لحظه  بروز رسانی 
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

یک هنرمند صنایع دستی؛ اقتصاد هنر،جایی در صنایع دستی مازندران

 لینک
یک هنرمند صنایع دستی؛ اقتصاد هنر،جایی در صنایع دستی مازندران

یک هنرمند صنایع دستی؛
اقتصاد هنر،جایی در صنایع دستی مازندران ندارد/ رسوخ صنایع دستی وارداتی به بازار
هنرمند صنایع دستی با بیان اینکه متاسفانه در مازندران کانال و سازمان مشخصی وجود ندارد که هنرمندان را به سوی اقتصاد هنر هدایت کند، رسوخ صنایع دستی وارداتی به بازار را یکی از چالش های صنایع دستی استان دانست.
حمیدرضا گل محمدی متولد چهارم بهمن 1337 ،ساکن شهرستان بابلسر ، هنرمند نوآور صنایع دستی که با ابتکار و خلاقیت خود توانسته است هنر صنایع دستی با نام کدو آذین که کنده کاری روی کدو تزیینی و ساخت انواع صنایع دستی با این نوع کدو را به ثمر برساند ، این خلاقیت در هنر صنایع در سال 79 توسط مدیریت وقت صنایع دستی استان مازندران حسین صابری به عنوان یک نوآوری و کاری منحصر به فرد در صنایع دستی شناخته شد و با دریافت کارت شناسایی در این رشته و دریافت پروانه تولید کارگاهی با نام حکاکی و نقاشی روی کدو به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهد و با شرکت در نمایشگاه های متعدد داخل استان و خارج استان آثار خود را به نمایش بگذارد.
این هنرمند نوآور در صنایع دستی در گفت و گو با ایسنا مازندران،با اشاره به اهمیت نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری در مازندران گفت: صنایع دستی بخش مهمی از گردش مالی صنعت گردشگری را به دوش می‌کشد، مازندران هم از استان‌های غنی در عرصه صنایع دستی بوده اگرچه این صنعت استان هنوز به شهرت ملی و بین‌‌المللی نرسیده، اما هنرمندان زیادی در این استان حضور دارند که آثاری بدیع و زیبا از خود به جای گذاشته‌‌اند.
وی افزود:از غرب تا شرق مازندران می‌توان صدها نوع محصول را دید که نتیجه نوآوری و هنرِ هنرمندان صنایع دستی مازندران و فرهنگ بومی و سبک زندگی این استان است، از ظروف چوبی تا انواع بافته‌های پشمی، حصیری، نخی و لباس‌ها و عروسک‌ها با این حال صنایع دستی مازندران هنوز با جایگاهی که مطلوب آن بوده فاصله دارد.
گل محمدی با بیان اینکه هر حرفه‌ای در جامعه نیاز به اقتصاد و بازار‌یابی داردريال تصریح کرد: کسانی که وارد دنیای هنر می‌شوند باید جنبه‌های اقتصادی آن را در نظر بگیرند تا بتوانند برای پایدار ماندن در آن گام‌های مستحکمی بردارند، صنایع دستی هم از این قاعده مستثنی نیست حتی می‌توان گفت وضعیتی ویژه در این زمینه دارد.
این هنرمند صنایع دستی با اشاره به چالش‌های موجود در جامعه صنایع دستی افزود: اندیشه اقتصاد هنر از سال‌های دور در کشور وجود داشت، به‌طور مثال اگر به رشته صنایع دستی وارد شویم و کمی به تفحص و پژوهش بپردازیم، خواهیم دید که هنرمندان صنعتگر در آن زمان‌ها بر اساس نیاز جامعه، شم اقتصادی‌ و کاربرد تولیدات هنری در جامعه به فعالیت می‌پرداختند و آنگاه دست به تولید صنایع‌دستی می‌زدند.
وی خاطرنشان کرد:می‌توان به نیاز جامعه در زمان‌های بسیار دور اشاره کرد، مانند زیر‌اندازهایی که برای استفاده در منازل بر اساس موقعیت جغرافیایی و اقلیم بر اساس مواد طبیعی موجود ساخته می‌شد،محصولاتی که دارای ارزش هنری بودند و از نظر اقتصادی نیز در‌آمدی عاید صنعتگر مربوطه می کردند.
گل محمدی افزود: هنرمند ایرانی به اقتصاد هنر اشراف داشت و آثار خود را به گونه‌ای به بازار عرضه می‌کرد که کاربرد داشته باشد تا بتواند امرار معاش هم کند، اما این فرآیند در این برهه زمانی کمرنگ شد.
مبدع صنایع دستی روی کدوهای تزئینی گفت: در جامعه کنونی با وجود این‌که دانشگاه‌ها با ایجاد رشته‌های هنری ، اشخاصی را به عنوان هنرمند دانش‌آموخته به بازار کار فرستاده‌اند، نتیجه مناسبی در هنر و صنعت نمی‌بینیم، چون بیشتر آن‌ها در اقتصاد هنر خبره نیستند و در دوران تحصیل واحدی را به نام اقتصاد هنر نگذرانده‌اند، بنابراین دچار بحران می‌شوند و می‌گویند که هنر در ایران خریدار ندارد، به همین دلیل اخیراً جامعه دانشگاهی اقدام به ایجاد رشته‌ای به‌نام اقتصاد هنر کرد تا با تربیت دانشجویان بتواند معضل اقتصاد هنری را برطرف کند.
این هنرمند مازندرانی افزود: این موضوع یک حلقه گمشده در دانش مدیریتی هنر کشور به حساب می‌آید و تا رسیدن به حضور اقتصاد هنر در بدنه هنری کشور، راه بسیار زیادی باقی مانده است، ما در جامعه با معضل اقتصادی و کار‌آفرینی دانش‌آموختگان توسط خودشان روبه‌رو هستیم.
وی گفت:امیدوارم روزی برسد که دانشجویان ایرانی در زمان فارغ شدن از تحصیل و ورود به جامعه کار‌آفرین باشند و با توجه به رشته خود بتوانند در مشاغل آزاد مشغول کار شوند.
گل محمدی تواندشتی با بیان اینکه یکی از آسیب‌های وارد شده بر هنر به ویژه هنر صنایع دستی در ایران این است که با رشد صنعت و ارائه وسایل صنعتی در جامعه و استفاده از آن در زندگی روزمره، نقش هنر و کاربرد ابزار و وسایل هنری در زندگی کمرنگ شد، تصریح کرد: از دیگر آسیب‌های وارده بر هنر به ویژه در استفاده نکردن مردم از صنایع دستی بومی، ورود بی‌رویه صنایع‌دستی چینی است که با دستگاه CNC تولید و با کمترین قیمت وارد کشور می‌شود، عامه مردم با توجه به داشتن اقتصاد ضعیف نمی‌توانند از صنایع دستی بومی بهره‌مند شوند، البته این موضوع در تمام رشته‌ها صدق می‌کند.
این هنرمند نوآور و کار آفرین مازندرانی در باره هنر خود نیز خاطرنشان کرد: در رشته صنایع دستی طرحی را با عنوان کنده کاری روی کدو تزئینی آغاز کردم و توانستم با این کار دست به یک نوع ابتکار بزنم که منجر به کارآفرینی هم شد، اوایل کار فعالیت‌های من فقط جنبه تزئینی داشت اما در طول حضور خود در نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی به این نتیجه رسیدم که با توجه به زحماتی که متحمل می‌شوم باید از این هنر در‌آمدی هم داشته باشم، به مرور به تولید آثاری پرداختم که علاوه بر جنبه‌های تزئینی در خانه هر شهروند ایرانی جنبه کاربردی هم داشته باشد.
وی افزود: در این راستا علاوه بر تولید آثار حجمی تزئینی و تابلو‌های تزئینی ، به تولید آثاری مانند گلدان‌های دیواری، روم

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر

 لینک
تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر

تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر

تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر
گروه اجتماعی- داور همایش «اشکواره حسینی» آمل گفت:اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ دیدن تئاتر را در جامعه رواج دهد و مردمی را که از تئاتر روی گردان شده‌اند، دوباره با سالن‌های تئاتر آشتی دهد.

تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی مسئول کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: تئاتر خیابانی، از حضور خود در زندگی روزمره آدم‌ها در خیابان‌ها، محله‌ها و... اهداف معین آموزشی، انتقادی، مشارکتی، ارتباطی و فنی ویژه ای را دنبال می کند.
وی ادامه می‌دهد: تئاتر خیابانی مبتنی بر بداهه است، نمایشی زنده و در لحظه! یک جریان غیرقابل کنترل است که جدیدترین مسائل روز را مطرح می کند و مهم تر از همه پیامی واضح و روشن دارد که گاه به شکل شعاری و ایجاد اعتراض مطرح می شود، چرا که تئاتر خیابانی در ذات خود، تئاتری سیاسی و معترض است.
داور همایش «اشکواره حسینی» آمل تصریح کرد: ئئاتر خیابانی تئاتری اجتماعی است که با اعتراض به اوضاع موجود جامعه در قالب یک داستان در میان مردم به نمایش درمی‌آید و آنچه در این نوع تئاتر اهمیت فراوان دارد، مضمون نمایش است که می‌تواند برگرفته از واقعیت‌ها و مشکلات روزمره جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم باشد.
مسئول کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران گفت: با انداختن نگاهی به تاریخچه تئاتر خیابانی پی خواهیم برد که پیدایش تئاتر خیابانی از چه زمانی آغاز شده، از کجاست و پیام آن چیست؟ در اوایل قرن بیستم، به دنبال جنگ جهانی اول و انقلاب شوروی تئاترهای خیابانی در اروپا از رونق بسیار برخوردار شد، این تئاتر با هدف تبلیغ و ترویج اجرا می‌شد و عموما می‌خواست که مواضع انقلاب را تبلیغ کند، بعد از جنگ جهانی دوم و بخصوص در دهه ۱۹۵۰ میلادی این روند سیر نزولی پیدا کرد تا جنبش دانشجویی فرانسه در اواخر سال‌های ۶۰ و ظهور رادیکالیسم در اروپا به آن جان تازه‌ای بخشید.
وی ادامه داد: فرق رویکرد این تئاتر با تئاترهای قبلی این بود که اگر در گذشته تئاتر خیابانی در دفاع از پرولتاریا برخاسته بود این‌بار بر ضد سرمایه‌داری جهانی سر برآورده بود، به خصوص بعد از جنگ ویتنام بسیاری از این نمایش‌ها با هدف مخالفت با امپریالیسم جهانی شکل گرفت و به مرور زمان تاثیرات سیاسی در این نمایش‌ها کم شد ولی جای خود را به دفاع از حقوق سیاهان، زنان و اکنون مخالفت با جهانی‌سازی داده است.
داور بخش تئاتر خیابانی اشکواره حسینی آمل عنوان کرد: جشنواره‌های مختلف تئاتر صحنه‌ای از اوایل انقلاب تا کنون با اسامی تئاتر فجر، تئاتر دفاع مقدس، تئاتر بسیج ، ماه، تیرنگ و... در استان و کشور برگزار شده و می شود که با بار مالی بالا ولی بازدهی‌ بسیار کمی همراه است، چرا که استقبال از اینگونه جشنواره‌ها مختص به هنرمندان است و عامه مردم از آن کمتر بهره‌مند می‌شوند، اما در جشنواره‌های تئاتر‌های خیابانی از هزینه کمتر و بهره‌مندی شدن بیشتر برخوردار است نیاز به حمایت است.

تئاتر خیابانی هنری شفاف و معترض

تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر



گل محمدی تواندشتی ادامه می دهد: تئاتر خیابانی هنری شفاف و معترض است و همواره بر پایه ی آزاداندیشی و مردم سالاری استوار بوده است و مضامینش را از زندگی شهری و مشکلات روزانه‌ای که مردم با آن درگیر هستند گرفته و ارایه می‌کند و بیانگر دردها رنج‌ها، خوشی‌ها و ناخوشی‌های طبقات مختلف جوامع بشری است که با مضامین سرگرم‌کننده، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی در کوچه و بازار اجرا می‌شود.
وی تاکید می‌کند: در این نوع تئاتر تماشاگر و بازیگر برخلاف تئاترهای صحنه‌ای معنایی دیگر و متفاوت پیدا می‌کنند، با هم یکی می‌شوند و ارتباط بین بازیگر و تماشاگر در بالاترین حد ممکن وجود دارد و این دو بدون هیچ برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده‌ای خود را در جریانی دخیل می‌بینند که درونشان را به بیرون می‌ریزد.
وی با اشاره به اینکه اکثر مردم ارتباط چندانی با تئاتر نداشته و جایگاهی در زندگی این قشر بنام تئاتر وجود ندارد، می افزاید: مردم به دلیل مشکلات و تنگناهای زندگی به سراغ تئاتر نمی‌روند، مشاهده می‌شود که برخی از هنرمندن تئاتر وقتی با عدم استقبال مخاطبین در سالن‌ها روبرو می شوند فوراً هجمه خود را به سوی مخاطب نشانه‌روی می‌کنند و آن ها را مقصر می‌دانند.
گل‌محمدی معتقد است: وقتی که ما خودمان را در فضاهای بسته سالن محبوس کنیم و فقط اجراها را مختص به سالن بدانیم ، تئاتر را به میان مردم کوچه و بازار ... نمی‌بریم پس نباید انتظار داشت که مردم تئاتر را درک کنند و با این هنر همدم شده و آن را لمس کنند.

بردن هنرتئاتر در میان مردم؛ رسالت تئاتر خیابانی

تئاتر خیابانی؛ راه‌کار آشتی دادن مردم با سالن‌های تئاتر
وی می‌افزاید: در تئاتر خیابانی به جای اینکه مردم به طرف نمایش کشیده شوند، نمایش به میان مردم می‌رود و به توسعه این هنر و شناسانده شدن و پذیرفته‌شدن آن نزد مردم کمک می‌‌کند و این رغبت را می‌تواند در آنان به وجود آورد که به تئاتر نگاه راغب‌تری داشته باشند، چرا که رسالت تئاتر خیابانی، بردن این هنر در میان مردم است.
این هنرمند مازندرانی با اشاره به اینکه دو وجه تراژدی و طنز در تئاتر خیابانی وجود دارد ، گفت: اگر با درون مایه طنز اجرا درآید جذب مخاطب در تئاتر خیابانی موثرتر واقع می‌شود، البته با توجه به قرار گرفتن در موقعیتی خاص که ما در این همایش اشکواره حسینی قرار داریم می‌توان از تراژدی هم برای اهداف خاص خودش استفاده کرد.
وی افزود: اجرای تئاتر خیابانی می‌تواند فرهنگ د

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

در بخش تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی آمل؛ «فریاد آخر»

 لینک
در بخش تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی آمل؛ «فریاد آخر»

در بخش تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی آمل؛
«فریاد آخر» و «گزارش یک تابوت»در آمل به اجرا درآمد
«فریاد آخر» و «گزارش یک تابوت»در آمل به اجرا درآمد 2
«فریاد آخر» و «گزارش یک تابوت»در آمل به اجرا درآمد 2

نمایش خیابانی «فریاد آخر» به کارگردانی مهتاب صادقی و «گزارش یک تابوت» به کارگردانی مهدی نصراله زاده منتخب بخش تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی آمل ۱۱ آبان ماه ۹۷ در این همایش به اجرا درآمد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر مازندران نمایش خیابانی «فریاد آخر» که به ماجرای دانش آموزانی می‌پردازد که درصدد برپایی دکور یادواره شهدای حرم هستند که برای تهیه چفیه ای به مشکل برمی خورند و...
این نمایش به نویسندگی مهناز محمدی و کارگردانی مهتاب صادقی منتخب بخش تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی آمل که 11 آبان ماه 97 در این شهر به اجرا درآمد.
در این نمایش که بر اساس طرح و ایده‌ای از محبوبه محمد زاده به رشته تحریر درآمده است تبسم مقتدایی، ثنا غلامی، سایا صالحی، سارینا خالقی، وانیا فدایی و جمال خرمی به بازی پرداختند.
طراحی پوستر و بروشور این نمایش را هادی شاکری به عهده داشت.



همچنین نمایش «گزارش یک تابوت» به کارگردانی مهدی نصراله زاده در آمل به اجرا در آمد.
از سوی گروه هنری راتا ایزد شهر شهرستان نور نمایش گزارش یک تابوت منتخب بخش تئاتر خیابانی همایش اشکواره حسینی آمل به نویسندگی مهدی صالح یار و کارگردانی مهدی نصراله زاده و تهیه کنندگی شقایق توکلی، 11 آبان ماه در دو نوبت ساعت 10 صبح وساعت 17 بعد از ظهر در مصلی نمازجمعه آمل و پارک مادر آمل به اجرا در آمد.
داستان نمایش به روح یک رزمند مسیحی و یک راننده کامیون که به منطقه تجهیزات حمل می کرد می پردازد که بر سر یک تابوت با یکدیگر به مشاجره می پردازد و...
دراماتوژی این نمایش را نصراله زاده بر عهده داشت، پژمان نیکدان بحری و سید محمد موسوی در این نمایش به بازی پرداختند.
گفتنی است که این نمایش با همکاری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان نور و مجموعه آموزشی آرمان ایزد شهر به روی صحنه رفته است و پیش از این اثر برگزیده جشنواره تئاتر بسیج استان مازندران بوده است.


گفتنی است؛ نخستین «اشکواره حسینی» استانی آمل هشتم آبان ماه کار خود را در پنج بخش فیلم، نمایش، عکس، شعر، سرود و تواشیح کار خود را در آمل آغاز کرد و تا ۱۲ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
مراسم اختتامیه این همایش بعدازظهر 13 آبان ما در سالن اریکه آریایی آمل برگزار خواهد شد.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

همایش «اشکواره حسینی» در آمل برگزار می‌شود گروه فرهنگی ـ

 لینک
همایش «اشکواره حسینی» در آمل برگزار می‌شود گروه فرهنگی ـ

همایش «اشکواره حسینی» در آمل برگزار می‌شود
گروه فرهنگی ـ دبیر همایش «اشکواره حسینی» آمل از برگزاری این همایش در هشتم آبان‌ماه در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۹۴۵۸
تاریخ: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

همایش «اشکواره حسینی» در آمل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری ایکنا از مازندران، حسین جوادی دبیر همایش «اشکواره حسینی» آمل عصر دیروز پنجم آبان‌ماه در نشست خبری گفت: همایش فرهنگی هنری اشکواره حسینی در پنج بخش فیلم «مستند و کوتاه»، نمایش خیابانی، شعر، عکس، سرود و تواشیح با موضوع امام‌حسین(ع)، مدافعان حرم از ۸ تا ۱۳ آبان در آمل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش به صورت استانی برگزار می‌شود، افزود: در این فراخوان حدود ۲۰۰ عکاس از استان مازندران و دیگر استان‌های کشورآثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

جوادی تصریح کرد: در بخش عکس هزار و ۹۸۰ فریم عکس به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد حدود ۸۰۰ عکس در موضوع مدافعین حرم و مابقی با موضوع امام حسین(ع) است که ۴۵ فریم عکس در بخش داوری برگزیده شد.
وی ادامه داد: در بخش شعر 2 هزار و 100 قطعه شعر در دو بخش بومی و فارسی در بخش فیلم ۲۳ اثر و در بخش نمایش ۲۶ اثر است و در بخش سرود و تواشیح نیز ۳۲ اثر به دبیر خانه ارسال شده است.
دبیر همایش «اشکواره حسینی» آمل اظهار کرد: آثار توسط داوران در هر بخش بررسی و انتخاب می شود و در اختتامیه این همایش که در سالن اریکه آریایی آمل برگزار خواهد شد، طی مراسمی از منتخبان تجلیل می‌شود.
وی گفت: نوشتن نامه دانش آموزان به امام حسین(ع) و شهدای مدافع حرم جزو بخش جانبی این همایش است است که با استقبال خوب دانش آموزان آملی مواجه شد و تاکنون بالغ بر 5 هزار دانش آموز آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند.
لازم به ذکر است؛ این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ستاد اقامه نماز جمعه آمل، شورای اسلامی و شهرداری آمل، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل، اداره اوقاف و امور خیریه آمل برگزار می‌شود.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

کد خبر: ۳۷۵۶۹۸۳ تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

 لینک
کد خبر: ۳۷۵۶۹۸۳ تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

کد خبر: ۳۷۵۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳

صفحه اصلی » شعب استانی » مازندران » فرهنگی

نمایش‌های راه یافته به بخش تئاتر خیابانی اشکواره حسینی آمل
گروه فرهنگی: دبیر بخش تئاتر خیابانی اولین همایش اشکواره حسینی آمل از اعلام نتایج نمایش های راه یافته به اولین همایش اشکواره استانی آمل خبر داد.


مهیار کمانگری دبیر بخش تئاتر خیابانی اولین همایش استانی اشگواره حسینی آمل در گفت وگو با ایکنا از مازندران گفت: با توجه به استقبال خوب هنرمندان عرصه تئاتر استان و حتی استان های دیگر در بخش تاتر همایش اشکواره حسینی آمل پس از ارسال آثار به دبیر خانه بخش تاتر خیابانی و بازبینی توسط داوران بازبین نمایش‌های محرم از اراک ، گزارش یک تابوت از ایزد شهر، سلام قهرمان از آمل، نمایش غربت قریب از میاندرود، نمایش فریاد از آمل و نمایش ۲۵ از نور را انتخاب کرده و به بخش رقابتی ورود پیدا کردند.
وی با ارایه این مطلب که در بخش جنبی نیز دو نمایش دختر سه ساله از آمل و سایه همسایه از چالوس در این همایش راه یاقتند، افزود: این همایش در هفته اول آبانماه ۹۷ در شهرستان آمل برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ سحر مشرفی، مهیار کمانگری و حمیدرضا گل محمدی تواندشتی از کارشناسان و فعالان تاتر استان مازندران داوری بخش بازبینی تاتر این همایش را بر عهده داشتند.
انتهای پیام

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

دوره آموزشی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

 لینک
دوره آموزشی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

دوره آموزشی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران از برگزاری دوره آموزشی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری معاون آموزشی و کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر مازندران سیده زینب تقوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران گفت: با توجه به اهمیت و تاثیر گذاری هنرنمایشی در جامعه و زندگی انسان‌ها، کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران همچون سنوات گذشته اقدام به برگزاری دوره آموزشی تئاتر در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران کرده است.
وی افزود: در این دوره آموزشی که با همکاری معاونت آموزشی و کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران صورت می‌پذیرد، دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره آموزش‌های تئوری و عملی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری را می‌گذرانند و در پایان دوره پس از ارائه کار عملی گواهی معتبر از سوی معاونت آموزشی به آن‌ها اعطا می‌گردد.
تقوی افزود: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران از سال 83 در امر آموزش تئاتر دانشجویان فعال بوده است نمایش‌های بسیاری را نیز در پایان برگزاری هر ترم به‌عنوان پروژه پایان‌ترم از سوی هنرجویان شرکت‌کننده در این دوره‌ها به روی صحنه برده است.
معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های تئاتری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی این واحد موفق شد تا کانون سیاوشان جهاد دانشگاهی را مازندران به ثبت برساند و فعالیت‌های تئاتری خود را در قالب این کانون به سرانجام برساند.
وی با ارائه این مطلب که در این دوره آموزشی برای دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه مازندران جهت ثبت‌نام 30 درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است افزود: در این دوره حمیدرضا گل محمدی تواندشتی کارشناس تئاتر جهاد دانشگاهی و مسئول کانون تئاتر سیاوشان و دیگر اساتید تئاتر به تدریس خواهند پرداخت.
تقوی در پایان گفت: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی جهت ثبت‌نام می‌توانند تا 15 مهرماه به دفتر جهاد دانشگاهی واقع در ساختمان شماره 3 شیمی مراجعه کرده و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 01135302341- 01135302343 تماس حاصل کنند.
گفتنی است که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران از سال 83 فعالیت‌های آموزشی تئاتر را در سطح دانشگاه‌های مازندران آغاز کرده و تاکنون بیش از بیست دوره آموزشی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار کرده است و همچنین این نهاد در امر آموزش تئاتر از بدو تأسیس جهاد دانشگاهی در استان با آموزش‌وپرورش‌های بابلسر، بهنمیر، بنیاد شهید و بهزیستی بابلسر همکاری‌های لازم را در امر آموزش و اجرای نمایش داشته است و تاکنون بیش از 40 نمایش صحنه‌ای و خیابانی کوتاه و بلند را در سطح دانشگاه‌ها و شهرهای استان مازندران و مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب راهیان نور دانشجویی به اجرا گذاشته و مجموعه نمایش‌نامه ای را با نام عقبه اخلاص که در طول این سال‌ها به اجرا در آورده است نیز به چاپ رسانده است.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

برگزاری کلاس های اموزشی جهاد دانشگاهی مازندران -پردیس دانشگاه مازندران برای

برگزاری کلاس های اموزشی جهاد دانشگاهی مازندران -پردیس دانشگاه مازندران برای

برگزاری کلاس های اموزشی جهاد دانشگاهی مازندران -پردیس دانشگاه مازندران برای ثبت نام به دفتر جهاد دانشگاهی پردیس دانشگاه مازندران واقع در ساختمان شماره 3 شیمی مراجعه شود و یا با شماره تماس01135303343 و 01135302341 تماس حاصل کنید .

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

فراخوان بخش نمایش خیابانی اشکواره حسینی آمل منتشر شد

 لینک
فراخوان بخش نمایش خیابانی اشکواره حسینی آمل منتشر شد

فراخوان بخش نمایش خیابانی اشکواره حسینی آمل منتشر شد

بخش نمایش های خیابانی در همایش فرهنگی هنری استانی اشکواره حسینی آمل برگزار می‌شود.

به گزارش تئاتر مازندران، این همایش قرار است در بخش نمایشی نیز پذیرای نمایش‌های خیابانی باشد.

«مدافعان حرم» و «محرم حسینی» دو موضوع در نظر گرفته شده برای آثار متقاضی شرکت در این رویداد هستند.

هر شیوه نمایش خیابانی در هر رده سنی امکان شرکت در بخش نمایشی این رویداد را دارد.

مدت زمان آثار باید بین 10 تا 20 دقیقه باشد.

متقاضیان می‌توانند برای حضور در این رویداد، ۳ نسخه لوح فشرده نمایش خود را تا 5 شهریور به دبیرخانه همایش واقع در آمل، سبزه میدان، مصلای شهر بفرستند.

4 تا 6 اثر نمایشی با نظر هیأت بازبین به بخش نهایی راه خواهند یافت.

سحر مشرفی، حمیدرضا گل‌محمدی و مهیار کمانگری داوران مرحله بازبینی بخش نمایش خیابانی این رویداد فرهنگی هنری هستند.

نتیجه بررسی آثار تا 15 شهریور اعلام می‌شود و بخش نهایی نیز از 22 تا 26 شهریور برگزار خواهد شد.


تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | شناسه مطلب: 109079




تئاتر آمل اشکواره حسینی حمیردضا گل محمدی مهیار کمانگری نمایش خیابانی اشکواره حسینی

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

کارگاه آموزشی تئاتر در نور برگزار شد گروه فرهنگی: با

کارگاه آموزشی تئاتر در نور برگزار شد گروه فرهنگی: با

کارگاه آموزشی تئاتر در نور برگزار شد
گروه فرهنگی: با همکاری کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی مازندران کارگاه آموزشی کارگردانی و نمایش نامه نویسی یک روزه در پارک جنگلی شهرستان نور برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۳۵۵۱۰
تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۶


به گزارش ایکنا ازمازندران با همت تهیه کننده مجموعه آموزشی آرمان با همکاری کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی مازندران و گروه هنری راتا یازدهم مرداد ماه 97 کارگاه آموزشی کارگردانی و نمایش نامه نویسی یک روزه در پارک جنگلی شهرستان نور برگزار شد.
در این کارگاه آموزشی 12 تن از هنر جویان حوزه هنرهای نمایشی ایزدشهر در دو کارگاه آموزشی کارگردانی و نمایش نامه نویسی حضور پیدا کردند.
در بخش کارگردانی حمیدرضا گل محمدی تواندشتی کارشناس تئاتر ازکانون تئاتر جهاد دانشگاهی مازندران به عنوان مدرس کارگاه آموزشی کارگردانی تئاتر به ارایه مطالبی در باره تاریخچه کارگردانی، کارگردان وکارگردانی، انواع کارگردان، خصوصیت عمدة کارگردان، گروه کارگردانی مطالبی را برای هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه آموزشی ارایه کرد و در بخش نمایش نامه نویسی مهدی نصراله زاده سرپرست گروه هنری راتا به ارایه مطالبی در باره تاریخچه نمایش نامه نویسی، مقدمه، گره‌افکنی، درگیری و ستیزه، دلهره، نقطه اوج، گره‌گشایی و نتیجه نهایی پرداخت.
در ادامه هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه به اجرای دو نمایش کارگاهی در فضای باز پارک جنگلی نور پرداختند.
لازم به ذکر است؛ به هنرجویان شرکت کننده در این کارگاه گواهینامه معتبر حضور در کارگاه ارایه می شود.
انتهای پیام

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی
حمیدرضا گل محمدی تواندشتی

کد خبر: ۳۶۹۸۶۸۸تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸ صفحه

 لینک

کد خبر: ۳۶۹۸۶۸۸تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
صفحه اصلی » شعب استانی » مازندران » فرهنگی
برترین‌های نمایشنامه نویسی جشنواره تئاتر تک جوانه دانشگاه مازندران تجلیل شدند
گروه فرهنگی- دبیر جشنواره تئاتر تک جوانه دانشگاه مازندران از انتخاب نمایش نامه‌های برتر در این جشنواره خبر داد و گفت: نمایش نامه «دایره» از دانشگاه آزاد واحد تنکابن رتبه نخست این جشنواره را به خود اختصاص داد.
مجید کریمی دبیر جشنواره تئاتر تک جوانه و مسئول کانون تئاتردانشگاه مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با ارایه این مطلب که این جشنواره در قالب جشنواره فرهنگی هنری و مذهبی کانون های دانشجویی دانشگاه مازندران که از ۱۲ الی ۱۶ اسفند ماه در دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد گفت: پس از فراخوان این جشنواره تعداد ۱۹ نمایش نامه از دانشگاه های سرا سر استان و دانشگاه‌های استان‌های دیگر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که در بررسی اولیه داوری توسط هیئت داوران این جشنواره آقایان عبدالحی شماسی و حمیدرضا گل محمدی تواندشتی با توجه به ساختار نمایشی، داستان نمایش نامه، شخصیت پردازی، ویژگی‌های زبان و دیالوگ، انسجام کلی متن از حیث مختصات نمایشی و ملاک‌های داوری ، تعداد ۱۵ نمایش نامه به مرحله بعدی راه یافت.
وی افزود: از این تعداد نمایش‌نامه در مرحله نهایی تعداد سه نمایش نامه «دایره» به نویسندگی افسانه طبیب‌پور از دانشگاه آزاد تنکابن، رتبه نخست، نمایش نامه «این سیر گریبان گیر» به نویسندگی سعید فرخی کجور از دانشگاه کمال الملک نوشهر رتبه دوم و نمایش نامه «قاب عکس» به نویسندگی محسن صوفی از دانشگاه مازندران رتبه سوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.
دبیر جشنواره تئاتر تک جوانه کانون تئاتر دانشگاه مازندران در پایان اظهار کرد: در طول برگزاری جشنواره با حضور عبدالحی شماسی نیز کارگاه اموزشی نمایش نامه نویسی با حضور شرکت کنندگان بخش نمایشنامه نویسی جشنواره برگزار شد .
گفتنی است؛ این جشنواره در ۱۶ اسفند ماه با تجلیل از رتبه‌های برتر در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید