بازی آنلاین کارتی فوتبالی
لحظه  بروز رسانی 
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

.
‏دروغگوها همیشه هم آدمهای بدی نیستن

گاهی
دروغ میگن ڪه خوشحالت ڪنن
دروغ میگن ڪه نری
دروغ میگن ڪه بیشتر ڪنارشون بمونی

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 11  از سوره مبارکه رعد
محور تغییر

 
ِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِم‏..
... خداوند سرنوشت هيچ قوم (و ملّتى) را تغيير نمى‏دهد مگر آنكه آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند...
 1- گروهى از فرشتگان الهى، محافظ انسان‏ها هستند. «له معقبات»
2- خداوند انسان را از حوادث غیر مترقّبه حفظ مى‏كند، «له معقبات یحفظونه» نه از حوادثى كه با علم وعمد براى خود بوجود مى‏آورند. «انّ اللَّه لایغیّر مابقوم»
3- خطرات وحوادث گوناگون، انسان را احاطه كرده است.«من ‏بین ‏یدیه ‏ومن ‏خلفه»
4 - خداوند نعمتى را كه عطا فرماید پس نمى‏ گیرد، مگر آنكه مردم، آن نعمت را ناسپاسى كنند. «انّ اللَّه لایغیّر ما بقوم»
5- به سراغ شانس و بخت اقبال و فال و نجوم نروید، سرنوشت شما به دست خودتان است. «حتّى یغیّروا ما با نفسهم»
6- حفاظت خداوند تا زمانى است كه انسان، كفران نعمت نكند وگرنه از لطف الهى محروم و به حال خود رها خواهد شد. «اذا اراد اللَّه بقوم سوءاً»
7 - برخوردارى از نعمت‏ هاى ظاهرى و بیرونى، وابسته به كمالات نفسانى و حالات درونى است. «حتّى یغیّروا ما بانفسهم» در جاى دیگر مى‏فرماید: «و لو انّ اهل القرى آمنوا و اتَّقَوا لفتحنا علیهم بركات من السّماء و الارض...» (اعراف/96)

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 20  از سوره مبارکه انفال
اسباب فتنه

 
وَ اعْلَمُوا أَنَّما أَمْوالُكُمْ وَ أَوْلادُكُمْ فِتْنَةٌ وَ أَنَّ اللَّهَ عِنْدَهُ أَجْرٌ عَظيمٌ
و بدانيد اموال و اولاد شما، وسيله آزمايش است؛ و (براى كسانى كه از عهده امتحان برآيند،) پاداش عظيمى نزد خداست‏
 1- مؤمنین، در معرض تخلّف از دستورات خدا و رسول هستند و به هشدار نیاز دارند. «یا ایّها الّذین آمنوا أطیعوا...»
2- نافرمانى پیامبر، نافرمانى خداست. «و لا تولّوا عنه» و نفرمود: «عنهما».
(آرى، فرمان خدا و رسول داراى هویّتى واحد است واطاعت از خداوند در گرو اطاعت از رسول او مى‏باشد.)
3- شنیدن و فهمیدن، مسئولیّت ‏آور است. «و لا تولَّوا عنه و انتم تسمعون»

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 58  از سوره مبارکه نساء
ادای امانت

 
إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها وَ إِذا حَكَمْتُمْ بَيْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ كانَ سَميعاً بَصيراً
خداوند به شما فرمان مى‏دهد كه امانتها را به صاحبانش بدهيد! و هنگامى كه ميان مردم داورى مى‏كنيد، به عدالت داورى كنيد! خداوند، اندرزهاى خوبى به شما مى‏دهد! خداوند، شنوا و بيناست‏.
 1- در اداى امانت و دادگرى، ایمان شرط نیست. نسبت به همه ‏ى مردم باید امین و دادگر بود. «اهلها، الناس»
2- قاضى و حاكم باید عادل باشد. «تحكموا بالعدل»
3 - تشكیل حكومت لازم است. لازمه ‏ى سپردن مسئولیّت‏ها به اهلش و قضاوت عادلانه برقرارى نظام و حكومت الهى است. «تؤدّوا الامانات... تحكموا بالعدل»
4- موعظه ‏ى خوب، آن است كه علاوه بر پندهاى اخلاقى، به مسائل اجتماعى و قضایى هم توجّه كند. «نعمّا یعظكم به»
5- اگر مردم هم خیانت در امانت یا ستم در قضاوت را نفهمند، خدا بینا و شنواست. «انّ اللّه كان سمیعاً بصیراً»

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 61  از سوره مبارکه آل عمران
مباهله

 
فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبينَ
quraan2.pngاز آن پس كه به آگاهى رسيده‏اى، هر كس كه درباره او با تو مجادله كند، بگو: بياييد تا حاضر آوريم، ما فرزندان خود را و شما فرزندان خود را، ما زنان خود را و شما زنان خود را، ما برادران خود را و شما برادران خود را. آن گاه دعا و تضرع كنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان بفرستيم.
 1- اگر انسان ایمان به هدف داشته باشد، حاضر است خود و نزدیك‏ترین بستگانش را در معرض خطر قرار دهد. «من بعد ما جائك من العلم»
2- فرزند دخترى، همچون فرزند پسرى، فرزند خود انسان است. «ابنائنا» بنابراین امام حسن وامام حسین علیهما السلام فرزندان پیامبرند.
3- زن و مرد در صحنه‏ هاى مختلف دینى، در كنار همدیگر مطرحند. «نسائنا»
4- علىّ ‏بن ابى ‏طالب ‏علیهما السلام، جان رسول اللَّه ‏صلى الله علیه وآله است. «انفسنا»
5 - اهل ‏بیت پیامبرعلیهم السلام مستجاب الدعوة هستند. «ابنائنا، نسائنا، انفسنا»
6- استمداد از غیب، پس از بكارگیرى توانایى‏ هاى عادّى است. «نبتهل»
7- اگر مؤمنان محكم بایستند، دشمن به دلیل باطل بودنش عقب نشینى مى‏كند. «ندع... نبتهل»

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 63  از سوره مبارکه فرقان
بندگان خداي رحمان

 
وَ عِبَادُ الرَّحْمَانِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلىَ الْأَرْضِ هَوْنًا وَ إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَهِلُونَ قَالُواْ سَلَامًا
بندگان (خاص خداوند) رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بی‏تکبر بر زمین راه می‏روند; و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام می‏گویند (و با بی‏اعتنایی و بزرگواری می‏گذرند)
 1- بالاترین مدال براى انسان، مدال بندگى خداست. «و عبادالرحمن» زیرا انتساب به بى‏نهایت، انسان را بالا مى‏برد.
2- رفتار هر كس، نشان دهنده‏ى شخصیّت اوست. «عبادالرحمن ... یمشون على الارض هونا» (بندگان خاص خداوند، مظهر تواضع هستند.)
3 - تواضع، ثمره‏ى بندگى و نخستین نشانه‏ى آن است. «هوناً»
4- سرچشمه‏ى مدارا و نرمخویى بندگان خدا، ایمان است، نه ترس و ضعف آنان. «عباد الرحمن الّذین یمشون...»
5- با جاهلان مقابله به مثل نكنید. «اذا خاطبهم الجاهلون قالوا سلاما»
6- تواضع باید هم در عمل باشد، «یمشون... هونا»، هم در كلام، «قالوا سلاما» و هم در عبادت. «سجداً و قیاماً»
7- با افراد نادان و فرومایه مجادله نكنید. «قالوا سلاما» (آنان سخنى در شأن خود مى‏گویند، ولى شما سخنى عالمانه و كریمانه بگویید)

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 10  از سوره مبارکه عنكبوت
ایمان متزلزل

 
وَ مِنَ النَّاسِ مَن يَقُولُ ءَامَنَّا بِاللَّهِ فَإِذَا أُوذِىَ فىِ اللَّهِ جَعَلَ فِتْنَةَ النَّاسِ كَعَذَابِ اللَّهِ وَ لَئنِ جَاءَ نَصْرٌ مِّن رَّبِّكَ لَيَقُولُنَّ إِنَّا كُنَّا مَعَكُمْ أَ وَ لَيْسَ اللَّهُ بِأَعْلَمَ بِمَا فىِ صُدُورِ الْعَالَمِينَ
و از مردم کسانی هستند که می‏گویند: «به خدا ایمان آورده‏ایم!» اما هنگامی که در راه خدا شکنجه و آزار می‏بینند، آزار مردم را همچون عذاب الهی می‏شمارند (و از آن سخت وحشت می‏کنند); ولی هنگامی که پیروزی از سوی پروردگارت (برای شما) بیاید، می‏گویند: «ما هم با شما بودیم (و در این پیروزی شریکیم)»!! آیا خداوند به آنچه در سینه‏های جهانیان است آگاه‏تر نیست؟!
 1- اظهار ایمان برخى از مردم، زبانى است، نه قلبى. «و مِن الناس مَن یقول آمنّا»
2- گاهى ایمان، اذیّت و آزار مردم را بدنبال دارد كه باید تحمّل كرد. «آمنّا - اوذى فى اللَّه»
3- مؤمن، مقاوم است. «ولنصبرنّ على ما اذیتمونا»(ابراهيم/12) ولى منافق، ناپایدار است. «فاذا اوذى ... جعل...»
4- ایمان واقعى در هنگام سختى‏ها روشن مى‏شود. «فاذا اوذى فى اللَّه» حضرت على‏ علیه السلام مى‏فرماید: «فى تقلّب الاحوال علم جواهر الرّجال»(نهج البلاغه/حكمت 217) در فراز و نشیب‏ها و حالات گوناگون، جوهره‏ ى انسان آشكار مى‏شود.
5 - منافق، فرصت‏ طلب است و به هنگام پیروزى خود را مؤمن مى‏داند، و در گرفتن مزایا، اصرار مى‏ورزد. «لیقولنّ انّا كنّا معكم»
6- تظاهر و نهان‏كارى سودى ندارد، خداوند از درون همه آگاه است. «أولیس اللَّه باعلم بما فى صدور العالمین»

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
جهانگیراحمدیان
آروم و عادیآروم و عادی
جهانگیراحمدیان

آيه شماره 14  از سوره مبارکه فرقان
فریاد آخرت

 
لَّا تَدْعُواْ الْيَوْمَ ثُبُورًا وَاحِدًا وَ ادْعُواْ ثُبُورًا كَثِيرًا
(به آنان گفته می‏شود:) امروز یک بار واویلا نگویید، بلکه بسیار واویلا بگویید!
1- در قیامت، براى كفّار فریاد رسى نیست. «وادعوا ثبوراً كثیرا»

مشاهده همه ی 1 نظر