کنید

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
سحر
خوشحالخوشحال
سحر

ترفندهای فوق العاده جدید کامپیوتر و اینترنت ! حتما ببینید

ترفندهای فوق العاده جدید کامپیوتر و اینترنت ! حتما ببینید .. بخدا نبینی از دستت رفته ها

ادامه مطلب + عکس و ترفند

مشاهده همه ی 3 نظر
اسمان
اسمان

از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش

از اداره آتش نشانی به پسر ادیسون اطلاع دادند، آزمایشگاه پدرش در آتش می سوزد و حقیقتا کاری از دست کسی بر نمی آید خودش را به محل حادثه رساند و دید که پدر پیرش در مقابل ساختمان آزمایشگاه روی یک صندلی نشسته است پسر تصمیم گرفت جلو نرود و پدر را آزار ندهد پدر سرش را برگرداند و پسر را دید و با صدای بلند و سر شار از شادی گفت: پسر تو اینجایی؟ می بینی شعله ها چقدر زیباست؟!! پدر تمام زندگیت در آتش می سوزد و تو از زیبایی رنگ شعله ها صحبت می کنی؟!!! پدر گفت: پسرم از دست من و تو که کاری بر نمی آید. مامورین هم که تمام تلاششان را می کنند. در این لحظه بهترین کار لذت بردن از منظره ایست سال بعد ادیسون در آزمایشگاه جدیدش گرامافون را اختراع کرد . برداشت ما از تجربه های زندگیمان زندگیمان را می سازد
----------------------------> انجمن تجربه ها mlgod <-----------------

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
پاسخگوی دینی
آروم و عادیآروم و عادی
پاسخگوی دینی

دیدگاه علمای اهل سنت درباره ابن تیمیه ابن

دیدگاه علمای اهل سنت درباره ابن تیمیه

8787878787878787877878.jpg

ابن تیمیه (احمد بن عبدالحلیم بن عبدالسلام بن عبدالله بن تیمیه)در سال 661 در شهر "حران" شام متولد شد. آیین وهابیت در قرن ۱۲ هجری بر اساس افکار و آراء او پی ریزی گردید. به گونه‌ای که شناخت عقاید وهابیان در گرو شناخت ابن تیمیه و آراء و عقاید او است. ابن تیمیه از علمای حنبلی بود و چون عقاید و آرایی بر خلاف عقاید عموم مسلمین اظهار می نمود همواره با مخالفت علما و اندیشوران مواجه می شد و در رد آثار و عقاید او کتاب هایی از قبیل:الدرر المصیه فی الرد علی ابن تیمیه وشفاء السقام فی زیاره قبر خیر الانام وکتاب های دیگر از طرف علمای اهل سنت نگارش یافت. مراجع فتوا و بزرگانی از اهل سنت در عصر او، وی را تفسیق و گاهی تکفیر کرده و به عنوان بدعت گذار نامیدند.
اکنون دیدگاه تعدادی از علمای اهل سنت را بیان می کنیم:

ابن حجر مكّى(از بزرگان اهل سنت):
ابن حجر مكّى متوفّاى 974، از دانشمندان بزرگ اهل سنّت، در باره ابن تیمیّه می ‏نویسد:
خدا او را خوار، گمراه، كور و كر گردانیده است و پیشوایان اهل سنّت و معاصرین وى از شافعى‏ها، مالكى‏ها وحنفى‏ها، بر فساد افكار و اقوال او تصریح دارند ... سخنان ابن‏تیمیّه فاقد ارزش بوده و او فردى بدعت‏گذار، گمراه، گمراه‏گر و غیرمعتدل است، خداوند با او به عدالت خود رفتار نماید و ما را از شرّ عقیده و راه و رسم وى حفظ نماید. (الفتاوى الحدیثه، ص 86.)

قاضى شافعى(از بزرگان اهل سنت)
ابن حجر عسقلانى متوفّاى 852 و شوكانى متوفّاى 1255، دو تن از عالمان بزرگ اهل سنّت مى‏نویسند: قاضى شافعى دمشق دستور داد كه در دمشق اعلام كنند كه: هر كس معتقد به عقاید ابن تیمیّه باشد، خون و مالش حلال است. (الدرر الكامنة، ج 1، ص 147؛ البدر الطالع، ج 1، ص 67 و مرآة الجنان، ج 2، ص 242)

حصنى دمشقى (از بزرگان اهل سنت)
حصنى دمشقى مى‏نویسد: ابن تیمیّه‏اى را كه دریاى علم توصیف مى‏كنند، برخى از پیشوایان، او را زندیق (ملحد) مطلق مى‏شمارند.
علّت گفتار بعضى از پیشوایان هم این است كه تمام آثار علمى ابن تیمیّه را بررسى كرده و به اعتقاد صحیحى برنخورده است؛ مگر این كه وى در موارد متعدّد برخى از مسلمانان را تكفیر مى‏كند و برخى دیگر را گمراه مى‏داند.


حصنى دمشقى در جاى دیگر مى‏نویسد:
ابن تیمیّه گفته است: هر كس به مرده و یا فرد دور از نظر استغاثه كند ... ظالم، گمراه و مشرك است.
از این سخن ابن تیمیّه، بدن انسان مى‏لرزد، این سخن، پیش از زندیق حرّان، ابن تیمیّه از دهان كسى در هیچ زمان و هیچ مكانى بیرون نیامده است. این زندیق نادان و خشك، داستان عمر را وسیله‏اى براى رسیدن به نیّت ناپاكش در بى‏اعتنایى به ساحت حضرت رسول اكرم، سیّد اوّلین و آخرین، قرار داده و با این سخنان بى‏اساس، مقام و منزلت آن حضرت را در دنیا پایین آورده است و مدّعى شده است كه حرمت و رسالت آن بزرگوار پس از رحلت از بین رفته است. این عقیده به یقین كفر و در واقع زندقه و نفاق است. (دفع الشبه عن الرسول، ص 131)

سُبْكى،(از بزرگان اهل سنت)
سُبكى متوفّاى سال 756 هجرى، از دانشمندان پرآوازه اهل سنّت و معاصر ابن تیمیّه مى‏نویسد:
او در پوشش پیروى از كتاب و سنّت، در عقاید اسلامى بدعت گذاشت و اركان اسلام را درهم شكست. او با اتّفاق مسلمانان به مخالفت برخاست و سخنى گفت كه لازمه آن جسمانى بودن خدا و مركّب بودن ذات اوست، تا آن جا كه ازلى بودن عالَم را ملتزم شد و با این سخنان حتّى از 73 فرقه نیز بیرون رفت(طبقات الشافعیّه، ج 9، ص 253؛ السیف الصقیل، ص 177 و الدرّة المضیئة فى الردّ على ابن تیمیّه، ص 5)

ابن حجر(از بزرگان اهل سنت)
ابن حجر عسقلانى كه از اركان علمى و حافظ على الاطلاق اهل سنّت به شمار مى‏رود در باره ابن تیمیّه مى‏نویسد:
بزرگان اهل سنّت در باره ابن تیمیّه نظریّه‏هاى مختلفى دارند، بعضى معتقدند كه وى قائل به تجسیم است؛ زیرا او در كتاب العقیدة الحمویّة براى خداوند تعالى دست و پا، ساق پا و صورت، تصوّر كرده است. و بعضى به سبب مخالفت او با توسّل و استغاثه به رسول اكرم صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله كه این نیز تنقیص مقام نبوّت و مخالفت با عظمت حضرت به حساب مى‏آید، وى را زندیق و بى دین دانسته‏ اند.
و بعضى به جهت سخنان زشتى كه در باره على[ علیه ‏السلام ]بیان داشته وى را منافق دانسته‏ اند. چون وى گفته است: على بن ابى طالب[ علیه‏ السلام ] بارها براى به‏ دست آوردن خلافت تلاش كرد، ولى كسى او را یارى نكرد، جنگ‏هاى او براى دیانت خواهى نبود، بلكه براى ریاست طلبى بود. اسلام ابوبكر، از اسلام على[ علیه‏ السلام ] كه در دوران طفولیّت صورت گرفته باارزش‏تر است و هم‏چنین خواستگارى على[ علیه‏ السلام ]از دختر ابو جهل، نقص بزرگى براى وى به‏ شمار مى‏رود.
تمامى این سخنان نشانه نفاق اوست، چون پیامبر گرامى [ صلى ‏الله ‏علیه‏ و‏آله ] به على[ علیه‏ السلام ] فرموده است: جز منافق كسى تو را دشمن نمى‏ دارد. (الدرر الكامنة فى أعیان المائة الثامنة، ج 1، ص 155).


52809_5844.gif


برای ارسال اولین نظر کلیک کنید