افزایش لایک و فالوور اینستاگرام رایگان
بروز رسانی 
محمد علی رضایی
آروم و عادیآروم و عادی
محمد علی رضایی

 قرآن می فرماید: خود را به‌دست خود، به هلاکت نیفکنید، فقها نیز تأکید دارند استطاعت، شرط وجوب حج و از ارکان آن، تخلیة السَرب (امنیت جان، مال و آبرو) است که در صورت عدم حصول آن، حج واجب نيست و بر این مبنا ولی...

ادامه مطلب

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
محمد علی رضایی
آروم و عادیآروم و عادی
محمد علی رضایی

چکیده: امام حسن مجتبی (ع) پیشوای دوم شیعیان، در بذل و بخشش و دستگیری از بیچارگان، سرآمد روزگار خویش و آرام‌بخش دل‌های دردمند و نقطه امید درماندگان بود. هیچ آزرده دلی نزد آن حضرت شرح پریشانی نمی‌کرد، جز آن که مرهمی بر...

ادامه مطلب

مشاهده همه ی 1 نظر
محمد باقر    وجدانی
آروم و عادیآروم و عادی
محمد باقر وجدانی
0.317411001290491076_irannaz_com.jpg

سلام : 

{-35-}{-35-}اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم{-35-}{-35-}  

اگر نمی توانی دوستی برای خود پیدا کنی 

خب لااقل برای خودت دشمن دیگه نتراش.

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
گردان سایبری خیبر
عاشقعاشق
گردان سایبری خیبر

و اما بالاخره نوبت به نقد از تدبیر هایی رسید که در اوج و کمال بی تدبیری لحاظ میشوند! تدبیر هایی که نه به صلاح مردم بلکه فقط به صلاح منافع مادیاتی یک توده احزاب خاص میباشند  ! با اینکه اکثر افراد متخصص و اهل فن میدانند وام خودرویی که دولت با همکاری شرکت های خودرویی برای مردم برنامه ریزی کرده است به هیچ عنوان به صلاح مردم نیست و چند هدف بیشتر هم ندارد از جمله :

اینکه دولت قصد داشت با این طرح با مردم مقابله کند چه بسا در دورانی که مردم خرید خودرو را تحریم کرده بودند دولت بطور جدی تحت شعاع قرار گرفته بود که چه بسا تدبیر هایش یکی پس از دیگری نور علی نور میشد ! مورد دوم نیز بفروش رساندن خودروهایی بود که در انبار  شرکت های خودرو سازی اسکان داده شده بودند !

در کل ، این طرح که با شعار های بسیار بزرگ و دهن پر کن در سطح رسانه ای و بازاری پیچیده شد باعث شد عده ای فریب این حیله های بازاری را بخورند و بطور قطع و یقین ضرر های آن را طی سال های آینده حتما تجربه خواهند کرد !

چندین سال پیش دولتی مردمی به روی کار آمد که اکثر هدف هایش فقط سمت و سوی مردمی داشت چه از لحاظ رفاهی چه از لحاظ مسکنی و اقتصادی ، اما خب در این بین بودند افرادی که خیر این نظام و مردم را نمی خواستند و شروع کردند به تخریب طرح های دولت مذکور در آن زمان ! دولتی که وام هایی برای خرید مسکن با سود ۴% به مردم ارائه میداد تا از آن طریق مردم بتوانند صاحب مسکن و آسایش شوند و همان عده خاص که امروز روی کار آمده اند آن طرح را طرح مزخرف نامیدند !

و امروز همان هایی که آن دوران طرح مزخرف ذکر شب و روز شان شده بود برای تخریب طرح های دولت پیش وام هایی با سود ۱۶% به مردم ارائه میدهند که تا سالها مردم را بدهکار خود نگه دارند و کالا های بی کیفیت مانده در انبارات خود را به فروش رسانند و جالب اینجاست که این طرح کاملا نامتعادل را هم با برچسب تدبیر غالب مردم میکنند !

پ.ن : واقعا جا داره یه خدا قوت و خسته نباشید به آقایان بنفش و سازمان های مرتبط در این طرح بگیم که واقعا اینقدر به فکر مردم و منافع مردم با توجه به اصول دینی و اعتقادی هستند ! * روحـــانی مچکــریم *

لینک مطلب : http://kheybar88.ir/?p=1168



مشاهده همه ی 24 نظر
*******
آروم و عادیآروم و عادی
*******

مردى که مى‏آید آنجا در مقابل یک دریا [انسان‏]، سى هزار نفر، مى‏ایستد، آن طور مردانه، در حالى که در نهایت شدت گرفتار است از ناحیه شخص خودش، از ناحیه خاندان خودش، مرد و مردوار- که چنین مردى دنیا به خودش ندیده است- و مى‏گوید: «الا وَ انَّ الدَّعِىَّ بْنَ الدَّعِىِّ قَدْ رَکزَ بَینَ اثْنَتَینِ بَینَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ هَیهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ یأْبَى اللَّهُ ذلِک لَنا وَ رَسولُهُ وَ حُجورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ» «6»، خواستند اینها زنده بماند، مکتب حسین زنده بماند، تربیت حسینى زنده بماند، پرتوى از روح حسینى در این ملت بتابد. فلسفه‏اش خیلى روشن است. گفتند نگذارید این حادثه فراموش بشود. حیات و زندگى شما بستگى به این حادثه دارد، انسانیت و شرف شما بستگى به این حادثه دارد، اسلام را با این وسیله مى‏توانید خوب زنده نگه دارید.

پس ترغیب کردند به این که مجلس عزاى حسینى را زنده نگه دارید. راست است. عزادارى حسین بن على واقعاً فلسفه دارد، واقعاً فلسفه صحیح دارد، فلسفه بسیار بسیار عالى هم دارد. هرچه ما در این راه کوشش کنیم، به شرط اینکه هدف این کار را تشخیص بدهیم بجاست. اما متأسفانه عده‏اى این را نشناختند، خیال کردند که بدون اینکه مردم را به مکتب حسین علیه السلام آشنا کنیم، به فلسفه قیام حسینى آشنا کنیم، عارف به مقامات حسینى کنیم، همین قدر که مردمى آمدند و نشستند و یک گریه‏اى را نفهمیده و ندانسته کردند، دیگر کفاره گناهان است!

مشاهده همه ی 1 نظر
محمدرصا سابقی
مهربونمهربون
محمدرصا سابقی
77820279874200893740.gif

- امام حسین حاجی نشد اما کعبه عشق به خداوند شد....

چه رمزی بین مکه و کربلاست و چه رازی بین ذیحجه ومحرم مگر حج حسین ـ علیه السلام ـ چه حجی است که سعی آن در مکه و صفای آن...

چه رمزی بین مکه و کربلاست و چه رازی بین ذیحجه ومحرم مگر حج حسین ـ علیه السلام ـ چه حجی است که سعی آن در مکه و صفای آن در کربلاست مگر احرام حسین ـ علیه السلام ـ چه احرامی است که سفیدی اش باید به خون سرخ نقش ببندد چرا این خلیل الله به جای یک قربانی , هفتاد و دو اسماعیل به قربانگاه می برد ! چرا در کاروان حسین علیه السلام ـ و با این مرد بزرگ , حاجی های کوچک حرکت می کنند ! چرا حج حسین علیه السلام در محرم تمام می شود !
چون حج حسین ـ علیه السلام ـ زیارت خداست نه خانه خدا. استطاعت حج حسین علیه السلام ـ جان پاک است نه صرف داشتن مال پاک , زاد و توشه عشق می خواهد. شرط حج حسین علیه السلام ـ عدم وجود ترس از خطر و ضرر بر جان و مال و آبرو نیست که شرطش خطر کردن و خون دادن است .سردادن و سر گرفتن است . جسم دادن و جان گرفتن است .
آری ; محرم , ذیحجه حسین علیه السلام است و کربلا میقات عمره ایثار ورسیدن به تمتع شیرین شهادت . حسین علیه السلام ـ بین کعبه و کربلا با خون سرخ خود خط زیبای عشق کشید و به اهل دل نشان داد که حج جسم آنجا وحج جان اینجاست و این حج سرخ است که دل را روشن تر از سفیدی احرام می کند.حج حسین علیه السلام طهارت با وضوی خون و طواف توحید است و هر قدم او و کاروان او شبوطی شهودانگیز می باشد که با لبیک سرخ همراه است . حاجیان قافله قدوسی حسین ـ علیه السلام ـ چون امیر الحاج عاشق خود , سعی بین صفای سوختن و مروه معرفت و محبت می کنند تقصیر حج حسینی , دست و پا بخشیدن است و حاجیان این حج کربلایی به جای حلق سر , سر دادند و نمازشان را پشت مقام ابراهیم عرفان خواندند تا هر یک خلیل الله شوند.
استلام در حج حسینی بر حجرالاسود زمین و زندگی نیست که بر حجرالابیض بهشت و بندگی است کربلای حسین ـ علیه السلام ـ خود عرفات عرفان است و مشعر شعور. محرم این حج تمام دنیا را بر خویش حرام کرده است . حاجیان این کاروان به جای « طواف النسا » , « طواف السما » نمودند. و هفتم تا دهم شبهای محرم برای آنان « سیمای تشریق » بود که ماه معرفت دوست به صورت کامل در آسمان دلشان درخشید آنها از منای منیت به درآمده وبه جای سنگ , شیطان و شیطان صفتان را رمی جمرات کردند و هر کدام خالصانه اسماعیل جسم را با دست ابراهیم روح به قربانگاه عشق بردند و این گونه از احرام جسم خارج شدند ودیدار جمال دوست بر آنان حلال شد.
آری ! حسین علیه السلام حجی نمود که به جای حاجی شدن , کعبه شد. کعبه ای که هنوز دلهای عاشق به شوق طواف او پر می گیرند و به جای هفت بار , همه عمر خود را برای طواف او در حرکتند که طواف حسین علیه السلام تمامی ندارد. چون راه عشق بی پایان است .

یا رب الحسین ..اشفع الصدر الحسین.. بظهور الحجه..

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید