Shahid-Gomnam-4320.jpg
خوش آمدین شعار نمیدم ولی هر چقدر هم یاد شهدا باشیمو راهشونو ادامه بدیم به چیزی که برای موندن ما دادن نمیشه جوونی عمر سلامتی آرزو هاشون دلخوشی هاشون خیلی سخته یک جوون از آرزوهاش بگذره ولایتو تنها نذارید اگر دین و ولایت ارزش نداشت هزاران تا شهید پیر و جوون نمیدادیم باشد که ولایت را به صاحب اصلیش بسپاریم اللهم عجل لولیک فرج 
به کمکتون نیاز مندیم به همراهی مدیریت و... 
چشم به راهیم
بروز رسانی 
کارشناس و مشاور مذهبی
آروم و عادیآروم و عادی
کارشناس و مشاور مذهبی

علت پیاده روی اريعین چيست؟ تولي و

علت پیاده روی اريعین چيست؟ 
 تولي و

علت پیاده روی اريعین چيست؟

تولي و تبري يکي از واجبات دین ما مي باشد و زيارت و آن هم با پای پياده از مصاديق تولي و محبت به اهل البت مي باشد، که سبب کمال معنوي انسان مي شود.
روايات متعددي در خصوص زيارت امام حسين (علیه السلام) با پاي پياده داريم که اجر و ثواب معنوي زيادي دارد.

به همين مناسبت، به حديثي از امام صادق(علیه السلام) در اهميت زيارت امام حسين(علیه السلام) با پاي پياده اشاره مي‌شود:

قَالَ أَبُو عَبْدِاللَّهِ علیه السلام:
«يَا حُسَيْنُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ يُرِيدُ زِيَارَةَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ علیه السلام إِنْ کَانَ مَاشِياً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةً وَ مَحَى عَنْهُ سَيِّئَةً حَتَّى إِذَا صَارَ فِي الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِينَ الْمُنْتَجَبِينَ [الْمُفْلِحينَ الْمُنْجِحِينَ] حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِينَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) يُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ يَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى»؛

اى حسين! کسى که از منزلش بيرون آيد و قصدش زيارت قبر حضرت حسين ابن على(علیه السلام) باشد، اگر پياده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمى‌دارد يک حسنه برايش نوشته و يک گناه از او محو مى‌فرمايد تا زمانى که به حائر برسد و پس از رسيدن به آن مکان شريف، حق تعالى او را از رستگاران قرار مى‌دهد تا وقتى که مراسم و اعمال زيارت را به پايان برساند که در اين هنگام او را از فائزين محسوب مى‌کند تا زمانى که بازگردد، در اين وقت فرشته‌اى نزد او آمده و مى‌گويد: رسول خدا(ص) سلام رسانده و به تو مى‌فرمايد: از ابتدا عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته‌ات آمرزيده شد.(منبع: کامل الزيارات/ ترجمه ذهنى تهرانى/ ص۴۳۲)

http://www.soalcity.ir/node/4519

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
B M 59
آروم و عادیآروم و عادی
B M 59

اگر می خواهید برای ایجاد آشتی در جهان، کاری انجام دهید،

اگر می خواهید برای ایجاد آشتی {-41-}در جهان، کاری انجام دهید،

به خانه تان بروید و خانواده تان را دوست بدارید .



xcnn_photo_2016-08-01_20-42-17.jpg

مشاهده همه ی 1 نظر
B M 59
آروم و عادیآروم و عادی
B M 59

امام على عليه السلام مَنِ استَبَدَّ برأيِهِ هَلَكَ، و مَن شاوَرَ

امام على عليه السلام

مَنِ استَبَدَّ برأيِهِ هَلَكَ، و مَن شاوَرَ الرِّجالَ شارَكَها في عُقُولِها

هر كه خودْ رأيى كند نابود شود و هر كه با بزرگان مشورت كند، در خردهايشان شريك گردد.

نهج البلاغه، حكمت 161؛ ميزان الحكمه: ج4، ص347 

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
کارشناس و مشاور مذهبی
آروم و عادیآروم و عادی
کارشناس و مشاور مذهبی

  • « راه شناخت خدا» برای شناخت خدا قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که شناخت کا

« راه شناخت خدا»

برای شناخت خدا قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که شناخت کامل خدای متعال برای ما امکان ندارد. هر چند همگان شناختی از خدا می یابند. حضرت علی (ع) می فرمایند: عقول را بر كنه صفات خویش آگاه نساخته اما آنها را از معرفت و شناسائى خود باز نداشته است.[۱]

و درباره شناخت خدا دو راه کلی وجود دارد: ۱-شناخت از طریق نشانه ها ۲- شناخت از راه دل

و نشانه ها نیز به دو بخش کلی تقسیم می شود: ۱- آیات انفسی (خود شناسی) ۲- آیات آفاقی (هستی شناسی)

در شناخت از راه دل باید توجه کرد که هر انسانی به طور فطری خدا را می شناسد و برای روشن شدن این شناخت باید به صیقل دادن دل پرداخت و آن را از آلودگی ها پاک کرد تا نور خدا در آن بتابد. کما اینکه اگر انسان لحظه ای تعلقات خویش را کنار بگذارد، دل او سریعتا متوجه خدا خواهد شد.

شخصی خدمت امام صادق(ع) عرض کرد: خدا را به من آن چنان معرفی کن که گویی او را می بینم،‌ حضرت از او سؤال کرد: آیا هیچ وقت از راه دریا مسافرت کرده‌ای؟ (گویا حضرت توجه داشتند به این که قضیّه برای او اتفاق افتاده است) گفت: آری. گفتند: اتفاق افتاده است که کشتی در دریا بشکند؟ گفت: بلی، اتفاقاً در سفری چنین قضیّه ای واقع شد. گفتند: به جایی رسیدی که امیدت از همه چیز قطع شود و خود را مُشرف به مرگ ببینی؟ گفت: بلی چنین شد. گفتند: در آن حال امیدی به نجات داشتی؟ گفت: آری. گفتند: در آن جا که وسیله ای برای نجات تو وجود نداشت، برای چه کسی امیدوار بودی؟ آن شخص متوجه شد که در آن حال گویا دل او با کسی ارتباط داشته، در حدّی که گویی او را می دیده است.[۲]

و در شناخت از طریق نشانه ها نیز باید توجه کرد که هر پدیده ای در اطراف ما و از جمله خود ما، مخلوق خدا هستیم و می توان با دقت در مخلوقات خدا، به صفاتی از خدا پی برد.

در راه استفاده از آیات انفسی، حدیثی مشهور بیان شده که: من عرف نفسه عرف ربه یعنی خودشناسی با خدا شناسی پیوند می خورند. که در توضیح این حدیث لایه های معنایی متفاوتی می توان بیان کرد. مثلا وقتی نقص و نیاز خود را می بینیم، به برطرف کننده این نقص ها رهنمون می شویم که کسی جز خدای متعال نیست. یا وقتی به دقایق خلقت مادی و معنوی خود می اندیشیم، حکمت و علم بیکران الهی را می یابیم و ...

و آیات آفاقی نیز فراوان است که خدای متعال می فرماید:

«إِنَّ فی‏ خَلْقِ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ اخْتِلافِ اللَّیْلِ وَ النَّهارِ وَ الْفُلْكِ الَّتی‏ تَجْری فِی الْبَحْرِ بِما یَنْفَعُ النَّاسَ وَ ما أَنْزَلَ اللَّهُ مِنَ السَّماءِ مِنْ ماءٍ فَأَحْیا بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها وَ بَثَّ فیها مِنْ كُلِّ دابَّةٍ وَ تَصْریفِ الرِّیاحِ وَ السَّحابِ الْمُسَخَّرِ بَیْنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَعْقِلُونَ[بقره/۱۶۴] در آفرینش آسمانها و زمین، و آمد و شد شب و روز، و كشتی هایى كه در دریا به سود مردم در حركتند، و آبى كه خداوند از آسمان نازل كرده، و با آن، زمین را پس از مرگ، زنده نموده، و انواع جنبندگان را در آن گسترده، و (همچنین) در تغییر مسیر بادها و ابرهایى كه میان زمین و آسمان مسخرند، نشانه ‏هایى است (از ذات پاك خدا و یگانگى او) براى مردمى كه عقل دارند و مى ‏اندیشند.»

پی نوشتها:
[۱]. نهج البلاغه خطبه ۴۹.
[۲]. التوحید للصدوق، ص ۲۳۱.

http://www.soalcity.ir/node/7

مشاهده همه ی 3 نظر
کارشناس و مشاور مذهبی
آروم و عادیآروم و عادی
کارشناس و مشاور مذهبی

تداخل ماه رمضان با ایام امتحانات پرسش: این

روزه یا امتحان،کدام ؟؟!! پرسش: این جانب امسال داوطلب آزمون کارشناسی ارشد هستم و این آزمون برایم

تداخل ماه رمضان با ایام امتحانات

پرسش:

این جانب امسال داوطلب آزمون کارشناسی ارشد هستم و این آزمون برایم بسیار حیاتی است و در ماه مبارک رمضان وقتی روزه می‌گیرم نمی‌توانم مطالعه داشته باشم؛ آیا می‌توانم امسال روزه نگیرم و بعداً قضای آن را بگیرم؟

پاسخ:

امتحان و درس و بحث مجوز روزه‌خواری نیست.

ولی دو کار می‌توانید انجام دهید:

یکی اینکه قبل از ظهر به مسافرت بروید، یعنی حداقل ۲۵ کیلومتر مسافت را از شهر خود به قصد یک سفر شخصی دور شوید و طی کنید، آنجا افطار کنید و برگردید.

راه دیگر اینکه روزه بگیرید و به درس و مطالعه بپردازید، اگر واقعاً در بین روز ضعف بر شما غالب شد که دیگر واقعاً قابل تحمل نبود یا سخت بود و مشقت داشت، افطار کنید و بعداً قضایش را به جا آورید. اما به صرف اینکه کسی درس دارد یا آزمون کارشناسی ارشد دارد، بخواهد روزه‌اش را نگیرید، این کار گناه است و روزه‌ها هم قضا دارد و هم کفاره. (استفتائات آیت الله خامنه ای.)

http://www.soalcity.ir/

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
کارشناس و مشاور مذهبی
آروم و عادیآروم و عادی
کارشناس و مشاور مذهبی

چرا زینب(سلام الله علیها) بعد از آنهمه

  • نظر شما چیه ؟ چرا زینب بعد از آنهمه حوادث تلخ فرمود: ما رأیت الا جمیلا؟ در ابتدا باید گفت گاهی



چرا زینب(سلام الله علیها) بعد از آنهمه حوادث تلخ فرمود: ما رأیت الا جمیلا؟

در ابتدا باید گفت گاهی زیبایی در چیزی است که به آن نگاه شود و گاهی هم زیبایی در نگاه و دید انسان است. انکس که به چشم نظام احسن به همه هستی می نگرد و همه عالم را از او می داند خیلی چیز ها را که دیگران نمیبینند هم می بیند و هم زیبا می بیند. نگاه کردن با چنین دیدی هم باعث آرامش روح و جان هم موجب صلابت و پایداری می شود. با چنین دیدی نا گواری ها هم زیباست.

کربلا نشان داد که انسان تا کجا می تواند اوج گیرد و در معبود خویش فانی شود. عاشورا نشان داد در واج مظلومیت هم می توان پیروز بود این همان پیروزی خون بر شمشیر است. حضرت زینب چون اینها را می دانست این بود که گفت:« مارأیت الا جمیلا.... »



برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
B M 59
آروم و عادیآروم و عادی
B M 59

jv2c_photo_2016-03-01_20-38-07.jpg

برای ارسال اولین نظر کلیک کنید
B M 59
آروم و عادیآروم و عادی
B M 59

جميع بن عمير مى‌گويد: امام صادق عليه السّلام از من پرسيدند:

جميع بن عمير مى‌گويد: امام صادق عليه السّلام از من پرسيدند:
معنى اللّه اكبر چيست؟
گفتم: اللّه اكبر من كل شىء، (خدا بزرگتر از هرچيزى است).
فرمود: مگر آنجا چيزى بوده كه خدا بزرگتر از او باشد
 گفتم او چيست؟
فرمود: خدا بزرگتر از آن است كه وصف شود.

اصول کافی،  ج ۱


مشاهده همه ی 3 نظر