امار و اطلاعات
تعداد پرسش ها : 4148
تعداد پاسخ ها : 100807
تعداد پرسش های شما : 0 ( مشاهده )
تعداد پاسخ های شما : 0 ( مشاهده )
 
طبق بندي پرسش‌ها
 
تـــوجه :
* خواهـشا پرسش های خود را در طبقه بندی مورد نظر ارسال نمائید در غیر اینصورت پرسش شما بدون هیچ تذکری از سوی مدیران حذف خواهد شد و در بخش پرسش و پاسخ مسدود خواهید شد.
* از ارسال پرسش های حاوی تبلیغات ، تصاویر و متون خلاف قوانین سایت خودداری کنید.
* ارسالی هایی که هیچگونه جنبه ی پرسشی ندارند از این بخش بدون اطلاع کاربر ، حذف خواهند شد
چرا پرسش‌ها را بازنشر كنيم ؟
لیست پرسش‌هاي مربوط به هر کاربر در خانه ( داشبورد ) و در بخش پرسش و پاسخ او نشان داده می شود ، با بازنشر كردن پرسش توسط شما ، پرسش مربوطه در بخش پرسش و پاسخ دوستان شما نمايش داده ميشود و در نتيجه افراد بييشتري اين پرسش را خواهند ديد و پاسخ‌هاي بهتري داده خواهد شد.
بهترین پاسخ
الهه¡¡مهربون قلبای بارونی¡¡
همه ی مردم جهان خواستار آسایش هستند
1393/03/29 - 01:19
دیگر پاسخ‌ها
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
سپاس از نظرتون ... الان جوابشو نمیتونم بگم {-7-}
ولی یه راهنمایی
رفاه هم عربیه
1393/03/29 - 01:18
الهه¡¡مهربون قلبای بارونی¡¡
همه ی مردم جهان خواستار آسایش هستند
1393/03/29 - 01:19
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
الان نمیگم ... اگه اجازه بدید قیه ی بچه ها هم نظر بدن {-32-}
ولی دارید خیلی خوب پیش میرید {-106-}
1393/03/29 - 01:23
maniya
صورتی پررنگ{-18-}
1393/03/29 - 01:23
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
ولی من درست گفتم...منتظر می مانم نظر دیگر دوستان ببینم چیه{-106-}
1393/03/29 - 01:26
°ρคгเ°кђคภ๏๏๓เ °
سرخ{-43-}
1393/03/29 - 01:28
ℳℴℋ৳ℴℬ☜═══㋡
سرخ
1393/03/29 - 01:28
♥عسل♥
البیالب مردم تنانعغع نتانتاع لل اند
خودم اختراعشون کردم
1393/03/29 - 01:29
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
ᕍ〇Ḱᖺ☂ᗩᖇᙓ Ḱᖺᗩᔕ
❥مهتــــــ✂ـــاب❥

قرمز عربی نیست معربه !

پاسخ چیه ؟ واژه ی جایگزین بگید ....{-124-}


اقا محسن .. پست جدیه ... ولی باحال بود {-121-}
1393/03/29 - 01:33
farararaa
سراسر مردم گیتی جوینده ی اسودگی هستند
1393/03/29 - 01:40
mahdiye
همه ی مردم جهان خواستار ارامش اند
1393/03/29 - 01:41
.....
همه مردم خواستار خوشی انذ!!!!!!!!!!!! لا مصب نمیشه خیلی این زبان ریشه دوانده تو زبان فارسی
1393/03/29 - 01:41
زبان فارسی مستقل نیست.. خیلی وابسته به زبان عربیه..

زبان اول دنیا انگلیسی هست. یعنی زبان رسمی 50 تا کشور جهان میشه
بعدشم عربیه.. زبان رسمی 20 تا کشور..

زبان فارسی یکی از شاخه های هند و اروپایی هستتتتتتت
1393/03/29 - 01:47
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
×دل همیشـه تـنـهـــــ ـــا×
باهاتون موافق نیستم
واسه تمام واژه های عربی جایگزین پارسیش هست ... اینکه ما خیلیاشو نمیدونیم مشکل ماست نه زبان پارسی ...
زبان پارسی دومین زبان کلاسیک جهانه ! میتونید سرچ کنید ...

زبان فارسی یه زبان هندو اروپاییه ...
عربی از زیر شاخه های سامی هست .. پس ربطی به هم ندارن

مهمترین افتخارمون اینه که اگه واژه های دیگه وارد زبانمون شده, هیچ کدومشون نتونسته دستور زبانمونو تغییر بده

راستی این پست رو هم مطالعه کنید ... واژه ی های پارسی در قرآن
http://facenama.com/view/post:289067442

{-109-}
1393/03/29 - 01:53
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
×دل همیشـه تـنـهـــــ ـــا× قبول ندارم زبان فارسی شاخه ای از هندی و اروپایی هست..

زبان پارسی ریشه در تمدن 2500 ساله داره...درسته به این شکل کنونی نبوده ... ولی زبانی مستقل بوده....که به هجوم اعراب ......به ایران بخشی از زبان عربی و قومیت های دیگه زبان فارسی به این شکل به وجود امده....
1393/03/29 - 01:54
نوچ عاشقان کوروش و میلاد جان..

برترین زبان از نظر قواعد و دستور عربی هست.. اگه زبان اول دنیا نشده فقط واسه نوشتن اعدادش هست..

بعد اینکه تمام شعرای برتر ما مثل حافظ اول شعراشون رو به زبان عربی میسرودن تا کاملا قواعد دستوریش خوب بشه..
زبان عربی یه زبان الگو واسه فارسیه..

زبان عربی نباشه خیلی از کلامات بهم میخوره..

مثلا ببین کلمه فوق لیسانس.. فوق رو اگه به فارسی بالا بنویسیم
میشه بالای لیسانس

دوستان بخوای یا نخواهیم باید قبول کرد که به عربی وابستگی زیدی داریم..

زبان فارسی خیلی کلمات انگلیسی و عربی و هندی توش هست.. تا حالا هم گزینه ای چندان خوبی براشون پیدا نکردیم.

شاید بعضی هاشونو با چپ و پیش کردن کلامت تونستیم.. اما خیلی هاشو نه..
مثل همین کلمه بازار و کلاس که کلمه انگلیسی هست..

کسایی که رشتشون علوم انسانی باشه کاملا میتونند درستی حرف منو ثابت کنند..
1393/03/29 - 02:06
میلاد جان برو تقسیم بندی زبان هارو بخون.. تو درس جغرافیا 3 دبیرستان ما خونده بودیم..

فارسی از شاخه های هند و اروپایی هست..
1393/03/29 - 02:08
بعدشم تمدن 2500 سال فقط 3 دورش قدرتمند بوده.. بقیه دوران ها تحت سیطره و مستعمره کشورهای دیگه بوده..

دوران شاه عباس یکم.. هخامنشی و..

بقیه دوران ها مستعمره بوده..
1393/03/29 - 02:10
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
زبان پارسی از سرزمین پارس در حدود استان امروزی پارس در جنوب ایران سرچشمه گرفته‌است و در زمان ساسانیان در دیگر سرزمین‌های ایرانی گسترش زیادی یافت به‌طوری‌که در جریان شاهنشاهی ساسانیان، زبان فارسی میانه و گویش‌های آن در خراسان بزرگ جایگزین زبان‌های پارتی و بلخی شد و بخش‌های بزرگی از خوارزمی‌زبانان و سغدی‌زبانان نیز فارسی‌زبان شدند.[۱۵] گویشی از فارسی میانه که بعدها فارسی دری نام گرفت پس از اسلام به عنوان گویش استاندارد نوشتاری در خراسان شکل گرفت و این بار با گسترش به سوی غرب به ناحیه پارس و دیگر نقاط ایران بازگشت.
1393/03/29 - 02:17
نه مستقل نیست.. در طول تاریخ خیلی تلاش کردیم تا بگیم که ما مستقل هستیم..

اما به قول معلم تاریخ ادبیاتمون که میگفت باید واقع بین باشیم و بپذیریم..

اگه زبان عربی نباشه دیوان حافظ هیچه. یعنی تمام قواعد دستوریش بهم میخوره..

مولانا هم همچنین...

بعدشم میلاد قدرت کشور ها باعث بروز و رواج زبان اون کشور بر زبان کشور مغلوب میشد..

میلاد یه سوال..

اینکه ما هر سال عید نوروز به اسم یه حیوان نامگذاری میکنیم این سنت مال ایرانه؟
1393/03/29 - 02:19
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
×دل همیشـه تـنـهـــــ ـــا×
دوست عزیز بازار یه واژه ی پارسیه ... پهلوی ( پارسی میانه ) بوده واچار
بهتره بیشتر تحقیق کنید
محل خرید و فروش کالا و خوراک و پوشاک . لغت فرانسه ٔ بازار از پرتقالی گرفته شده و پرتقالیان نیز از ایرانیان گرفته اند. (نداب 3: 3-4 فرامرزی ) و رک : دایرة المعارف فرانسه

==========================================
قطعا محققین زبان شناس بهتر از منو شما میدونن
این صحبت یه زبانشناس بزرگ هست

پروفسور ژان پرری میگوید که زبان پارسی‌میانه از لحاظ واژگان علمی و اندیشه‌گی هیچ کمبودی نداشت و وام‌واژگان فراوانی به زبان تازی داده است. برای نمونه نویسنده‌ی مقاله‌ی فعلی میگوید حتی در قرآن هم کم نیست: سجیل، فیل، برزخ، ابابیل،فردوس…

همچنین پروفسور ژان پرری می‌گوید که زبان پارسی‌میانه حتی برای مفاهیم فلسفی و پژشکی یونانی نیز واژگان سره را بکار می‌گرفت. ولی به خاطر مسلمان شدن ایرانیان، بجای پارسی‌میانه، واژگان تازی جایگاه مفاهیم دینی و بسیاری از مفاهیم اندیشه‌گی را گرفت.
1393/03/29 - 02:20
شکل گیری تمام زبان ها ریشه هاشون یکی بوده.. به مرور زمانتو کل جهان پراکندگی داشته..
1393/03/29 - 02:21
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
×دل همیشـه تـنـهـــــ ـــا×
به هیچ وجه زبانهای دیگه روی قواعد دستوری یا همون دستور زبان پارسی تاثیری نداشتن !

شما یه دونه فعل پارسی بگو که مثه عربی صرف بشه !!!!
نمیتونی
پس لطفا بخاطر یه سری وام واژه کل زبان رو زیر سوال نبرید
1393/03/29 - 02:22
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
شما گفتید واسه بازار نتونستیم جایگزین بیاریم !
من ثابت کردیم بازار خودش پارسیه !!
1393/03/29 - 02:23
منم دارم حرف متخصصین زبان رو میگم دیگهههههه.. این رشته منهههه .. من خوندمممممم

پس جالبه بازار رو انگلیس از ایران گرفته..{-36-}

چه عجب یه واژه پیدا شد از فارسی به انگلیسی نفوذ پیدا کرده..{-36-}
1393/03/29 - 02:24
((((ASSSAL KHANOOM)))))
همه ی مردم جهان خواستار ازادی هستن
1393/03/29 - 02:24
تمام شعرای برتر ما قواعدشون رو اول با عربی مچ میکردن بعد به فارسی میسرودن..

اینو دیگه ننه بی سواد منم میدونه.. اینو کسی اگه یه فصل تاریخ ادبیات و ارایه های ادبی خونده باشه هم میفهمه..
1393/03/29 - 02:25
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
هندوها و بخشی از اروپایی ها در قدیم از زبان فارسی استفاده می کردم ولی شمو زبان پارسی رو بهشون بخشیدی {-33-}
1393/03/29 - 02:27
قواعد عربی نباشه کل شعر های و دیوان های ما ناقص هست..

زبان فارسی شیرین هست اما از نظر صحبت. از نظر قواعد وابستگی به عربی داره..

و تو تقسیم بندی زبان ها هم فارسی شاخه ای از هند و اروپایی محسوب میشههههههه

تمام شد رفت.. این یه واقعیت علمی و تاریخی هست..
1393/03/29 - 02:28
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
پس لطفا به مادرتون بگید چند تا بیت که از دستور زبان عربی افعال پارسیش صرف شده بیارن که ما هم بدونیم !!!{-7-}

عجب به جمالتون ... کلی واژه هست که از پارسی رفته به انگلیسی , فرانسه , عربی و ...

الان حضور ذهن ندارم
ولی این چند تا رو داشته باشید !
تریتمنت ( درمان ) از اسم پزشک ایرانی ( اولین پزشک جهان ) تریته گرفته شده
کاروان پارسیه
کیوسک همون کوشک در پارسیه که از راه ترکیه به اروپا رفته
و خیلی واژه های دیگه
{-27-}
1393/03/29 - 02:29
تا اونجا که ما خوندیم زبان فارسی اصل زبان فارسی دری هست نه پارسی..{-36-}
1393/03/29 - 02:29
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
شما که میفرمایید تمام شد و رفت میشه بفرمایید قواعد و دستور زبان تعریفش چیه ؟

میشه یه فعل بگید که مثلِ کتب کتبا کتبوا صرف بشه ؟؟؟؟
1393/03/29 - 02:30
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
نوشته در این مکانها زبان بیگانه محسوب نمی شود ...ننوشته که شاخه ای از زبان انهاست... والا اینو از سایت یک استاد زبان فارسی و پارسی برداشتم از خودم ننوشتم{-33-}
1393/03/29 - 02:31
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
اشتباه خوندید
بهتره یه بار از اول همه ی دانسته هاتونو فرمت کنید {-27-}
1393/03/29 - 02:31
جالبه پس نمیدونم چرا با این همه رواج کلمات فارسی به کشورهای دیگه ما شاخه ای از هند و اروپایی شدیم.{-28-}

با این همه قدرت قواعد فارسی چرا حافظ شعراشو با عربی اول مچ میکرددددد{-28-}

نمیدونم با این همه نفوذ فارسی به کشور های دیگه این همه کلامات غریبه تو زبان ایران داریم که اگه اونارو برداریم زبانمون ناقص میشه..

نمیدونم چرا با این قدرتمون زبان اول دنیا شد انگلیسی..{-28-}
ما نفهمیدیم تاریخ ادبیات و ارایه های ادبی عوض شده.. یا تقسیم بندی زبان تو دنیا فرق کردههههه{-28-}

میلاد یه کمکی تو از گوگل میگیری یه سرچی هم بکن بنویس شاخه بندی زبان..{-7-}

من بر حسب سوادم و رشته و درسی که خوندم میگم.. تو بر حسب سرچ گوگل..{-33-}
1393/03/29 - 02:34
خلاصه زمینو زمان و گوگل رو بهم زدی تابگی که زبان فارسی مستقل اززبان عربی هست..

که این طوری نیست و نبوده..

این همه سرچ و کپی پست کردی تا بگی که زبان فارسی اوله.. که این طوری نیست..

زبان فارسی از شاخه های هند و اروپایی هست..

خیلی ساده و مفید و قابل فهم تو 2تا جمله...

همین..{-54-}

گلوم عفونت کرده من میرم.. من رفتم حتما واسه کلمه فوق یه جایگزین پیدا کنی ها..

به قول تو زبان عربی که چیزی نیست..{-33-}

شب خوش..
1393/03/29 - 02:38
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
×دل همیشـه تـنـهـــــ ـــا×

وای خدا شما اصن میدونید دسته بندی زبانها چیه ؟
یه جوری میگید شاخه ای از هندو اروپایی انگار ننگه =))

اگه در مورد دسته بندیه زبانها مطالعه داشتید اینو با حس تحقیر نمیگفتید

مثه اینه که بگید اگه ایران قدرتمنده چرا زیر مجموعه ی خاور میانس ؟ =))

بهتره اول اطلاعاتتونو تکمیل کنید بعدش بیایید با هم تبادل اطلاعات کنیم

مثلا عربی که زیر مجموعه ی زبانهای سامی هستش مایه ی ننگشه ؟؟؟ =))
زبان اسرائیلی ها ( عبری ) هم زیر مجموعه ی زبانهای سامی هست
پس عربی زبان بدیه ؟؟؟
1393/03/29 - 02:40
وآωــہ وَطَنـَمـ مَنـَمـ ωـَـربـآز ₪ مَهـωـــآ ₪
شما هم هر وقت واسه واژه ی برزخ یه واژه ی عربی پیدا کردید و واسه واژه ی فرهنگ یه کلمه ی ترکی بیایید تا بحث ادامه بدیم =))
1393/03/29 - 02:43
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
چی تو دانشگاه دارن به خورد این جوانها میدن خدااااااااااااااااااااااااااااا{-18-}{-18-} درشو تخته کنید
1393/03/29 - 02:51
میلاد آریایی ❹ اَللّــــــهُمَّ عَجِّــــل لِوَلـــیِّکَ الفَــــرَج❹
البته زبان فارسی همان طور که واژگانی از زبان های همسایه اش وام گرفته واژگان زیادی نیز به آنها واگذار کرده است ، تاثیر شگرف زبان فارسی بر زبان های شبه قاره هند نیاز به توضیح ندارد.
زبان فارسی زبان بین المللی عارفان است. چه بسیار عارفانی که از ترک و عرب و هندی کتاب های عرفانی خود را به فارسی نوشته اند. مكتب‌ تصوف‌ هندوایرانی‌ که از طریق‌ ایران‌ به‌ آسیای‌ غربی‌ و حتی‌ شمال‌ آفریقا نشر یافت‌ ، بیشتر كتب و متون خود را ‌ به‌ نثر یا شعر فارسی‌ نوشته‌ است و زبان‌ تصوف‌ در شبه‌ قاره‌ی‌ هند و حتی در میان ترکان همواره‌ فارسی‌ بوده‌ است.‌
در زبان های اروپایی و از جمله در انگلیسی امروز نیز کلماتی با ریشه فارسی وجود دارد و صدها کلمه مشترک میان فارسی و زبان های اروپایی وجود دارد مانند : بهتر(بتر)- خوب(گود)- بد- برادر- داتر( دختر) - مادر- پدر( فادر، پیر،پیتر) - کاروان- کاروانسرا - بازار - روز و......
1393/03/29 - 02:58
♔ مینا ♔▌▐تبادل کاربر▌▐ஜ
سپاس مهسا جون بابت توضیحات کامل و بی نقص و سپاس از میلاد آریایی عزیز که از زبان رسمی کشورتون انقدر زیبا دفاع کردید
آقای محترم حرف حساب من به شما اینه که غیرت به کشورتون ندارید حداقل آزاده مردی باشید و بدون طرفداری از زبان بیگانه سخن بگید
شمایی که میگین حافظ شعراشو عربی میسرود
بله حافظ عربی میسرود چرا که عربها بعداز هجوم وحشیانه و خونخوارانه که به ایران داشتن مجبور کردن مردم رو که به آیین و زبان عربی گرایش پیدا کنند
همون عربهایی که مردها رو تو آتیش میسوزوند و زنها و دختران رو به بردگی می بردند
ازینها بگذریم زبان تحمیلی عربها کم کم زبان رسمی ایرانیان شده بود و کمتر کسی به زبان فارسی صحبت میکرد
اما جناب حافظ در بین کلمات عربی فارسی هم سخن میگفت تا ایشون هم همانند فردوسی بزرگ در زنده نگاهداشتن زبان فارسی سهیم باشن
جناب دانشگاه رفته خیلی مونده تا اینهارو یاد بگیری
1393/03/29 - 09:16
علی مجیدی
همه مردم جهان خواستار آسایشند
1393/03/29 - 09:19
ایمان
×دل همیشـه تـنـهـــــ ـــا× كجا خوندي كه عربي زابن دوم دنيا هست ؟ كسي با زبان عربي مشكلي نداره و نيازي به تبليغ براي زبان فارسي نيست چون به اندازه كافي خودشو ثابت كرده ، اگه حافظ رو مديون زبان عربي ميدوني به خاطر استفاده از كلمات عربي چرا اين همه عرب زبان كه مسلما اشراف بيشتري به زبان خودشون دارن هيچ وقت نتونستن يه شاعر مثل حافظ معرفي كنند؟ پس بحث زبان عربي نيست استفاده از كلمات عربي هست
1393/03/29 - 11:14
مهسا
همه مردم جهان خواستار آسایشند
همونکیه علی آقا گفته از روش نگا نکردماااااااااااااااااااااااااااااااااااا
1393/03/29 - 12:03
♥nafiseh♥
یکسره مردم گیتی خواهان به زیستی هستند
1393/03/29 - 17:24
Roeya
همه مردم جهان خواهان آرامش وآسایش ند.
1393/03/31 - 11:18
فاطی
مردم جهان سربه سرروبه سوی گیتی دارند
1393/04/6 - 11:02

مدیران این بخش

آخرين پرسش‌هاي اين بخش

» انتخاب اسم رمان 1398/05/21 - 02:14
» اژدها! 1393/05/21 - 02:47
» کدوم جمله شیرین تره ؟ 1393/03/26 - 21:11
» مطالعه 1393/03/22 - 01:17
» معنی واژه 1393/03/19 - 10:42
» او چی گفت؟ 1393/03/18 - 21:33
» شعر 1393/03/17 - 15:49
» شعر ترکی 1393/03/17 - 15:37
» شعر ترکی 1393/03/17 - 15:32
» چرا میگن شاهنامه آخرش خوشه؟ 1393/03/8 - 13:25