منصوره وطنی
منصوره وطنی

دولت و مجلس شورای اسلامی مصوبه FETF را بر اساس کدام اصل اقتصادی و اسلام تصویب کرد؟

امر به معروف و نهي از منكربه تأسي از سيدالشهداء
(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟» علق /۱۴

"لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا" سوره نساء آیه 141

"خداوند هرگز راهى براى سلطه‌ى كفّار بر مسلمانان قرار نداده است"

آیا آیه 141 سوره نساء سرمشق و اصل تعیین کننده در کلیه ارکان نظام جمهوری اسلامی، به ویژه روابط خارجی که ارتباط با دشمنان اسلام و کفار را درپی دارد، نیست؟

دولت 11 و 12 و مجلس شورای اسلامی مصوبه FETF را بر اساس کدام اصل اقتصادی و اسلام برعلیه منافع ملی و مردم ایران و اقتصادی اسلامی و اقتصاد مقاومتی تصویب کرده و دشمنان اسلام را بعد از برجام به امور هسته ای، این بار به امور مالی ایران مسلط می کند؟

آیا دولت و مجلس شورا با پسوند اسلامی، داعیه تقدیم کشور انقلابی ایران به دشمنان اسلام را دارند که مصوبات این رکن نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ایران و ایرانیان را نشانه گرفته و بر مردم تحمیل می کنند؟

آیا استدلال به پیوستن تعدادی کشور، دلیل معقول و منطقی و بر اساس منطق اسلام هست؟ این دلیل مثل منطق کسی هست که با چشم باز داخل چاه می رود به دلیل این که عده ای داخل چاه رفته اند!!

چرا در یک ماه گذشته حامیان دولت در شبکه های اجتماعی از جمله تبیان، مخالفین دولت و مصوبات ننگین دولت و مجلس را با توهین و هتاکی بی سابقه در صدد حذف آنها از شبک های اجتماعی و ایجاد حیات خلوت در تبلیغ عملکرد خلاف شرع و قانون دولت و مجلس شورای اسلامی دارند؟

آیا استفاده از رویکرد توهین و هتاکی و... به شخصیت و نظرات مخالفین، گویای تبلیغات سازماندهی شده پشت پرده در تصویب اینگونه مصوبات نیست؟!!!

این مصوبه گره باز می کند اما نه از مردم، بلکه از ژن خوبها و دانه درشتهای فساد که محل پولشان معلوم نشود و محل پول همه مردم در سطح جهانی معلوم شود!!! مصوبات مجلس لاریجانی محال هست به نفع مردم و اسلام منجر شود.

چرا مخالفت فرهیختگان کشور، در مصوبات دولت و مجلس مؤثر نیست؟

چه کسانی در دولت و مجلس نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیّت دارند که خواست دشمن را به صورت قانون مصوب عملیاتی نموده و می کنند؟

چرا فیلتر شورای نگهبان در دهه چهارم انقلاب از کار افتاده و عملکرد دشمن پسند از تأئید شده های شورای نگهبان به کرّات مشاهده می شود؟

چرا ...

مردم به هوش باشند در دهه چهارم، انقلاب اسلامی صدمه دیده و سوراخ بزرگی از مصوبات و عملکرد دولت و مجلس و قوه قضائیه به سوی دشمن ایجاد شده است.



مطالب مرتبط

شورای نگهبان دقیقا چه چیزی را درباره FATF تایید کرد؟
https://www.farsnews.com/news/13970...%D8%AF

... FATF، در زمینه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم از ایران خواسته بود که تبصره 2 ماده 1 قانون مصوب سال 94 را حذف نماید. در این تبصره آمده بود: «اعمالی که افراد، ملتها یا گروهها یا سازمان های آزادی بخش برای مقابله با اموری از قبیل سلطه، اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی انجام می دهند، از مصادیق اقدامات تروریستی موضوع این قانون نمی باشد. تعیین مصادیق گروه‌ها و سازمان های مشمول این تبصره برعهده شورای عالی امنیت ملی است».

به همین دلیل، دولت هم در لایحه ارسالی خود به مجلس، این تبصره را حذف کرده بود. این در حالی بود که با حذف این تبصره، زمینه پذیرش تعریف تروریسم که از جانب سازمان‌های بین المللی همچون FATF ارائه می‌شود، آماده می‌شد و نهایتا کشور مجبور می‌شد که قرائت کشورهای غربی از تعریف تروریسم را قبول کند.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

دولت و مجلس شورای اسلامی مصوبه FETF را بر اساس کدام اصل اقتصادی و اسلام تصویب کرد؟

امر به معروف و نهي از منكربه تأسي از سيدالشهداء
(أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَي)؛«آيا نمي دانيد که خدا مي بيند؟» علق /۱۴

"لَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا" سوره نساء آیه 141

"خداوند هرگز راهى براى سلطه‌ى كفّار بر مسلمانان قرار نداده است"

آیا آیه 141 سوره نساء سرمشق و اصل تعیین کننده در کلیه ارکان نظام جمهوری اسلامی، به ویژه روابط خارجی که ارتباط با دشمنان اسلام و کفار را درپی دارد، نیست؟

دولت 11 و 12 و مجلس شورای اسلامی مصوبه FETF را بر اساس کدام اصل اقتصادی و اسلام برعلیه منافع ملی و مردم ایران و اقتصادی اسلامی و اقتصاد مقاومتی تصویب کرده و دشمنان اسلام را بعد از برجام به امور هسته ای، این بار به امور مالی ایران مسلط می کند؟

آیا دولت و مجلس شورا با پسوند اسلامی، داعیه تقدیم کشور انقلابی ایران به دشمنان اسلام را دارند که مصوبات این رکن نظام جمهوری اسلامی ایران، استقلال سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ایران و ایرانیان را نشانه گرفته و بر مردم تحمیل می کنند؟

آیا استدلال به پیوستن تعدادی کشور، دلیل معقول و منطقی و بر اساس منطق اسلام هست؟ این دلیل مثل منطق کسی هست که با چشم باز داخل چاه می رود به دلیل این که عده ای داخل چاه رفته اند!!

چرا در یک ماه گذشته حامیان دولت در شبکه های اجتماعی از جمله تبیان، مخالفین دولت و مصوبات ننگین دولت و مجلس را با توهین و هتاکی بی سابقه در صدد حذف آنها از شبک های اجتماعی و ایجاد حیات خلوت در تبلیغ عملکرد خلاف شرع و قانون دولت و مجلس شورای اسلامی دارند؟

آیا استفاده از رویکرد توهین و هتاکی و... به شخصیت و نظرات مخالفین، گویای تبلیغات سازماندهی شده پشت پرده در تصویب اینگونه مصوبات نیست؟!!!

این مصوبه گره باز می کند اما نه از مردم، بلکه از ژن خوبها و دانه درشتهای فساد که محل پولشان معلوم نشود و محل پول همه مردم در سطح جهانی معلوم شود!!! مصوبات مجلس لاریجانی محال هست به نفع مردم و اسلام منجر شود.

چرا مخالفت فرهیختگان کشور، در مصوبات دولت و مجلس مؤثر نیست؟

چه کسانی در دولت و مجلس نظام جمهوری اسلامی ایران حاکمیّت دارند که خواست دشمن را به صورت قانون مصوب عملیاتی نموده و می کنند؟

چرا فیلتر شورای نگهبان در دهه چهارم انقلاب از کار افتاده و عملکرد دشمن پسند از تأئید شده های شورای نگهبان به کرّات مشاهده می شود؟

چرا ...

مردم به هوش باشند در دهه چهارم، انقلاب اسلامی صدمه دیده و سوراخ بزرگی از مصوبات و عملکرد دولت و مجلس و قوه قضائیه به سوی دشمن ایجاد شده است.



مطالب مرتبط

شورای نگهبان دقیقا چه چیزی را درباره FATF تایید کرد؟
https://www.farsnews.com/news/13970...%D8%AF

... FATF، در زمینه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم از ایران خواسته بود که تبصره 2 ماده 1 قانون مصوب سال 94 را حذف نماید. در این تبصره آمده بود: «اعمالی که افراد، ملتها یا گروهها یا سازمان های آزادی بخش برای مقابله با اموری از قبیل سلطه، اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی انجام می دهند، از مصادیق اقدامات تروریستی موضوع این قانون نمی باشد. تعیین مصادیق گروه‌ها و سازمان های مشمول این تبصره برعهده شورای عالی امنیت ملی است».

به همین دلیل، دولت هم در لایحه ارسالی خود به مجلس، این تبصره را حذف کرده بود. این در حالی بود که با حذف این تبصره، زمینه پذیرش تعریف تروریسم که از جانب سازمان‌های بین المللی همچون FATF ارائه می‌شود، آماده می‌شد و نهایتا کشور مجبور می‌شد که قرائت کشورهای غربی از تعریف تروریسم را قبول کند.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

امربه معروف ونهی ازمنکربه تأسی ازسیدالشهداء
چه کسانی ازقافله عاشورائیان ازروزعاشوراتاکنون جاماندند؟

۱-کسانی که به زبان گفتندودرزیارت عاشوراهرروزدوبارمی گویندوباحجت خداپیمان می بندندکه:انّی سلم لمن سالمکم وحرب لمن حاربکم الی یوم القیامة

همانامن؛باهرکس که باشما درصلح است؛درصلحم؛ وهرکس درحال جنگ باشماست؛درجنگم تا روزقیامت

انی سلم سالمکم وحرب لمن حاربکم وولیّ لمن والاکم وعدولمن عداکم

همانامن؛باهرکس که باشمادرصلح است؛درصلحم؛وهرکس درحال جنگ است درجنگم؛وهرکس باشما دوست است دوستم؛وهرکس باشما دشمن است دشمنم.

اما درعمل مقابل حجت خدا ایستادند وبه روی ذریه خاتم النبیین شمشیرکشیدند؛تا دنیا را نگه دارند.

ماچقدر؛ودرکجاها به این پیمان عمل کردیم؟

آیا به این پیمان دراوج قدرت ومکنت وپست ومقام و...هم وفادارماندیم؟

تا کجا با دوستان حجت خدا دوستیم وهمراه وبا دشمنانش؛دشمنیم؟

تاکنون؛درلحظات احساس خطرواحتمال ازدست دادن نعمت های دنیوی؛چقدربه این پیمان وفادارماندیم؟

چقدردریاری حسین زمانمان به این پیمان وفادارماندیم؟با حسین غایب ومظلوم چه کردیم؟

پیام عاشورارسم دین داری وتقواست؛چقدرخودرا به زینت تقوی آراستیم؟

ازغیرت عباس وشجاعت زینب کبری چه نشانه واثری هست؟

تاروزقیامت چقدردرپیام رسانی عاشورابه زینب کبری کمک کردیم؟

و...

این شدکه درراه ماندیم وگفتیم وپیمان بستیم ومی بندیم ولی کلمات اززبانمان فراترنمی رود.

چون؛گریه برحسین آسان ترازیاری حسین شده است.

ازحسین امربه معروف ونهی ازمنکرراکه فلسفه قیامش بود یاد نگرفتیم.چون:

چون؛می ترسیم دنیا را ازدست بدهیم.

چون؛می ترسیم همرنگ جماعت نشویم.

چون؛می ترسیم مرگمان فرا برسدچون مرگ را پایان تمام خوشی ها می دانیم.

چون؛...

چنین شدکه سرحسین زهرا برسرنیزه ها رفت وگریه کردیم ودنبال ثواب دنیوی واخروی رفتیم؛تا این که حسین دیگرزهرا را هم تنها گذاشتیم.برای خود قدرت ومقام وآقازاده وپست و...درست کردیم وبالایی وپائینی درست کردیم و....

تا سرحسین زمانمان را برسرنیزه ها ؛با پیشانی پینه بسته ازاثرسجود نبردیم؛شب عاشورا با بیعتی راستین؛با جان ودل عمل کنیم وفریاد بزنیم:

انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حار وعدولمن عاداکم

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

دوستی با فاطمه زهرا و حسین چه ها می کند
عنایت حضرت زهرا سلام الله علیها و دعای چادری واقعی چه ها می کند:
زندگینامه جوانی گمراه ولی هدایت شده

چند وقت پيش توي تهران، توي حسينيه اي منبر ميرفتم، يه جووني اومد نزديک سي سالش. گفت حاج آقا من با شما کار دارم. گفتم بنويس، گفت نوشتني نيست. گفتم ببين منو قبول داري؟ گفت آره. گفتم من چند ساله با جوونا کار ميکنم، کسي که نتونه حرفشو بنويسه بعدشم نميتونه بگه. يک و دو و سه و چهار کن و بنويس. گفت باشه.فردا شب که اومديم، يه نامه داد به ما، من بردم خونه، نامه را که خوندم ديدم اين همونيه که من در به در دنبالش ميگشتم. فردا شب اومد گفت که: چي شد؟ گفتم من نوکروتنم، من ميخوام با شما يه چند دقيقه صحبت کنم. وعده کرديم و گفت که: منو چجوري ميبينيد شما؟ گفتم من نه رمالم نه جادوگرم چي بگم؟ گفت: نه ظاهري، گفتم بچه هيئتي زد زير گريه گفت: خاک تو سر من کنند، تو اگر بدوني من چه جناياتي کردم، چه گناهايي کردم. فقط خوب خوبه اي که ميتونم بگم از گناهايي که کردم اينه که مادرمو چند بار کتک زدم، پدرمو زدم، ديگه عرق و شراب و کاراي ديگه شو، ديگه...گفتم پس الآن اينجوري!!!!!

گفت حضرت زهرا دستمو گرفت گفت حاج آقا من سرطاني بودم، سرطاني ميدوني يعني چي؟گفتم يعني چي؟گفت به کسي سرطاني ميگن که نه زمان حاليشه، نه مکان، نه شب عاشورا حاليشه، نه تو حسينيه، نه مکان ميفهمه گفت من سرطاني بودم يه خونه مجردي با رفيقامون درست کرده بوديم، هرکي هر کي رو جور ميکرد تو اين خونه مجردي اونجا رختخواب گناه و معصيت...گفت شب عاشورا هرچي زنگ زدم به رفيقام، هيچکدوم در دسترس نبودند نه نمازي، نه حسيني، هيچي يگفتم اينارو همش آخوندا درآوردند، دو تا عرب با هم دعواشون شده به ما چه ميگفت ماشينو برداشتم برم يه سرکي، چي بهش ميگن؟ گشتي بزنم تو راه که ميرفتم يه خانمي را ديدم، دخترخانم چادري داشت ميرفت حسينيه خلاصه اومدم جلو و سوار ماشينش کردم با هر مکافاتي که بود، ميرسونمت و ....ـخلاصه، بردمش توي اون خانه مجردي اينم مثل بيد ميلرزيد و گريه ميکرد و ميگفت بابا مگه تو غيرت نداري؟

آخه شب عاشوراست!!!! بيا به خاطر امام حسين حيا کن گفتم برو بابا امام حسين کيه؟ اينارو آخوندا درآوردند، اين عربها با هم دعواشون شده به ما ربطي نداره گفت توي گريه يه وقت گفتش که: خجالت بکش من اولاد زهرام، به خاطر مادرم فاطمه حيا کن!!! من اين کاره نيستم، من داشتم ميرفتم حسينيه!گفتم من فاطمه زهرا هم نمي شناسم، من فقط يه چيز ميشناسم: جواني، جواني کردن جواني، گناه جواني، شهوت اينارو هم هيچ حاليم نيست

گفت اين خانمه گفت: تو اگر لات هم هستي، غيرت لاتي داري يا نه؟ گفت: چطور؟ خودت داري ميگي من زمين تا آسمون پر گناهم ، اين همه گناه کردي، بيا امشب رو مردونگي لوتي وار به حرمت مادرم زهرا گناه نکن، اگه دستتو مادرم زهرا نگرفت برو هرکاري دلت ميخواد بکن گفت ما غيرتي شديم لباسامو پوشيدم و گفتم: يالا چادرو سرت کن ببينم، امشب ميخوام تو عمرم براي اولين بار به حضرت زهرا اعتماد کنم ببينم اين زهرا ميخواد چيکار کنه مارو... يالا سوار ماشينش کردم و اومدم نزديک حسينيه اي که ميخواست بره پياده اش کردم از ماشين که پياده شد داشت گريه ميکرد.

همينجور که گريه ميکرد و درو زد به هم، دم شيشه گفت: ايشاالله مادرم فاطمه دستتو بگيره، خدا خيرت بده آبروي منو نبردي، خدا خيرت بده...

ميگه اومدم تو خونه و حالا ضد حال خورديم و ....تو صحبت ها که داشتم ميبردمش تا دم حسينيه، هي گريه ميکرد و با خودش حرف ميزد، منم ميشنيدم چي ميگه اما داشت به من ميگفت ميگفت:

اين گناه که ميکني سيلي به صورت مهدي ميزني، آخه چرا اينقدر حضرت مهدي رو کتک ميزني، مگه نميدوني ما شيعه ايم، امام زمان دلش ميگيره.

اينارو ميگفت منم سفت رانندگي مي کردم پياده که شد رفت، آمدم خونه ديدم مادرم، پدرم، خواهرام، داداشام اينا همه رفتند حسينيه تو اينام فقط لات من بودم گفت تلويزيونو که روشن کردم ديدم به صورت آنلاين کربلا را نشون ميده صفحه ي تلويزيون دو تکه شده، تکه ي راستش خود بين الحرمين و گاهي ضريحو نشون ميده، تکه دومش، قسمت دوم صفحه ي تلويزيون يه تعزيه و شبيه خوني نشون ميداد، يه مشت عرب با لباس عربي، خشن، با چپي هاي قرمز، يه مشت بچه ها با لباس عربي سبز، اينارو با تازيانه ميزدند و رو خاکها ميکشوندند.

ميگفت من که تو عمرم گريه نکرده بودم، ياد حرف اين دختره افتادم گفتم وااااااي يه عمره دارم تازيانه به مهدي ميزنم ميگفت پاي تلويزيون دلم شکست، گفتم زهرا جان دست منو بگيرزهراجان يه عمره دارم گناه ميکنم، دست منو بگيرمن ميتونستم گناه کنم، اما به تو اعتماد کردم کسي هم تو خونه نبود، ديگه هرچي دوست داشتم گريه کردم

گريه هاي چند ساله که بغض شده بود، گريه ميکردم، داد ميزدم، عربده ميکشيدم، خجالت که نميکشيدم ديگه، کسي نبود مي گفت نزديکاي سحر بود، پدر و مادرم از حسينيه آمدند تا مادرم درو باز کرد، وارد شد تو خونه، تا نگاه به من کرد (اسمش رضاست)، يه نگاه به من کرد گفت: رضا جان کجا بودي؟گفتم چطور؟ گفت بوي حسين ميدي!رضاجان بوي فاطمه ميدي، کجا بودي؟

افتادم به دست پدر و مادرم، گريه.... تورو به حق اين شب عاشورا منو ببخش من کتک زدم، اشتباه کردم بابام گريه کن، مادرم گريه کن، داداشها، خواهرا... همه خوشحال. داداش ما، پسر ما، پسرم حسيني شده صبح عاشورا، زنجير و برداشتم و پيرهن مشکي رو پوشيدم و رفتم تو حسينيه تو حسينيه که رفتم، مي شناختند، ميدونستند من هيچوقت اينجاها نميومدم
ادامه مطلب در وبلاگ دریچه ای به سوی معرفت راسخون

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

درس هايي از كربلا
امر به معروف و نهي از منكربه تأسي از سيدالشهدا

۱-روز عاشورا ترسيم تمام چهره اهل حق و اهل باطل و ملاك شناخت حق و باطل و روز شناسايي حق و باطل تا روز قيامت بود.

هردو صف؛ نمايش منتهاي خوبي و پستي و معنا كننده آيات شريف قرآن " نفخت فيه من روحي" و "بل هم اضلّ" بود.

۲- فاجعه كربلا در نتيجه قدرت طلبي و مقام پرستي و عافيت طلبي و جنگ قدرت؛ و نمايش اوج ددمنشي انسان نماهايي با حرص قدرت و مقام بود. يعني در هركس حرص قدرت و مقام به اوج برسد در ضلالت و پستي به جايي خواهد رسيد كه فرزند پيامبر را ذبح خواهد كرد.

پس به هوش باشيم اين حرص را در نطفه خفه كنيم كه به دشمني با خدا و جانشين پيامبر نرسد.

۳- فاجعه كربلا به خاطر بغض و كينه از پدر حسين در اجراي عدالت بود؛ چون مولاي متقيان پس از به دست گرفتن حكومت در رابطه با برگرداندن املاك بيت المال كه عثمان به ميل خودش به ديگران بخشيده بودفرمود: وَ اللّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّساءُ، وَ مُلِكَ بِهِ الاِْماءُ لَرَدَدْتُهُ.
به خدا قسم اگر آن املاك را بيابم به مسلمين برمى گردانم گرچه مهريه زنان شده باشد، يا با آن كنيزها خريده باشند.

فَاِنَّ فِى الْعَدْلِ سَعَةً، وَ مَنْ ضاقَ عَلَيْهِ الْعَدْلُ فَالْجَوْرُ عَلَيْهِ اَضْيَقُ.
زيرا گشايش امور با عدالت است، كسى كه عدالت او را در مضيقه اندازد ظلم و ستم مضيقه بيشترى براى او ايجاد مى كند.

۴-ثواب اشك برحسين عليه السلام به خاطر خود گريه نيست كه هركس با ياد آوري گرفتاري و مصيبت خود به گريه افتد و به حساب ابا عبدالله بگذارد؛ بلكه به خاطر سوز دل با شنيدن مصيب ثارالله است و به هرسوزش دلي لاجرم اشكي ايجاد مي شود.

اگراشك به خاطر روضه و مصيبت ابا عبدالله جاري شده داراي ارزشي مي شود كه يك قطره از آن آتش جهنم را خاموش مي كند.

حسين هرچه داشت در راه خدا داد اگر همين را بفهميم ؛ ارزش اشك بر حسين را خواهيم فهميد. پس ثواب گريه بر حسين متعلق به هرگريه و با هر علتي نيست. اين اشك هم؛ فقط به دوستان اهل بيت داده مي شود. بعد گناه ؛ با گريه درعزاداري حسين به اميد بخشش حق الناس به نام ثواب اشك بر حسين جزو تحريف هاي اسلام و بدعت است و واقعيت ندارد.

۵- ابا عبدالله پس از دفن كردن جنازه علي اصغر عبايش را تكان داد؛ يعني خدا يا ديگر چيزي ندارم تا در راهت بدهم؛ يعني "مسلمان در راه ياري امام زمانت هرچه داري فدا كن ؛ من هم زن وبچه داشتم " ولي وقتي حفظ اسلام اصل حاكم بر تمام امورزندگي مسلمان مي شود.

۶-امام حسين عليه السلام در روز عاشورا فرمود: "ان كان دين محمدلايستقم الا بقتلي فيا سيوفي خذيني"

"اگر آيين پيامبر جز به خون من استوار نمي ماند؛ پس اي شمشيرها مرا در بر گيريد." استواري دين پيامبر در زمان مهدي زهرا و حسين زنده به چيست؟امروز چه كاري موجب حفظ اسلام مي شود؟

۷- ما براي ياري حسين زمانمان چه كرديم؟

چرا هميشه افسوس ياري حسين را در صحراي كربلا مي خوريم كه عملا امكان ياري در خصوص شخص امام حسين عليه السلام از بين رفته ولي راه بر ياري منتقم ثارالله باز هست. چرا هرگز افسوس ياري نكردن حسين زمان خود مهدي زهرا را نمي خوريم؟!! آيا در اعلام حمايت و ياري بر حسين صادق هستيم؟!!

۸- مردانگي به جنسيت مذكر نيست ؛ يك زن جانشين معصوم و محافظ معصوم در كربلا شد.

يك زن در مجلس يزيد حجاب را بر اهل بيت پيامبر برگرداند؛ چندين زن مهريه شان را بخشيدند تا به كربلا رفته و جنازه شهدا را دفن كنند؛ اما هزاران مذكر فاجعه كربلا را آفريدند؛ پس به مرد بودن افتخار نكن؛ مردانگي و غيرت ديني و بصيرت و ميزان دوستي خدا را در درونت خودت بجوي نه جنسیت خود.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

لبیّک یا حسین یعنی چه؟
یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا

لبیّک گفتن به خدا و ائمّه علیهم السلام که دعوت کنندگان به حقّ دین الهی و صراط مستقیم هستند؛ پذیرش دعوت و اجابت آنها متناسب با موضوع دعوت هست؛ لذا؛ گوینده لبیّک با قبول دعوت؛ اجرای کامل موضوع دعوت را با تمام تبعات تا پای جان می پذیرد و عهد نمی شکند.

مصادیق گفتن لبیّک به خدا و حجّت خدا

امام حسین علیه السلام؛ مردم را به پذیرش و عمل به اسلامی که جدّش خاتم النبیین از سوی خدا مأمور ابلاغ آن به مردم جهان شده بود؛ دعوت کرد. وقتی دین خدا را در معرض انحراف کامل و نابودی دید؛ با قیام خونین خود برای اصلاح امّت جدّش با امربه معروف و نهی از منکر به پا خاست و زیر تیرباران دشمن؛ نماز را هم ترک نکرد.

تمام آنچه که در این دنیا داشت از زن و فرزند و آبرو ... فدا کرد و روز عاشورا بعد از شهادت علی اصغرش ؛ دامنش را تکان داد تا مسلمانان عهد شکن و آیندگان بدانند چیزی جز جان خود باقی نمانده تا برای اسلام فدا کند. امام حسین علیه السلام با لبّیک به خدا و پیامبر و امام زمانش؛ اسلام را تا روز قیامت جاودانه و از هرگونه انحرافی بیمه کرد؛ تا اسلام همان گونه که بر پیامبر نازل شده به بشریّت تا روز قیامت برسد.

امام حسین علیه السلام؛ فرزند بلافصل علی مرتضی که وصیّ پیامبر اسلام و اولین جانشین پیامبراسلام و اولین پیشوای مسلمانان جهان بود؛ و به خاطر اجرای دستورات آخرین دین پیامبر خدا و اجرای عدالتی که قرآن در آیات متعدّد دستور به عدالت ورزی در همه امور نموده؛ با لبیّک گفتن به خدا و پیامبر خدا؛ در محراب مسجد سرش شکافته شد تا صدای عدالت را خاموش کنند.

همان علی که از شدّت عمق تبلیغات سوء و تخریب شخصیّت از سوی معاویه؛ بعد از تحمّل 25 سال خانه نشینی و پاسداری از اسلام؛ وقتی عدالت را از آیات قرآن به متن جامعه آورده و عمل نمود؛ صاحبان زر و زور و قدرت و دشمنان اسلام؛ عدالت اسلام را برنتافته و مردم را از علی دور کرده و تنهایش کردند؛ تا جایی که برخی مسلمانان بعد از شهادت مولای متقیان و یگانه عدالت گستر جهان؛ گفتند علی در مسجد چه می کرد؛ مگر علی نماز می خواند؟!

علی سال ها تهمت و توهین و تخریب و تنهایی و کتک خوردن امانت پیامبر را وسط کوچه دید وهمه مصیبت ها را به جان خرید؛ ولی از لبیّک خود برنگشت و عهد نشکست.

آیا امروز؛ معاویه و یزید های ریز و درشت و زاویه مسلمانان از اسلام در ممالک اسلامی قابل مشاهده نیست؟

آیا ندای هل من ناصر ینصرنی امام زمان مان شنیده نمی شود؟

آیا لبیّک ما مثل لبیّک علی و زهرا هست؛ یا کلامی و شعاری است برای تظاهر به دین داری و استفاده دنیوی و... ؟!

امام حسین علیه السلام؛ فرزند بلافصل یگانه دختر پیامبر اسلام بود؛ که جانش را فدای امام زمانش کرد و هرچه داشت؛ از آبرو و زندگی و... در راه ولایت هزینه کرد؛ تا امام زمانش بماند و دستور خدا را اجرا کند.

در اوج مظلومیّت و تنهایی علی؛ حضرت فاطمه زهراء از قبرش نیز هزینه کرد و با وصیّت به پنهان ماندن غسل و کفن و قبرش تا روز قیامت چهره منافقان و دشمنان پنهان اسلام را برملا نمود.

امام حسین علیه السلام برادر زینب کبری قهرمان کربلا بود؛ که با لبّیک به خدا و امام زمانش؛ اسیری و کتک خوردن و اهانت و حجاب از سرکشیدن و...خواهرش زینب و تمام زنان اهل بیت علیهم السلام را پذیرفت و هرچه داشت فدای اسلام نمود و عهد نشکست.

همان خواهری که؛ وقتی بیرون از خانه می رفت؛ برادارنش به دستور پدراطرافش را می گرفتند تا اندام زینبش را حتی با حجاب کامل نامحرم نبیند.

روز عاشورا و مجلس یزید حجاب از سر زینب و همه زنها برداشتند؛ ولی هیچ کدام از لبّیک خود برنگشتند و عهد نشکستند.

امام حسین علیه السلام برادری همچون عباس داشت؛ که یک نفره حریف کل لشکر یزید بود؛ و برای همین؛ امام زمانش اجازه جنگ نداد؛ تا چهره یزید و یزیدیان تا روز قیامت کاملا برهمه جهانیان برملا شده و عاشورا ملاک حقّ و باطل و حجّت خدا برهمه گردد.

عباس امان نامه قبیله اش را ردّ کرد و از لبِیک به امام زمانش برنگشت و عهد نشکست تا این که دو دستش را قطع و عمود آهنین بر فرقش زده و شهیدش کردند. عباس یک نفره تکیه گاه امام زمانش بود؛ وقتی شهید شد؛ امام حسین گفت الان کمرم شکست. هردو عهد نشکستند.

ما چقدر ولایت مدار و تکیه گاه امام زمان مان هستیم؟

گفتن لبّیک به خدا در مکّه و به هریک از ائمه علیهم السلام؛ پذیرش دعوت و تعهّد به تمام لوازم دعوت و اجرای موضوع دعوت هست. درصورت عدم انجام تعهّد؛ عهد شکسته و وجوب عمل به قول و قراردادها در آیه 1 سوره مائده در قرآن " اوفوا بالعقود" را نیز نقض کرده است، پس؛ در گفتن لبّیک دقت کنیم با چه کسی عهد می بندیم و انجام چه کارهایی را قبول می کنیم و در صورت عهدشکنی؛ عهد چه کسی را شکسته و وعده دروغ داده ایم.

آنچه تنهایی علی را رقم زد و فاطمه زهرا را بین در و دیوار مجروح کرد و سر حسین را بر سر نیزه ها برد و زینب را اسیر کرد و... و اکنون دوازدهمین حجّت خدا را در پس پرده غیبت نگه داشته؛ عهد شکنی مسلمانان بوده و بس.

به هوش باشیم که:

روز قیامت؛ از عهد و پیمان هایی که بستیم و عمل نکردیم خواهند پرسید.

وظیفه مسلمان یاری امام زمانش با تمام توان با هرچه دارد و خواهد داشت؛ هست.

در تمام اعصار تمام انحرافات در اثر ترک امر به معروف و نهی از منکر و عهدشکنی مسلمانان در اسلام و ترجیح حفظ دنیا به جای حفظ دین و ایمان خود؛ به وجود آمده است.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

صف خود را درست تشخیص دهیم مبادا...

امر به معروف ونهی از منکر به تأسی از سیدالشهداء

به هوش باشیم

ابن ملجم مرادی که فرق امیرمؤمنان و قسیم النار والجنة را شکافت؛ از اول شقی نبود.

حضرت علی علیه السلام در زمان حکومت خود؛ از قبیله وی خواست یک نفر نماینده بفرستند. قوم او از بین قبیله شان ۷۰ نفر مؤمن وصالح ... را انتخاب کردند بعد؛ از بین آن مؤمنان و مبارزان که بیشترین ویژگی های مسلمانی را داشتند؛ یک نفر را انتخاب کردند؛ منتخب آنها ابن ملجم مرادی بود!

همان که علی علیه السلام دروصف قاتل خود فرموند : اشقی الاشقیاء اورا خواهد کشت.

شمربن ذوالجوشن ۱۶ بار سفرحجّ رفته بود؛ در جنگ ها در رکاب پیامبر بود. بارها تا نزدیکی شهادت رفته بود. فرمانده لشکر یزید و یزیدیان شد.

عمربن سعد که در گودال پای خود را روی سینه ولیّ خدا گذاشت و سرفرزند آخرین پیامبرخدا را با لب تشنه ودر برابر دیدگان خواهرش زینب از غفا و...برید؛ از یاران پیامبر بود؛ تا جایی که زینب کبری بالای گودال به عمرسعد فرمود"عمرسعد تو چرا"یعنی از تو انتظار یاری داریم نه ذبح فرزند پیامبر!

بسیاری از قاتلان و لشکر یزید؛ از کثرت سجده؛ پیشانی پینه بسته داشتند و اهل نماز جماعت و جمعه بودند. برخی پشت سر آخرین پیامبرخدا و حضرت علی علیه السلام نماز جماعت خوانده بودند.

همگی، بارها امام حسین علیه السلام را از زمان تولد دردامن پیامبر و شدت علاقه به وی را دیده بودند.

بسیاری ازاین لشکر؛پیامبراسلام یا حضرت علی علیه السلام یا امام حسن علیه السلام را از نزدیک دیده بودند و با امام زمان شان چهره به چهره مصاحبت داشتند.

همگی می دانستند؛ پیامبرخدا کیست و برای چه مبعوث شده است؛ برخی کلام خدا و پیامبر را تبلیغ و استناد می کردند!

به هوش باشیم و به عمل و ظاهرصالح ولباس خود مغرورنشویم

قاتلان امام حسین علیه السلام درکربلا دلیل کشتن فرزند خاتم النبیین وعلی مرتضی ودختر پیامبراسلام را بغض پدرحسین می گفتند.

چه شد که سرذریّه پیامبررا بریدند وبه حریم پیامبرخدا حمله کردند وخیمه هاشان را سوزاندند و به اسیری بردند؛ وبه طفل شش ماهه امام حسین علیه السلام هم رحم نکردند.

چه شد؛ دخترعلی؛ همان علی که غیرت الله بود و زینب کبری را شب ها درتاریکی در بین برادران به زیارت قبر پیامبرمی برد تا نامحرمان قامت او را نبینند؛همان که مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها هنگام مرگ نیز نگران پیدا بودن حجم بدن ازتابوتش بود؛ بدون حجاب درکوچه های شام گردانند و به مجلس یزید بردند. چه شد این همه پستی و ددمنشی در وجودشان رخنه کرد؟

جواب همه پرسش ها ؛این است که همه آنها قبله خود را اشتباه انتخاب کردند .

آنها گوش به فرمان دل خود وهوای نفس خود بودند. گوش به فرمان ومطیع کامل خدا وجانشین خدا و امام زمان شان نبودند. ولایت پذیرنبودند.قبله شان شیطان ومؤنس شان شیاطین ریز و درشت بود که خود انتخاب کرده بودند تا به دنیا برسند.

امام زمان شان را دیدند وبه دنیا دست نیافتند و سربریدند. چون امام را برای خودشان وهوس هایشان می خواستند.

چون ظاهر وپوسته اسلام را گرفته و ریشه و اساس دین را رها کردند. عدالتی که خدا فرمان داده بود و مجری آن علی علیه السلام بود ؛ به خاطر پرستش دنیا برنتابید ند و از دین خارج شدند؛ ولی ظاهر دین را برای عوام فریبی نگه داشتند تا به دنیای نسیه برسند که هرگز نرسید ند.

این شد که از یاری پیامبر و جهاد و نماز به بندگی دنیا و جهنم رسیدند.

همگی ذره ذره حبّ دنیا را طوری دردل شان جای دادند که برای خدا و جانشینان خدا جایی و جایگاهی و محبتی نماند.

از اولّ؛ عافیت طلبی و دنیا خواهی هدف همه شان بود؛ برای همین؛ برای رسیدن به دنیای نسیه که نقد می انگاشتند؛ دنیا و آخرتشان را فروختند.

به هوش باشیم ما نیز قبله را گم نکنیم.

خط ولایت و ولایت پذیری معصوم و جانشین اش را خط کش و چراغ را همان کنیم تا قبل از به دام افتادن نجات مان دهند.

فقط مراقب دلمان باشیم که جز محبت خدا وپیامبرواهل بیت علیهم السلام و دوستان شان محبتی دردلمان جای ندهیم.

اگر دل از این محبت ها خالی باشد؛ قطعا منزل شیطان خواهدشد. باور کنیم قوی تر وزرنگ تر از شیطان نیستیم .

باورکنیم که تمام ارزش وجود مان فقط به میهمان درون دلمان هست؛ هرکس را جا دهیم به همان مسیر خواهیم رفت.

به هوش باشیم شیطان دشمن مؤمن وهمیشه درکمین است؛ تا هرذرّه ای که را ه باز کردی دردرونت فرمان براند.

به هوش باش و بغض مؤمن به دلت راه نده

جنگ با مؤمن به هر صورت و میزان جنگ با خدا و پیامبر و جانشینان پیامبرهست

فقط این نوع هوشیاری است که بصیرت ایجاد می کند.

به هوش باشیم مبادا از حرّ هم عقب بمانیم

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

صف خود را قبل از عاشورا تشخیص دهیم

یا اهل العالم قتل الحسین بکربلا عطشانا
امر به معروف و نهی از منکر به تأسی از سیدالشهداء

ویژگی های یزیدیان

یزید به خاطر حفظ دنیا و پست و مقام و ثروت خود؛ و به تبعیت از پدرانش؛ در مقابل فرزند بلافصل و ذریه آخرین پیامبر خدا ایستاد؛ وهمچون پدرانش؛ برای بقاء سلطنت ازهیچ ددمنشی دریغ نکرد؛ کینه ورزی و بغض یزید وشمرو...به جایی رسید که در جواب فرزند زهرا سلام الله علیها؛ که پرسید چرا می خواهید مرا بکشید؛ گفت؛ "بغضا لابیک" به خاطربغض پدرت علی!! چون؛ پدر حسین؛ دنیای پدرانش را به هم ریخت و حق و باطل را از پس پرده های ضخیم جهل و نادانی و دنیاپرستی و... تا روز قیامت شناساند.

علی مرتضی مولای متقیان معیار حقّ و مظلومیّت شد و تمام مخالفین علی؛ معیار شناخت باطل و ظلم و ظالم و ددمنشی.

برخی نشانه ها و ویژگی های یزیدیان

کدامین ویژگی در وجود ما هست و نمی بینیم؟

۱- دنیا پرستی و عافیت طلبی به خاطر حفظ پست و مقام خود

۲- کینه و بغض شدید نسبت به مخالف خود؛ در نهان و آشکار

۳- اعمال هرگونه بی رحمی و ددمنشی علنی و غیرعلنی درجهت از بین بردن و حذف مخالف خود به جرم مسلمان ماندن؛ از جمله تخریب شخصیّت و قلب واقعیت جهت یارگیری از جبهه اهل حقّ و موجه جلوه دادن عمل خود در بین همفکران و زیردستان خود. در اثر تبلیغات سو یزیدیان؛ برای موجه جلوه دادن کشتن مخالف خود؛ به فرزند زهرا و جانشین پیامبرخدا؛ خارجی و شورشی می گفتند!

۴- تفاوت ظاهر و باطن؛ در ظاهر مسلمان و خدا پرست؛ درعمل کافر وهواپرست و ظالم

۵- کنار اهل دنیا قرار گرفتن؛ و نفی مومنان و اهل حقّ

۶- تشخیص حقّ و باطل و دستور دین خدا؛ براساس هوای نفس خود؛ به جای معیارهای روشن خدا و کتاب آسمانی و جانشینان پیامبرخدا

۷- خستگی ناپذیر و لجوج؛ در مبارزه دائمی با مومنان؛ با تمام قدرت و توان با هرچه در اختیار دارد برای حفظ پست و مقام خود و رؤسایش

۹- زورگویی وغصب حقّ مومنان برای ضعیف نگه داشتن مومنان و ساقط کردن آنان؛ و محقّ دانستن خود در تصاحب وغصب اموال و ... مومنان، برای خاموش کردن صدای حقّ و مظلوم و پیروز جلوه دادن خود

۱۰- تشنه قدرت و حکومت و حکمرانی بر دیگران؛ ولی در ظاهر؛ مدعی خدمت به اسلام و مسلمین!

۱۱- ...

روز تاسوعا و عاشورا؛ صف خود را مشخص کنیم؛ هنوز فرصت برای حرّ شدن باقی هست؛

حسین زمان مان مهدی زهرا؛ منتظر حسینیان و عاشورائیان

امروز از خدا بصیرت بخواهیم تا هم خود را درست بشناسیم هم حق و باطل را.

مبادا با قیافه ای مسلمان نما در صف یزیدیان و در حال سنگ زدن به ذریه پیامبرخدا در کنار یزیدیان بایستیم و در خیال؛ خود را حسینی و علوی ببینیم.

به هوش باش روز حساب، حق و باطل را جدا خواهند کرد.

مبادا؛ باطن یزید صفت به صف باطل بکشاند.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی

تاریخچه ورود قمه‌زنی به ایران/نظر امام خمینی و رهبر انقلاب در قمه‌زنی
مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم با بیان اینکه مدعیان قمه زنی برای اثبات جواز قمه زنی خود به دلایلی استدلال می کنند،
تبیین دلایل حرمت قمه‌زنی

1- بدعت بودن قمه‌زنی

قمه‌زنی از امور اختراعی است که هیچ‌گونه سابقه‌ای در عصر ائمه(ع) و حتی قرون نزدیک به آن نداشته است، شهید مطهری در این رابطه می‌گوید: قمه‌زنی و بلند کردن طبل و شیپور از ارتدوکس‌های قفقاز به ایران سرایت کرد و چون روحیه مردم برای پذیرفتن آن‌ها آمادگی داشت، همچون برق در همه جا دوید.[6]

علامه سید محسن امین می‌نویسد: بزرگترین گناه‌ها این است که انسان بدعت‌ها را به جای مستحب گرفته و یا امور مستحبی را بدعت وانمود کند، امور نهی شده که در عزاداری‌ها فراوان اتفاق می‌افتد، از قرار زیر است: کذب و دروغ گفتن؛ آزار نفس و اذیت کردن بدن که همان قمه زدن و ... حرام بودن این امور، عملاً و فعلاً ثابت است؛ جیغ زدن و فریادهای بلند زنان که علاوه بر زشت بودن آن، اصلاً گناه و معصیت است؛ غیر از اینها آنچه به نام دین در اینگونه مجالس، موجب آبروریزی و هتک حرمت فوق‌العاده دین می‌شود و حد مرزی نیز نمی‌توان بر آن شمرد.[7]

2- وهن و تضعیف مذهب

مهمترین دلیلی که برای حرمت قمه‌زنی ذکر شده وهن نسبت به مذهب است تا کنون در شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های ضد اسلامی در جهان، با استناد به صحنه‌های قمه‌زنی که در برخی دیگر از کشورهای اسلامی نظیر پاکستان و عراق هم معمول است، تولیدات زیادی را بر علیه اسلام و مسلمین تهیه کرده‌اند که در آن‌ها چهره‌ای خشن و زشت از اسلام معرفی شده است، نظیر فیلم «شمشیر اسلام» که توسط شبکه تلویزیونی بی بی سی تهیه شده و یا فیلم «ترور شیعی» که از تلویزیون آمریکا پخش شد که در آن شیعیان به گونه‌ای معرفی شده بودند که به چیزی جز قتل و خونریزی فکر نمی‌کنند و در پایان نیز صحنه‌های از قمه‌زنی در روز عاشورا پخش شد.[8]

مقام معظم رهبری در این رابطه مطلبی نقل کرده‌اند: «... وقتی کمونیست‌ها بر منطقه آذربایجان شوروی سابق مسلط شدند، همه آثار اسلامی را از آنجا محو کردند مثلاً مساجد را به انبار تبدیل کردند و ... هیچ نشانه‌ای از اسلام و تشیع باقی نگذاشتند، فقط یک چیز را اجازه دادند و آن قمه زدن بود، دستورالعمل رؤسای کمونیستی به زیر دستانشان این بود که مسلمانان حق ندارند نماز جماعت برگزار کنند و یا قرآن بخوانند، اما اجازه دارند که قمه بزنند، چون خود قمه‌زنی برای آن‌ها یک وسیله تبلیغاتی بر ضد دین و تشیع بود ...» [9]

پی‌نوشت‌ها:

[1] . ناسخ التواریخ، جلد 6، صفحه 54.

[2] . منتهی الآمال، شیخ عباس قمی، جلد 1، صفحه 75

[3]. کشف اسرار، امام خمینی، صفحه 173

[4]. در سایه آفتاب، محمدحسن رحیمیان، صفحه 116

[5]. دارالسلام، جلد2، صفحه 179

[6]. جاذبه و دافعه علی(ع)، صفحه 154

[7]. التنزیه، صفحه 13

[8].کیهان عربی 6/1/1415، شماره 3113

[9]. نقل شده در دیدار عمومی با مردم مشهد در اول فروردین 1376

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/172673/

تاریخچه-ورود-قمه‌زنی-به-ایران-نظر-امام-و-رهبر-انقلاب-درباره-قمه‌زنی

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
منصوره وطنی
منصوره وطنی
cfb526f45e40498681658780dbd79752.jpg

راهکار رفع مشکل در کلام حضرت علی علیه السلام

مشاهده همه ی 1 نظر