لحظه  بروز رسانی 
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
مشاهده همه ی 51 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
مشاهده همه ی 51 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
مشاهده همه ی 109 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥

1-آدمک روی لینک کیلیک کنید. لطفا نظر فراموش نشه

 لینک

1-آدمک

روی لینک کیلیک کنید.....................{-79-}{-79-}{-79-}{-79-}{-79-}





لطفا نظر فراموش نشه{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}

مشاهده همه ی 137 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥

گاهی اوقات باید خیانت کرد. تا ارزش صداقت برای کسی که

گاهی اوقات باید خیانت کرد... تا ارزش صداقت برای کسی که تفاوت میان این دو را درک نمیکند مشخص شود!!!

گاهی باید نبخشید...کسی را که بارها اورا بخشیدی و نفهمید ! تا این بار در ارزوی بخشش تو باشد!

گاهی نباید صبر کرد...باید رها کرد و رفت! تا بداند اگر رفتی ماندن را بلد بودی!!!

گاهی بر سر کارهایی که برای دیگران انجام میدادی باید منت گذاشت...تا انرا کم اهمیت ندانند!!!

گاهی باید بد بود...برای کسانی که فرق خوب بودنت را نمیدانند!!!

و گاهی باید به ادم ها از دست دادن را متذکر شد...که ادمها همیشه نمیمانند یک جا در را باز میکنند
.
.
.
.
و برای همیشه میروند...!!!



مشاهده همه ی 23 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥

سلام دوستان. آموزش میکس هم تموم شد. حالا شما انتخاب

سلام دوستان..............{-79-}{-79-}{-79-}{-79-}{-79-}{-79-}


آموزش میکس هم تموم شد..........................


حالا شما انتخاب کنید که چه مبحثیو توضیح بدم...........................


منتظر نظراتون هستم{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}{-35-}


راستی آموزش ها زیره این پسته..........................................................................................................

مشاهده همه ی 33 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥

جلسه هفتم(جلسه ی آخر) سلام دوستان عذر میخوام بابت تاخیر طولانی

جلسه هفتم(جلسه ی آخر) سلام دوستان
 عذر میخوام بابت تاخیر طولانی

جلسه هفتم(جلسه ی آخر)

سلام دوستان
عذر میخوام بابت تاخیر طولانی

در ادامه ی این مطالب دیدم که بیشتر سوالات و بحث دوستان درباره ی مبحث تداخل فرکانسی بود که لازم دیدم روی این بحث بیشتر متمرکز بشیم!
به صورت تصادفی یه عکس دیدم که فکر نکنم گویاتر از این شکل ممکن باشه که بشه توضیح داد!
4 تا صدا داریم
1- وکال
2- گیتار
3- بیس
4- کیک درام

هرکدوم رو به طور جداگونه توی آنالایزر چی میکنیم و تصویر موجهای آنالایز رو ثبت میکنیم!
خوب از این چهار صدا چهار تا تصویر داریم پس اونها رو منطبق بر هم میکنیم! درست مثل شکل نباید قله ی این امواج محدوده ی مشترک داشته باشن!
این یعنی عدم تداخل فرکانسی!
اگه محدوده ها مشترک بودن بوسیله ی اکولایزر این قله ها رو جابجا میکنیم!
این شکل برای 4 تا صدا بود، دقت کنید که برای میکسهای شلوغ این قله ها به هم نزدیکتر میشن و دامنه هر کدوم هم کمتر میشه

مشاهده همه ی 19 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥

جلسه ششم سلام دوستان خسته نباشید! تو این جلسه هم مبحث

جلسه ششم

سلام دوستان خسته نباشید!

تو این جلسه هم مبحث اکولایزر رو ادامه میدیم و باید و نباید های اونو با هم یاد میگیریم تا اینکه پرونده توضیحات تئوریش تموم بشه و به ادامه مطالب برسیم.

اگه مطالب قبل رو خونده باشید و تمرین کرده باشید به راحتی میتونید قسمتهای مختلف اکولایزر و خواص شنیداری اونو درک کنید، زیر بودن،‌بم بودن، شفاف جلوه کردن، کثیف و کدر بودن و حجم دار نشون دادن صدا بوسیله همین مطالب گفته شده و مطالب امروز کل مبحث مورد نظر ما توی میکس بشمار میره!!!
حالا به صورت گام به گام جلو میریم:

1- تمام پیچ ها در حالت صفر قرار دارن: در این حالت هیچ تغییری بر روی فرکانسها انجام نشده و هیچ اکولایزی انجام نشده!
2- گوش کردن به صدا: هیچ وقت قبل از گوش دادن به صدا پیچ های اکولایزر رو حرکت ندید، چون بدون شنیدن نمیدونید که دقیقاً چی کار میخواید بکنید، خیلی از جزئیات ظریف صدا ممکنه با این کار از بین برن پس قبل از هر کاری اون صدا رو به دقت گوش کنید! سه قدم اصلی تو این مرحله که باید بررسی بشن اینها هستن که آیا صدا تیره است یا خیر؟ دارای فرکانسهای آزار دهنده و گوش خراش (این فرکانسها در قسمت Midrange هستن) هست یا خیر؟ و اینکه آیا صدا به اندازه کافی شفاف هست یا نه!!!
خوب بعد از بررسی این مراحل باید ایرادات موجود رو از بین ببریم! این قسمتو تو نظرات همین پست بیشتر توضیح دادم.حتمأبخونید.....


3- تنظیم پهنای باند: برای اکولایز دقیق و کم کردن تیرگی ها یا حذف فرکانسهای آزار دهنده بدلیل جلوگیری از فنا شدن و از بین رفتن فرکانسهای اصلی از پهنای باند عریض استفاده نکنید و برای افزایش فرکانسهای بالا از پهنای باند متوسط استفاده کنید، این کار باعث میشه تا صدای مورد نظر طبیعی جلوه کنه. (همچنین میتونید با افزایش پهنای باند به صورت تدریجی ببینید که آیا صدا به ایده آل شما میرسه یا خیر) با این کار از فرکانس مورد نظر شروع میکنید و کم کم روی فرکانسهای اطراف اون تاثیر میزارید!

پهنای باند روی اکولایزر ها معمولاً با حرف Q نشون داده میشه و با تمرین و کار کردن میتونید تاثیرگذاری اون رو براحتی درک کنید!


4- پیدا کردن فرکانسی که باید تقویت و یا تضعیف بشه: وقتی که میخواید بخشی از فرکانسی رو تقویت و یا تضعیف کنید اول باید اون فرکانس رو پیدا کنید.

A- قبل از هر چیز ولوم محدوده ای که فکر میکنید مشکل اونجاست رو تا آخر زیاد کنید. بهتر است قبل از شروع ولوم را تا آخر زیاد کنید! (البته مواظب باشید که افزایش ولوم در محدوده باس ممکنه به بلنگدوها و افزایش فرکانسهای محدوده Midrange ممکنه به گوش شما آسیب برسونه) این کار بهتون کمک میکنه تا جای فرکانسی که می خواید کم یا زیاد کنید رو پیدا کنید!

B- وقتی که دکمه فرکانس رو جابجا میکنید دنبال فرکانسی هستید که از همه بدتر صدا میده؛ یعنی تیره ترین، تیزترین و آزاردهنده ترین فرکانسها! همچنین هنگامی که ولوم فرکانس رو تغییر میدید دنبال جایی هستید که در اونجا بهترین صدا رو میده!

5- برگردوندن دکمه ولوم به حالت صفر: با زیاد کردن ولوم تا آخر شما صدا رو از حالت طبیعی خارج کردید و صدای واقعی رو از دست دادید! دکمه ولوم رو تا صفر برگردونید تا دیدگاه کلی رو که قبل از اکولایز کردن رو صدای اصلی داشتید دویاره بدست بیارید!

6- افزایش یا کاهش آزمایشی ولوم: برای اینکه از شر یه فرکانس خاص رها بشید ولوم اون رو کم کم تا جایی که فکر میکنید نیازه کم کنید برای افزایش دادن یه فرکانس خاص هم همین کارو بکنید و تا جایی که فکر میکنید نیاز به افزایش داره با دکمه ولوم ان تغییرات رو انجام بدید.

7- بررسی کلی: بعد از انجام کل مراحل اکولایزر رو خاموش روشن کنید و صدای قبل از اکولایز شدن و بعد از اونو کامل گوش کنید و ببینید که آیا این تغییرات رو می پسندید یا نه! این کار معمولاً زمانی که بیشتر از یک تغییر روی اکولایزر انجام شده باشه، خیلی بهتون کمک میکنه! همچنین زمانی که تغییرات بیشتر از یکی باشه مبتونید هر کدوم از پارامترهاییی که تغییر دادید رو به صفر برگردونید و به صورت دونه دونه و قدم به قدم اونها رو گوش کنید!


تا اینجا نمای کلی اکولایز کردن رو به صورت کامل یاد گرفتید
بازم ممنونم از دوستانی که نظرات پست ها رو فراموش نمیکنن و اونجا رو خالی نمیزارن!!!

مشاهده همه ی 25 نظر
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥
قبراققبراق
♥♥♥ ♫ SAEED FAHIM ♫♥♥♥

جلسه پنجم قبل از هرچیز به خاطر تاخیر در پست مطلب

جلسه پنجم

قبل از هرچیز به خاطر تاخیر در پست مطلب عذر میخوام!!!

امروز میخوایم بحثمون رو اختصاص بدم به موضوع تداخل فرکانسی!!!
یکی از مهمترین مطالب میکس اینه که از قرار گرفتن سازهایی که تو یه محدوده فرکانسی قرار دارن جلوگیری کنیم و اونها رو طوری بچینیم که روی هم و تو یه نقطه قرار نگیرن!!!
مثلاً توی آهنگی که ملودی پیانو به همراه گیتار نواخته میشه این اتفاق خیلی میفته که تداخل فرکانسی رو شاهد باشیم، حالا اگه امکان نواختن ملودی توی اکتاو دیگه فراهم نباشه میتونیم با استفاده از پنینگ اونها رو از هم جدا کنیم!!!
برای مثال سازی رو تصور کنید که محدوده فرکانسی اون از 5000 تا 8000 متغیره و ساز دیگه ای از 3000 تا 6000.

تو این شرایط میتونیم با تضعیف فرکانسهای مشترک این مشکل رو برطرف کنیم!!!

یا اگه هر دو ساز توی محدوده مشترکی مثل 5000 تا 8000 بودن یکی از اونها رو به چپ و دیگری رو به راست پن میکنیم!!!

سعی کنید همیشه توی میکستون (چه سخت افزاری چه نرم افزاری) یه چشمتون دائماً به صفحه آنالایزر باشه!!!
(آنالایزر صفحه ایه که تغییرات فرکانسی رو دائماً روی نمایشگر نشون میده)

مثال: نرم افزار Waves Paz Analyzer

PAZ-Analyzer1.jpg

این مطلب خیلی مهمه و نیاز به تمرین زیادی داره، پس از پروژه های سبک شروع کنید.

برای تمزین آهنگی با چند ساز (تعداد سازها کم باشه) رو میکس کنید، طبق مطالب گفته شده تا اینجا عمل کنید.


مطمئناً سوالای زیادی پیش میاد براتون برای همین از دوستان خواهش میکنم که نظرات این پست رو خالی نذارن و سوالاتشون رو بپرسن، شاید سوال کوچیک شما مشکل بزرگ کس دیگه ای باشه!!!

ضمناً برای جلوگیری از تداخل فرکانسی بهتره که از ابتدای تنظیم آهنگ به فکر انتخاب صحیح سازها باشیم!


مشاهده همه ی 39 نظر