هر روز!
هر روز!

فیلتر شکن نیاز نیست! «نشانی» نه در «گوگل» نشانی

فیلتر شکن نیاز نیست! «نشانی» 
 نه در «گوگل» نشانی

فیلتر شکن نیاز نیست!
«نشانی»
نه در «گوگل» نشانی از تو می توان یافت
نه در «فیس بوک»،
برای سر زدن به تو «فیلتر شکن» لازم نیست،
همه دلهایی که بدون «پسورد» بالا می آیند
نشانی از «تو» دارند.
گل نرگس
برای ماهی ها « کامنت »می گذارم
برای پرنده ها « اف لاین »
می خواهم عطر نامت را
برای همه « چت روم »ها بفرستم
می خواهم
« بک گراند » همه دلها تو باشی
گل نرگس من!
می آید...
شنبه ها گل می فروشم.
یک شنبه ، کفش هایم را واکس می زنم
و به زلزله ای که در راه است فکر می کنم.
دوشنبه ها را سکوت می کنم.
سه شنبه، ایمیل هایم را چک می کنم
و برای مرگ
لبخند می فرستم.
چهار شنبه ،
با دخترم به ملاقات خدا می روم.
پنج شنبه، شعر هایم را حراج می کنم.
جمعه ها ... اما،
فقط منتظر می مانم
می دانم که می آید.
سعیدی راد به دلیل علاقه شخصی اش به حوزه ادبی، آثار متعددی در حوزه شعر و ادبیات دارد که از جمله آثار وی می توان به «گردان شهر آیینه» خاطرات یکی از آزادگان، «گزیده ادبیات معاصرمعاصر شماره 77» مجموعه شعر، «فانوسهای سنگی» گردآوری شعر فلسطین و «من راضیم به این همه دوری» مجموعه شعر، اشاره کرد
«غزل انتظار»
پیش روی چشمانم یک درخت و یک جاده
انتظار، چون طوفان ، تکیه بر دلم داده
بی حضورت ای خورشید! سر به صخره می کوبند
ابرهای باران زاد، موجهای آزاده
کوچه کوچه می گردد، ماه هم به دنبالت
گرچه اهل اینجا نیست ، این دهاتی ساده
شاعرانه باید داد، دل به آتش عشقت
عاشقانه باید بود، در کنارت آماده
با تو می شود خوشبو، روز و شب ، ولی بی تو
می کشد به روی زخم ، روزگار سمباده
پیش پایت ای مولا! - عاشقانه بی پروا -
سر به خاک می سایند سروهای آزاده
درباره سعیدی راد
عبدالرحیم سعیدی راد متولد 1346 دزفول است و تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس زراعت ادامه داده است.
وی به دلیل علاقه شخصی اش به حوزه ادبی، آثار متعددی در حوزه شعر و ادبیات دارد که از جمله آثار وی می توان به «گردان شهر آیینه» خاطرات یکی از آزادگان، «گزیده ادبیات معاصرمعاصر شماره 77» مجموعه شعر، «فانوسهای سنگی» گردآوری شعر فلسطین و «من راضیم به این همه دوری» مجموعه شعر، اشاره کرد. سعیدی راد تاکنون سوابق و مسئولیتهای متعددی در حوزه ادبی داشته است که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:
-مسئول صفحه ادب مقاومت روزنامه اطلاعات 80-75
-نویسنده، گزارشگر و تهیه کننده برنامه های ادبی رادیو خوزستان 74- 70
-مسئول انجمن شعر حوزه هنری خوزستان 74-71
-سردبیر مجله خبری دانشگاه شهید چمران اهواز 75- 74
سعیدی راد در حال حاضر در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور «سازمان مدیریت و برنامه ریزی قبلی» مشغول به کار است.
برخی آثار
بعد از باران (اشعار زنده یاد باران بور) 1376
بر بلندای عشق (خاطرات شهید بلندیان) 1377
زخمهای خورشید (خاطرات جنگ) 1379
«دیگر عرضی ندارم» مجموعه نامه های عاشقانه، عارفانه/ 1386
«ساعت به دقت دلتنگی » مجموعه شعر/ 1386
«مردی با سه مزار» خاطرات روحانی شهید قنوتی/ 1386
درباره فانوسهای سنگی
کتاب « فانوسهای سنگی» به کوشش عبدالرحیم سعیدی راد وبا همکاری مرکز آفرینش های ادبی ،تهیه شده است. این کتاب مجموعه ای ازاشعار شاعران معاصر کشورمان با موضوع « فلسطین» است که درسه فصل با عناوین:
«با زخم عمیقی درمشت»،« ازخاک وخاطره وباد» و « دربیابانهای تبعید»به بیان مظلومیت ملت فلسطین می پردازد.
بخشهای اوّل و دوّم کتاب اختصاص به شعرای ایرانی دارد امّا فصل سوم ( دربیابانهای تبعید) دربرگیرنده اشعار شاعران فلسطینی وغیرایرانی نظیر جبرا ابراهیم جبرا،محمدالاطوش،سالم جبران،محمود درویش،سمیع القاسم،احمد مطر و ... است.
ازجمله شاعران ایرانی که اشعارآنها دربخش اول ودوم آمده، می توان به قیصرامین پور،حمیدسبزواری،محمود شاهرخی،سیروس اسدی،سلمان هراتی و... اشاره کرد. همچنین در ترجمه اشعار این کتاب مترجمانی نظیر صابر امامی ، هادی محمدزاده ،مهدی اسدی ،موسی بیدج ، یوسف بکار و ... همکاری داشته اند.
آنچه درادامه می آید شعری است از سمیع القاسم شاعرفلسطینی که توسط صابرامامی ترجمه شده است:
اسب سرکش را سوارشدم/ به عزم صحراهای خشک/ به دنبال زمان جهانگرد/ در ازدحام زمین تنها بودم/ وتنها برادرم- سخن- بامن بود/ محروم ازجسارت وهراس/ ازصحراگذشتم/ چگونه برگردم؟/ چگونه بروم؟/ ای معبود زخم زننده/ توحرارت میهن وتازیانه ای / توشه ای ... تمام توشه/ وتو... سفارش میعادی / اینجا پاریس است / اینجا بیروت است/ اینجا مسکواست/ غم های سرکشت را/ برسینه اسب سرکشت می زنند/ وسفررا / درگرسنگی وتشنگی ادامه می دهم ./ سوگند ای مولا/ ای که برخارهای ما/گل میخک می نهی/سوگند/که هرگز زخم را نمی فروشیم/هرچند چاقوها اصرار کنند/ وخواهرمان/ درطول روزگار/ اسیرنخواهدماند،هرگز/ چگونه فرار کنیم؟/ از رستگاه زمینی مان/ وچگونه نسل هایی از بغض را/ به دست فراموشی بسپاریم/ ای آهنگ کلام ما / ای رویای برانگیزده ی ما/ ای تاریخ دزدیده شده!/ سوارغم ها/ تامرگ./ تامرگ./ برده ای اسب سرکش تو می ماند.
 
منبع: کیهان

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید